Toon posts:

Internet met GSM + laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het nogmaals want hier kom ik dus niet uit. Ik hoor teveel verschillende dingen...

Wie kan mij (liefst uit ervaring) melden of het mogelijk is om het een normaal Debitel90 abo op het Vodafone netwerkt + een Nokia 6310i + een laptop, een inbelverbinding met een ISP te maken? Is het überhaupt mogelijk om op die manier in te bellen? Kan er dan datatransport plaatsvinden?

Debitel zegt "nee, dat kan niet, daarvoor heeft u een gprs abo nodig en dat kan alleen bij KPN".

Vodafone Citypoint zegt: "ja hoor, geen probleem, u kunt gewoon inbellen bij een normale provider en via uw 6310i internetten"

Daar heb ik dus niks aan... iemand die me uit de droom kan helpen of heeft echt nog nooit iemand met een GSM een dialup verbinding gemaakt?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Debitel heeft het fout. Het kan wel, gewoon via GSM-data. Moet je via datakabel of infrarood verbinden, en de modemdriver voor de 6310i van de Nokia site plukken.
Gaat in principe via een normale provider, het kan wel zijn dat je een speciaal inbelnummer van ze nodig hebt (de 06760 nummers werken niet altijd).

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:53

paQ

je hebt een ISP nodig die 06 nummers accepteert... heel simpel ;)

Wanadoo deed dat vroeger, of ze het nu nog doen weet ik niet
www.cs.com iig wel (want zo doe ik het zelf ook al twee jaar in het buitenland ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 17-06-2003 20:21 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Inbellen bij een normale ISP kan altijd met een abonnement. Je moet alleen de optie 'data' aan hebben staan, meestal is dat standaard. Let wel op dat je met een mobiele telefoon niet altijd 0676-nummers kunt bellen. Vraag bij je ISP dus om een locaal inbelnummer voor mobiel inbellen. De meeste hebben dat wel, ik heb zelf een 020-nummer van Tiscali hiervoor.
edit:
te traag gereageerd...

[ Voor 7% gewijzigd door Canaria op 17-06-2003 20:22 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Als je een bluetooth kaartje of usb stick in je laptop zet kan het ook nog via bluetooth :D Dat is echt mooi, dan kan het ook gewoon in de auto enzo.

En met wanadoo kan dat iid gewoon.

• paQ
  • Laatst online: 01:53

paQ

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 20:22:
Als je een bluetooth kaartje of usb stick in je laptop zet kan het ook nog via bluetooth :D Dat is echt mooi, dan kan het ook gewoon in de auto enzo.

En met wanadoo kan dat iid gewoon.
met een kabeltje of IR kan het ook in de auto hoor ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

paQ schreef op 17 June 2003 @ 20:23:
[...]

met een kabeltje of IR kan het ook in de auto hoor ;)
1 hobbeltje en je verbinding is weg over ir ;)

• Maarten @klet.st
  • Laatst online: 24-10 15:07
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 20:18:
Ik probeer het nogmaals want hier kom ik dus niet uit. Ik hoor teveel verschillende dingen...

Debitel zegt "nee, dat kan niet, daarvoor heeft u een gprs abo nodig en dat kan alleen bij KPN".

Vodafone Citypoint zegt: "ja hoor, geen probleem, u kunt gewoon inbellen bij een normale provider en via uw 6310i internetten"

Daar heb ik dus niks aan... iemand die me uit de droom kan helpen of heeft echt nog nooit iemand met een GSM een dialup verbinding gemaakt?
Debitel wil je gewoon GPRS verkopen (wat Voodoofone ook heeft trouwens), maar dat is niet nodig. Bij de meeste providers kun je gewoon inbellen met GSM-Data. Houdt er dan wel rekening mee dat de snelheid 9600bps is, dus ca. 1 kbyte/seconde. Dat is voor e-mail te doen, maar voor browsen niet bepaald comfortabel. Hoe het een en ander met jouw provider werkt zul je bij hen na moeten gaan. Of het met 0760 nummers werkt zou ik je ze gauw niet kunnen vertellen.

Voor gebeld worden met GSM(-DATA) heb je overigens wel een speciaal abbonement nodig, wat KPN inderdaad kan leveren, maar voodoofone zeer waarschijnlijk ook (vroeger wel). Je krijgt dan namelijk een extra telefoon en faxnumer voor GSM-Data en Fax.

Suc7

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00
Maarten.O schreef op 17 juni 2003 @ 20:25:
[...]

Debitel wil je gewoon GPRS verkopen (wat Voodoofone ook heeft trouwens), maar dat is niet nodig. Bij de meeste providers kun je gewoon inbellen met GSM-Data. Houdt er dan wel rekening mee dat de snelheid 9600bps is, dus ca. 1 kbyte/seconde. Dat is voor e-mail te doen, maar voor browsen niet bepaald comfortabel. Hoe het een en ander met jouw provider werkt zul je bij hen na moeten gaan. Of het met 0760 nummers werkt zou ik je ze gauw niet kunnen vertellen.

Voor gebeld worden met GSM(-DATA) heb je overigens wel een speciaal abbonement nodig, wat KPN inderdaad kan leveren, maar voodoofone zeer waarschijnlijk ook (vroeger wel). Je krijgt dan namelijk een extra telefoon en faxnumer voor GSM-Data en Fax.

Suc7
jep. maar DEBITEL vodafone ondersteunt nog geen gprs. dit doert alleen debitel kpn.

trouwens niet aan te raden via gsm op internet. gprs gaat stukken lekkerder

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

laurens0619 schreef op 17 June 2003 @ 21:50:
[...]

jep. maar DEBITEL vodafone ondersteunt nog geen gprs. dit doert alleen debitel kpn.

trouwens niet aan te raden via gsm op internet. gprs gaat stukken lekkerder
Vodafone heeft wel gprs, zie je al die reclames op tv niet ofzo??

• Korakal
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 21:57:
[...]

Vodafone heeft wel gprs, zie je al die reclames op tv niet ofzo??
waren die CAPS nog niet groot genoeg?
Debitel-Vodafone zegt ie toch?!!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 07:03

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Zonnet heeft een inbelnummer voor 06
Zon Mobiel: 036-7500300

Zon Buitenland: +31(0)36-7500300

Zon Wap: +31(0)6-26000222
bron: http://www.zonnet.nl/helpdesk/new/

[ Voor 85% gewijzigd door I_stealth_I op 17-06-2003 22:11 ]

/dev/null

Verwijderd

Ik zag vandaag nog reclame van Vodafone langskomen voor mobiel internetten met een laptop en een of ander GPRS PC-CARD waar je je SIM-kaart in kunt stoppen.

• ReLight
  • Laatst online: 15-11 22:19

ReLight

echo("What Now ? !")

Gebruikte via IR altijd de 6110, en nu met bluetouth een 6310i , IR is het makkeliste want W2K herkend gewoon een std modem, en je kan gaan. Dailupje maken en go.

Werkt op het NL netwerk tot 9600 Baud. De snelheids boost opties tot 14400 werken niet in NL ook niet via KPN premium etc zooi abo.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Topicstarter
Oké, allemaal bedankt. Hier heb ik wat aan...

Dat de verbinding traag is dat was me al duidelijk, maar het gaat met name om email en internetten in "noodgevallen". ik neem aan dat een kabel of IR of Bluetooth wat dat betreft niet verschilt, behalve dat de bluetooth optie flexibeler is?

Ik gebruik normaal kabel via Chello, maar heb ook inbelaccount, waaronder Planet Internet. Iemand die weet of PI 06 inbellen accepteert??
Pagina: 1