XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Ik heb het ook gebruikt, ik heb een movieclip, volledige grootte van het scherm, helemaal zwart.
En die laat je in een loopje van alpha 0 naar 100 gaan.
Bij 100 laad je de nieuwe scene.
Dan ga je weer van 100 naar 0.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Ja dat kan allemaal, maar dit is voor cdrom en in scenes blijft t lekker overzichtelijk. vooral omdat de boel later veranderd moet kunnen worden. t uitfaden is t enige probleem waar ik mee zit.hobbit_be schreef op 17 June 2003 @ 21:13:
gebruik helemaal geen scene's - das 'oud' flash gedoe - maak gewoon een *.swf voor elke 'scene' en gebruik een loadMovie...
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
yep. maar t probleem is dat er meer buttons op 1 page zijn die naar verschillende scenes moetenXLerator schreef op 17 juni 2003 @ 20:17:
Ben niet goed in engels en heb vooral geen zin in lang te zitten te vertalen dus ik hoop da`k het goed heb:
Ik heb het ook gebruikt, ik heb een movieclip, volledige grootte van het scherm, helemaal zwart.
En die laat je in een loopje van alpha 0 naar 100 gaan.
Bij 100 laad je de nieuwe scene.
Dan ga je weer van 100 naar 0.
Eerlijk gezegd lijkt het mij overzichtelijker om gebruik te maken van losse swf files. Dan kun je alles per chapter enzo indelen. Wat je dan ook nog kan is de desbetreffende plaatjes in de mapjes zetten zodat deze ook geload kunnen worden in flash.dadj schreef op 17 June 2003 @ 22:01:
[...]
Ja dat kan allemaal, maar dit is voor cdrom en in scenes blijft t lekker overzichtelijk. vooral omdat de boel later veranderd moet kunnen worden. t uitfaden is t enige probleem waar ik mee zit.
Is makkelijker aanpasbaar imho
Als je aparte flash movies gebruikt, en deze laad in een lege movieclip kun je het volgende doen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| onClipEvent (enterFrame) {
if ( this.alpha <= 80 ) {
this.alpha = this.alpha + 5;
} else {
this.alpha = 100;
delete this.enterFrame;
}
} |
[ Voor 33% gewijzigd door alienfruit op 17-06-2003 22:49 ]
1
2
3
4
| Scene
Level
MC
Layer |
O.k. interesting.. wat voor problemen heb je met Scenes gehad dan?alienfruit schreef op 17 juni 2003 @ 22:48:
Een tijd geleden op de flash mailing list, is me verteld daar Scenes helemaal niet bestaan! Flash verzint zelf wat op de timeline op toch aan de praat te krijgen, dus in principe hoef je het niet gebruiken. Overigens heb ik ook veel te veel problemen gehad met Scenes; dat ik nu gewoon moviesclips en/of aparte swf's gebruik ipv Scenes.
Als je aparte flash movies gebruikt, en deze laad in een lege movieclip kun je het volgende doen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9onClipEvent (enterFrame) { if ( this.alpha <= 80 ) { this.alpha = this.alpha + 5; } else { this.alpha = 100; delete this.enterFrame; } }
in mijn geval zijn scenes toch echt wel makkelijk, maar goed. maakt niet uit
-----------------------------
t faden is gelukt:
op keyframe 1 in de root:
function doAsTold(i) {
if (i == 1) {
gotoAndPlay("1.About", 1);
}
if (i == 2) {
gotoAndPlay("2.interactive", 1);
}
if (i == 3) {
gotoAndPlay("3.web", 1);
}
etc etc
}
----------------------------
op de buttons:
on (release) {
thefader.i = "2";
tellTarget ("thefader") {
gotoAndPlay(1);
}
}
De fader is een MC vlak ter grootte van de scene. frame 1 is leeg op een 'stop' na. Het vlak fade-in vanaf frame 2. Op de laatste keyframe van de MC staat: _root.doAsTold(i);
Works great!
owja.. elke scene start heeft een getweende fade out.
Met dank aan Xangadix en Tman
[ Voor 5% gewijzigd door dadj op 18-06-2003 00:49 ]
volgens mij heb ik dat hier ooit gezegd. en dat klopt ook..scenes zijn author-time only, bij het compilen wordt alles naar een grote timeline gedefineerd. kzal eens kijken of ik die post nog terug kan vinden. Tis trouwens ook gewoon op te zoeken in de SWF specshobbit_be schreef op 17 June 2003 @ 23:01:
tiens ik dacht toch echt dat Scenes gewoon top layers waren hoor (als in Moock)
code:
1 2 3 4Scene Level MC Layer
"You're only as good, as what you did last week."
Verwijderd
Dan is het toch juist handiger als je met losse files werkt.dadj schreef op 17 juni 2003 @ 22:01:
[...]
Ja dat kan allemaal, maar dit is voor cdrom en in scenes blijft t lekker overzichtelijk. vooral omdat de boel later veranderd moet kunnen worden. t uitfaden is t enige probleem waar ik mee zit.
Niet een groot/log bestand wat je helemaal door moet zoeken voor je er bent!!!
Maar kleine filetjes waar je snel je dingen in vind.
my 2 cents
checkoh,when? schreef op 18 June 2003 @ 00:50:
[...]
volgens mij heb ik dat hier ooit gezegd. en dat klopt ook..scenes zijn author-time only, bij het compilen wordt alles naar een grote timeline gedefineerd. kzal eens kijken of ik die post nog terug kan vinden. Tis trouwens ook gewoon op te zoeken in de SWF specs
-ik ook-
kan het topic niet meer vinden, maar wel de link naar de MM site:
http://www.macromedia.com...documents/scene_frame.htm
- GrimaceODespair
- Registratie: December 2002
- Laatst online: 22-08 08:05
eens een tettenman, altijd ...
- Zoals Owen reeds zei: authortime only. In een gepubliceerde film zit alleen nog maar 1 grote timeline.
- De methodes gotoAndPlay/Stop(x) (zonder object ervoor) gebruiken een bias die tijdens publicatie wordt opgeteld bij x. Je ziet de bias authortime niet, hij wordt door de Flash IDE achter de schermen ingesteld.
- De methodes MovieClip.prototype.gotoAndPlay/Stop(x) (aan te roepen met bv myMC.gotoAndPlay) gebruiken geen bias. Deze versie kan dus problemen opleveren bij een multi-scene MC omdat de player naar frame x in de grote timeline springt, zonder de scene-bias erbij op te tellen.
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be
function doAsTold(i) {
if (i == 1) {
gotoAndPlay("1.About", 1);
}
if (i == 2) {
gotoAndPlay("2.interactive", 1);
}
if (i == 3) {
gotoAndPlay("3.web", 1);
}
etc etc
}
maar even serieus, dit:
Scene
Level
MC
Layer
had iemand me wel eens eerder mogen vertellen
[ Voor 35% gewijzigd door XangadiX op 19-06-2003 01:37 ]
Stoer; Marduq
Alle chapters zijn nu direct bereikbaar via de 'Scenes" window, zit dus direct in de goede chapter als ik m nodig heb en hoef geen andere fla's te openen om iets aan te passen. de plaatjes en filmpjes moeten niet op de cdrom toegankelijk zijn voor iedereen btw.Stalkert schreef op 17 juni 2003 @ 22:14:
[...]
Eerlijk gezegd lijkt het mij overzichtelijker om gebruik te maken van losse swf files. Dan kun je alles per chapter enzo indelen. Wat je dan ook nog kan is de desbetreffende plaatjes in de mapjes zetten zodat deze ook geload kunnen worden in flash.
Is makkelijker aanpasbaar imho