VirtualDub en videobewerkings vragen

Pagina: 1
Acties:

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:22
Ik heb een aantal filmpjes gemaakt met m'n HP850 digicam, hiermee kun je 11 minuten filmpjes opnemen op de 128mb kaart die erin zit.

Zie hier een voorbeeld wat ik vanmiddag heb opgenomen:
http://home.hccnet.nl/a.j.huijbregts/fietsen%20004.mpg

2.4mb voor een filmpje van 13 seconden. Ik heb het idee dat dat beter moet kunnen.. Ik heb virtual dub, en een aantal codecs, zoals divx5 en xvid. Maar als ik daar gewoon een beetje mee speel dan word de file eigenlijk alleen maar groter... met als ik de bitrate erg laag zet word ie wel kleiner maar het beeld een stuk lelijker. Hoe kan ik zien wat voor codec in dit filmpje gebruikt word?

En hoe kan ik een filmpje zoals dit een wat kleinere filesize geven zonder veel kwaliteitsverlies?

Een grote factor in het formaat is volgens mij ook de audio, da's AC3 volgens mij.. De audio mag er wat mij betreft uit, een manier om de audio om te zetten in mp3 is ook welkom, in virtualdub kan ik deze optie niet vinden.

Dan nog een vraagje, ik heb ene aantal van dit soort filmpjes gemaakt en deze wil ik compileren tot iets leuks en een muziekje eronder zetten. Ik weet wel dat dit met adobe premiere kan, heb echter geen ervaring met het programma (wel met adobe photoshop en illustrator) en het mag vrij simpel zijn, dus ik weet niet of dat handig is om te doen, is er zoiets als - easy movie creator - ? dat zou ook wel best zijn... als ik maar wat simpele dingen kan toepassen, zoals slowmotion.

Alvast bedankt, als 't allemaal gelukt is zal ik het filmpje hier wel even neerzetten voor de geinteresseerden! :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ALs je met VirtualDub naar het Audio menu gaat (bovenin) kan je kiezn voor compression.

Daar kun je hem op MP3 zetten. Als dat niet gaat moet je eerst een MP3 codec installen en reggen (zoek met google naar Lame MP3)

Mijn digicam maakt ook filmpjes, maar als ik deze naar een DivX converteer dan maakt hij van de Audio een WAV. Wordt dus erg groot altijd.
Misschien is dat bij jou ook wel gebeurd.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Een hoop info kun je hier vinden. doom9 Ook diverse guides en programma's :)

• Xtuv
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 19:56:
Een hoop info kun je hier vinden. doom9 Ook diverse guides en programma's :)
die ken ik wel.. :) daar download ik iig virtual dub.

Dat hele audio menu kan ik niet vinden.. :? ik dl virtualdub even opnieuw en zal lame instaleren, misschien gaat 't dan wel...

• Xtuv
Heb lame gedownload en geinstalleerd, (wat heet, uitgepakt..) het compression vakje bij adio blijft grijs, hoe dit op te lossen?

argh... duh |:( kwestie van full processing mode aanzetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Xtuv op 17-06-2003 20:08 ]

Verwijderd

Dat hele audio menu kan ik niet vinden
audio conversie guides
overzicht incl, vdub guides

:)
argh... duh kwestie van full processing mode aanzetten.
dat soort dingen staan dus in de guides :P ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 20:14 ]

• Xtuv
Ik bleek virtualdubmod te hebben, 'k dacht handig, da's inclusief codes, maar daar zit gewoon geen audio menu in..

Anyway, heb 't bovenstaande filmpje nu op 1.8mb gekregen met mooie kwaliteit, zit wel goed dus :) bedankt!

als d'r nog tips zijn over simpele video edit software.. 't is welkom! :)

Verwijderd

Xtuv schreef op 17 June 2003 @ 20:14:
Ik bleek virtualdubmod te hebben, 'k dacht handig, da's inclusief codes, maar daar zit gewoon geen audio menu in..
hehe mis die zit er wel in !!! alleen een beetje verborgen. :)

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 20:28:
[...]

hehe mis die zit er wel in !!! alleen een beetje verborgen. :)
Waar dan?

This title is for sale, please send me a PM

Verwijderd

foei foei :P , kunnen tweakers niet zelf meer zoeken ? het staat notabene in de guide. :7

Kijk maar eens bij stream list :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 15:00 ]

Pagina: 1