Vodafone GPRS icm ipaq en bluetooth, wel msn, geen inet

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Ik heb een IPAQ met bluetooth en GPRS abbo van vodafone. Bluetooth werkt en GPRS eindelijk ook.. mjah.. MSN dus.. pocket internet explorer doet dus helemaal NIETS. Ik snap er geen fluit van en ip nummers inkloppen werkt ook al niet...

Iemand tips?

Verwijderd

Als MSN het wel doet en IE het niet, dan ligt dat vaak aan de ingestelde DNS server(s). Voor de rest heb ik geen verstand van de IPAQ, maar als ik jou was zou ik de DNS server(s) dus maar even nakijken.

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
dat is dus het probleem, ik hoef volgens de vodafone documentatie geen dns servers in te stellen, en anders zou een ip adres wel moeten werken of zie ik dit fout?

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nee dat is inderdaad zo. Heb je die instelling goed staan bij "My networkcard uses.." En vervolgens zowel Work als Home op dat netwerk aangesloten?

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
My network card connects to: "Work" staat aan, ik kan alleen voor "work" en "The Internet" kiezen. Jammer genoeg kun je nergens een reset van die instellingen geven, ik kan bijvoorbeeld ook niet meer "This network connects to the internet" uitzetten etc etc..

En denk je dat IPAQ er een cd met pocketpc bij heeft geleverd zodat ik die shit opnieuw kan installeren? Nee hoor.. Damn.. Tips?

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
MSN werkt wel gewoon dat vind ik het verveldende eraan !!!

[ Voor 13% gewijzigd door gvdh81 op 17-06-2003 23:52 ]

• frim
  • Niet online
we hebben het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje heh ;) Staan alle settings op work? Ik heb even wat plaatjes gemaakt op de manier dat het zou moeten: (sorry voor layout verstoring, maar anders wordt het onleesbaar..)
Dus alles op Work, verder geen connecties, this device connects to the internet aan.
Afbeeldingslocatie: http://frim.org.uk/pics/PPC1.jpg

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Ja ik ken het edit knopje, maar ik was al te laat :)

Bij mijn work settings staan verbindingen ik bedoel, ik moet toch inbellen via mijn pda naar mijn modem? ... Hoe weet die pocket pc dan dat hij via bluetooth gprs moet gebruiken? Hmmz hoe maak jij dan via bluetooth en gprs verbinding?

Als ik het namelijk doe zoals jij aangeeft dan:
"Unable to connect with current settings. To change your connection settings, tap settings."

[ Voor 21% gewijzigd door gvdh81 op 18-06-2003 11:10 ]

• frim
  • Niet online
Nou, de bedoeling is dat die instelling voor bluetooth bij de network card config staan, dacht ik? :? Dat is iig wel zo als je een gewone netwerkkaart gebruikt, ik had gedacht dat het met bluetooth hetzelfde zou zijn.. Dan zal ik het wel fout hebben :)

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Dat is dus het vervelende, hij staat niet bij mijn netwerk kaart... Ik kan nergens DHCP of wat dan ook instellen voor dat pokke ding..

Verwijderd

ik heb het makkelijker gedaan want gprs suxx en is duur
ik laat gewoon me ipaq inbellen via me tel met bleutooth bij me provider en kan zo op internet op 14k4 plus het is gratis want ik bel lokaal in en het zit in me gratis bel minuten

• frim
  • Niet online
Maar daar vraagt hij toch niet om? :? Als hij wil MSN'en, dan kun je met GPRS een uur online zijn, en heeft je dat misschien 30 eurocent gekost.. Dat haal jij niet met je inbellen.. anders kan ik ook wel zeggen "wappen sucks, ik bel iemand direct op, want dan hoor ik tenminste wat", maar daar heb jij toch ook niks aan? :?

Verwijderd

frim schreef op 18 juni 2003 @ 11:53:
Maar daar vraagt hij toch niet om? :? Als hij wil MSN'en, dan kun je met GPRS een uur online zijn, en heeft je dat misschien 30 eurocent gekost.. Dat haal jij niet met je inbellen.. anders kan ik ook wel zeggen "wappen sucks, ik bel iemand direct op, want dan hoor ik tenminste wat", maar daar heb jij toch ook niks aan? :?
jawel hoor want het kost mij helemaal niks ;-)

maar zo moet het met gprs voor de noobs onder ons

https://www.t-mobile.nl/m...Connect%20PocketPC%20.pdf

instellingen zijn voor alle providers het zelfde

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Goh vreemd, dit tooltje had ik gedwonload in duitsland, daar heet het Vodafone GPRS connect. En toen gaf hij aan dat het niet werkte hier in nederland. Ik zal deze eens proberen.

Trouwens nieuwe status:
MSN [ok]
EMAIL [ok]
INTERNET [nog steeds niets, hij belt zelf niet eens in]
Pagina: 1