Toon posts:

[NT4] Schijf rechten nieuwe HDD*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Ik heb een vraagje: Ik heb een extra harde schijf aan mijn werkstation op het werk gehangen (daar draai ik onder NT). Hier heb ik vervolgens rechten op gezet onder het account waarmee ik op mijn werk op het netwerk zit.
Nu is het probleem dat ik thuis mijn schijf niet meer kan bereiken, de toegang is geweigerd.....Hoe los ik dit op? Ik kan namelijk de rechten van de schijf niet veranderen thuis (ik draai onder XP).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het een NTFS hdd is kan het idd zo zijn dat de rechten niet verandert kunnen worden tenzij je precies dezelfde gebruiker aan maakt als op je werk.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Onzin,

Als je kan inloggen thuis als administrator kan je het ownership taken en dan kan je geloof ik jezelf weer rechten toekennen.
Maar is dit niet meer WOS i.p.v. Opslagmedia & I/O Controllers?

Zoek eens op "take ownership" zou ik zeggen. Admins kunnen dat altijd, anders zou je ook een schijf helemaal voor iedereen ontoegankelijk kunnen maken...
Check dit even
Dat werkt ook voor een hdd.

Samenvattend: Zo werkt het ongeveer:

Right-click the folder you want to take ownership of, and then click Properties.
Click the Security tab, and then click OK on the Security message (if one appears).
Click Advanced, and then click the Owner tab.
In the Name list, click your user name, Administrator if you are logged in as Administrator, or click the Administrators group. If you want to take ownership of the contents of that folder, click to select the Replace owner on subcontainers and objects check box.
Click OK. The following message appears, where folder name is the name of the folder that you want to take ownership of:
You do not have permission to read the contents of directory folder name. Do you want to replace the directory permissions with permissions granting you Full Control?

All permissions will be replaced if you press Yes.

Click Yes.
Click OK, and then reapply the permissions and security settings that you want for the folder and its contents.

[ Voor 90% gewijzigd door Liam op 17-06-2003 20:17 ]

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:07

Mentalist

[avdD]

Iig meer iets voor WOS ja.

OM > WOS

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb de topictitel wat verduidelijkt. Zie ook Windows Operated Systems - Policy :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt helaas niet, ik krijg geen "Security" tabblad. of iets wat erop lijkt. Delen krijg ik ook op die schijf niet te zien (bij de andere wel)

Als ik een BackUP maak (Eigenschappen, EXTRA - Back-up) dan kan die alle gegevens wel uitlezen en in een BackUp bestand plaatsen, deze kan ik vervolgens op een andere schijf uitpakken waardoor ik in iedergeval mijn data wel weer terug heb. Alleen kan ik dan niks met de schijf verder....omdat ik dus die rechten niet kan krijgen om hem "uit-te-lezen"....erg lastig allemaal ;) >:)

• Liam

Liam

ben je wel als administrator bezig?
- klik op je schijf, rechtermuisknop, eigenschappen - beveiliging dan ofzo in de NL versie en dan geavanceerd (advanced).
Moet werken, heb dat wel vaker gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Liam_xi schreef op 17 June 2003 @ 21:29:
ben je wel als administrator bezig?
- klik op je schijf, rechtermuisknop, eigenschappen - beveiliging dan ofzo in de NL versie en dan geavanceerd (advanced).
Moet werken, heb dat wel vaker gedaan.
Nope, werkt echt niet.
En ja, ik weet zeker dat ik onder een account met Administrator rechten zit.

Ik krijg drie tabbladen:

Algemeen - Extra - Hardware

Onder de andere schijf (waar OS op staat) krijg ik wel meerdere opties, hier krijg ik:

Algemeen - Extra - Hardware - Delen - Quotum

Maar absoluut niet meer, en niet onder de schijf die ik moet hebben :'(

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

DarkSide

theres no place like ::1

Simple file sharing even uitzetten.
dan zie je wel het security tabblad.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
thnx men, het is gelukt...ik kan er weer bij!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen nog 1 probleempje.

Er staat een map op die schijf die kan ik niet deleten, kopieeren of wat dan ook.
Alleen lezen.

De rechten staan allemaal goed...is dit ook nog iets ??? Of doe ik gewoon wat fout !? 8)7

• Liam

Liam

Is staat bij die map toevallig uit dat hij permissions moet erfen?
Check dus ff of je ook op die map admin bent.
Of maybe is het encrypted ofzo? of read-only? of beide compressed? Enz. enz.
Check eens wat attributes.

Waar staan je rechten allemaal goed, op je folder?
Heb je apply to subfolders etc. etc. ook aangezet toen je ownership nam en de rechten veranderde?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat stond allemaal goed.

Ik heb een BackUp van die map gemaakt. die vervolgens weer op de andere schijf uitgepakt en ik had mn bestanden weer....harddisk geformateerd en kan er nu weer alles mee doen.

thnx voor alle hulp!
Pagina: 1