[PDA] Psion Revo - Geen connectie tot stand te brengen

Pagina: 1
Acties:

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Topicstarter
Om maar met de spreekwoordelijke deur in huis te vallen, mn PDA synct niet... Tis dus een geerfde psion revo, die ik probeer te connecten met windows 2000.

Voor zover ik weet heb ik -naar handleiding- keurig het stappenplan gevolgd, m.b.t. connectie maken met de com poort en het docken van de revo. Daarna de software geinstalleerd (als ik me niet vergis v. 2.3.3) maar helaas, kosten nog moeite gespaard geen connectie te maken. Baudrates en dergelijke ook allemaal keurig netjes ingevuld (vast dus) maar nee.. niets wat helpt.

Ik ben dus ten einde raad, mede omdat ik nog wel eens wil wachten met het opladen van de batterij ben ik bang voor data-verlies en idem schade....

Tevens heb ik nog een jornada 565 waar ik eigenlijk niets meer mee doe (vanwege het ontbreken van een degelijk toetsenbord) maar die synct niet onder een NTFS partitie... zou idem probleem ook de oorzaak van de revo zijn ??

Deze plek is te koop.

Verwijderd

heb je de verbinding aan staan op je revo? je kan namelijk ergens in stellen of je IR of cradle of geen wil

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 19:13:
heb je de verbinding aan staan op je revo? je kan namelijk ergens in stellen of je IR of cradle of geen wil
ik heb idd cable (cradle dus) ingesteld en de baudrate op max... kleinere baudrates hielpen niet...

Deze plek is te koop.

Verwijderd

heb je wel de nieuwste versie van psiwin geinstalleerd? en staat de stroom er op?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

KeeZ schreef op 17 June 2003 @ 19:06:
(vanwege het ontbreken van een degelijk toetsenbord) maar die synct niet onder een NTFS partitie... zou idem probleem ook de oorzaak van de revo zijn ??
Nee. Dat heeft er niets mee te maken.

Werken de COM poorten wel met andere apparaten? Staat hij ingeschakeld in het BIOS?

Heb je de remote link op de Revo ook op [Cable] gezet? Maken geen ander applicaties op zowel de PC als revo gebruik van de COM poort?

[ Voor 16% gewijzigd door Johnny op 18-06-2003 18:44 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 16:52:
heb je wel de nieuwste versie van psiwin geinstalleerd? en staat de stroom er op?
Ja versie 2.3.3, stroom heb ik in beide gevallen geprobeerd (aan of uit dus)
Johnny schreef op 18 June 2003 @ 18:43:
[...]

Nee. Dat heeft er niets mee te maken. NTFS kwestie...
gelukkig, al was ik er ook al zelf achter gekomen, win2000 onder fat geinstalleerd maar dus geen verschil
Werken de COM poorten wel met andere apparaten? Staat hij ingeschakeld in het BIOS?
hij staat inderdaad aan (beide) en beide hebben geen ander doel... dus ook niet de mogelijkheid om te testen...
Heb je de remote link op de Revo ook op [Cable] gezet? Maken geen ander applicaties op zowel de PC als revo gebruik van de COM poort?
Ja heb ik gecheckt (naar handleiding)

Deze plek is te koop.

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 15:48

red bull

Keeps me awake !

ctrl+l op je psion op je bureaublad en kijken of je link aan staat

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dan *zou * er misschien iets mis kunnen zijn met de kabel.

Ik geloof dat Comms standaard aanwezig is op de Revo, als dit het geval is (extra's menu) sluit dan de remote link op zowel de PC en Revo.

Open HyperTerminal op de PC en maak een nieuwe verbinding op de COM poort die je gebruikt. gebruik de standaard instellingen [2400, 8, none, 1, hardware] en klik op OK.

Open Comms op de Revo en kies [Set op] (rechts) gebruik deze instellingen: [Serial port 0, 2400, 8, 1, None] en bij het tabblad [handshaking] vink je alleen RTS/CTS aan en kies OK.

Type nu iets op je Revo. Het zou op de PC in het scherm moeten verschijnen, je kunt via de Terminal ook bestanden versturen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Topicstarter
Johnny schreef op 18 June 2003 @ 21:06:
Dan *zou * er misschien iets mis kunnen zijn met de kabel.

Ik geloof dat Comms standaard aanwezig is op de Revo, als dit het geval is (extra's menu) sluit dan de remote link op zowel de PC en Revo.

Open HyperTerminal op de PC en maak een nieuwe verbinding op de COM poort die je gebruikt. gebruik de standaard instellingen [2400, 8, none, 1, hardware] en klik op OK.

Open Comms op de Revo en kies [Set op] (rechts) gebruik deze instellingen: [Serial port 0, 2400, 8, 1, None] en bij het tabblad [handshaking] vink je alleen RTS/CTS aan en kies OK.

Type nu iets op je Revo. Het zou op de PC in het scherm moeten verschijnen, je kunt via de Terminal ook bestanden versturen.
Zou het inderdaad kunnen zijn, dat de kabel stuck is... dit helpt namelijk ook al niet, omweg : nieuwe laptop komt eraaan met IR, dus problem solved !!

Deze plek is te koop.

Pagina: 1