Toon posts:

NEC Multisync 5D monitor aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van het volgende:
PeterB schreef op 06 June 2003 @ 02:13:
[...]

Yep.

Hij bevalt me goed. Tot dusver geen dooie pixels kunnen ontdekken. Mooi strak beeld, indrukwekkend groot :9~ .

Ik heb nu overigens een 19" NEC Multisync 5D monitor gratis af te halen (40 kilo) :P

Ik ben geen gamer, dus kan nix mededelen over de prestaties op dat gebied. Het bekijken van DVD of DIVX echter is een prettige ervaring!
Daar ik de gelukkige was :) heb ik de monitor opgehaald (was niet echt een lange rit aangezien PeterB bij mij aan de overkant werkt). Ik kreeg er een stroomkabel en een monitor kabel bij. Deze monitor kabel heeft 5 plugjes die in de monitor zelf moeten, maar er zitten maar 4 gaatjes in :? . |:(
Dit zijn de gaatjes CS R G en B. Nu heb ik dus nog 1 plugje over en weet niet wat ik daar mee moet.

Ik heb de monitorkabel via een opzet stekkertje op mijn radeon 9700pro gezet naast mijn reguliere Sony multiscan 17 inch monitor. Ik zet mijn pc aan en het beeld op de 19 inch knippert als een waanzinnige. Mijn normale monitor werkt wel normaal. Ik heb via google en via de NEC site gezocht naar drivers, maar die zijn gewoon nergens te vinden.

Ik wil de 19 inch gaan gebruiken om mee te gamen. Hoe en wat moet ik instellen om op de 19 inch te kunnen gamen terwijl er op de 17 inch mirc of het bureaublad draaid? :?

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
CS staat voor combined sync. Normaal gesproken is het VGA signaal gescheiden in een horizontale en een verticale component. De horizontale negatief (geinverteerd) en de verticale positief (uit mijn hoofd, kan ook andersom zijn).
Die signalen kun je combineren tot 1 signaal middels een OR respectievelijk XOR poortje, afhankelijk van de polariteit die je monitor wil hebben. Circuitjes zijn zelf wel te maken of te koop, anderen hebben hier vast meer ervaring mee.
Powerstrip kan icm met een radeon iig de polariteit van zowel het HSync en VSync signaal softwarematig instellen, dus een OR of XOR poortje maakt in dit geval niet uit dan.

http://www.local16.com/kn..._Conversion.html#nvcvgta1

http://www.coastlight.com/ken/hardware/

Ow, als je zoiets maakt. Zorg dat je gesoldeerde draden allemaal 75ohm shielded kabels zijn en dat de hele schakeling in een metalen doosje zit, anders wil je niet weten wat voor coole wazige en dubbele figuren je op je monitor krijgt :-)

Kopen kan ook natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken in powerstrip, maar ik zie nergens die optie staan. Hoe werkt dat precies?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Die staat voor de radeon afaik niet in powerstrip, maar gewoon in je display control panel bij advanced. Kijk bij de tabbladen op weergaves en kijk dan naar de monitoruitgang. Daar ergens kun je hem advanced instellen, inclusief de sync polariteit