Toon posts:

Probleem met Speedtouch 330

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal maanden heb ik een ADSL-lite aansluiting. Daarbij maak ik gebruik van een USB-modem (Speedtouch 330).
Het eerste modem begaf het na 4 weken; het tweede na 6 maanden. Inmiddels heb ik weer (gratis) een nieuwe, maar ik begin me toch af te vragen wat er aan de hand kan zijn. Het kan natuurlijk zijn dat die twee modems gewoon 'slecht' waren, maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo.
Zodra ie stuk is krijg ik bij het opstarten (op een blauw scherm) de foutmelding dat uitzondering 0E is opgetreden in VNETBIOS, etc.

Wat ik zelf bedacht is dat wellicht de voeding vanuit mijn USB-poort niet in orde is.
Ik draai Win98 SE.
Ik zit er aan te denken om een USB-hub met eigen voeding aan te schaffen of zo'n OCI-kaartje met een extra USB-poort er op.

Iemand suggesties, tips?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 18:34 ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 18:30:
Sinds een aantal maanden heb ik een ADSL-lite aansluiting. Daarbij maak ik gebruik van een USB-modem (Speedtouch 330).
Het eerste modem begaf het na 4 weken; het tweede na 6 maanden. Inmiddels heb ik weer (gratis) een nieuwe, maar ik begin me toch af te vragen wat er aan de hand kan zijn. Het kan natuurlijk zijn dat die twee modems gewoon 'slecht' waren, maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo.
Zodra ie stuk is krijg ik bij het opstarten (op een blauw scherm) de foutmelding dat uitzondering 0E is opgetreden in VNETBIOS, etc.

Wat ik zelf bedacht is dat wellicht de voeding vanuit mijn USB-poort niet in orde is.
Ik draai Win98 SE.
Ik zit er aan te denken om een USB-hub met eigen voeding aan te schaffen of zo'n OCI-kaartje met een extra USB-poort er op.

Iemand suggesties, tips?
je kan ook een ethernet modem aanschaffen

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb voor een vriendin laatst een kunnen ruilen.
ik vertel ff wat mij verteld is.

volgens de man van de kpn gaan ze door sommige VIA chipsets kapot.
er zou een piek spanning kunnen ontstaan.
een oplossing is een hubje met extrene voeding.
ook werd aangeraden om het via usb filter te installeren.

als je zoekt op het modem hier op het forum kom je nog meer mensen tegen.
daardoor was ik er snel achter dat het ding gewoon kapot was.
onder win2k krijg je nl geen blauw scherm, die draait gewoon door :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Nobody schreef op 17 June 2003 @ 18:55:
ik heb voor een vriendin laatst een kunnen ruilen.
ik vertel ff wat mij verteld is.

volgens de man van de kpn gaan ze door sommige VIA chipsets kapot.
er zou een piek spanning kunnen ontstaan.
een oplossing is een hubje met extrene voeding.
ook werd aangeraden om het via usb filter te installeren.

als je zoekt op het modem hier op het forum kom je nog meer mensen tegen.
daardoor was ik er snel achter dat het ding gewoon kapot was.
onder win2k krijg je nl geen blauw scherm, die draait gewoon door :)
Maar ik heb dus geen VIA-chipset.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 11:49

DaRoot

Some say...

Ook andere chipsets kunnen hiermee problemen krijgen. Heb inmiddels genoeg ervaringen met die modem, die gaat gewoon erg snel kapot. Ze trekken namelijk de benodigde stroom uit de USB bus, als deze die niet kan leveren, gaat het mis.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op 17 June 2003 @ 19:10:
Ook andere chipsets kunnen hiermee problemen krijgen. Heb inmiddels genoeg ervaringen met die modem, die gaat gewoon erg snel kapot. Ze trekken namelijk de benodigde stroom uit de USB bus, als deze die niet kan leveren, gaat het mis.
Los ik het dan op door een hub te plaatsen met een eigen stroomvoorziening of bijvoorbeeld een PCI-kaartje met een extra USB-poort?

Wat mij bij dit (3e dus) modem opvalt is dat het USB-lampje als het ware flikkert (de sterkte varieert) tijdens dataverkeer

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 19:26 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat klopt, zie je handleiding zou ik zo zeggen ;). Die modems kunnen icm bepaalde pc's soms veel problemen opleveren, je zou dat kunnen oplossen met de tips uit dit topic, maar dat is niet te garanderen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Bij mijn gf waren er dus ook al problemen met dat Kloteding. Bij de eerste modem die ze kreeg zou er een productiefout zijn. Na 2 weken een andere gekregen. Werkte even maar na 2 dagen gaf die het ook op. Weer een nieuwe gekregen. Werkte ook niet. Software wilde niet meer uninstallen. En nu na ruim 4 maanden van stress en gewoon betalen hebben ze een ethernetmodem aan moeten schaffen. Die werkt dus gelukkig wel.

Het ging hier trouwens wel om een laptop. Ze zeiden trouwens ook nog dat bij een mobo met een amd proc het wel vaker fout ging. Iets met de voeding die niet genoeg poewr naar de usb zou gooien ofzow :? Ze zeiden dus ook dat we een usb-hub met externe voeding moesten kopen. 10 minuten later belde echter iemand om te zeggen dat ze beter die ethernetmodem konden nemen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Software wilde niet meer uninstallen.
Dat heeft meer met het OS te maken of met een brakke pc, niet echt met het USB modem :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1