Toon posts:

Goed game magazine

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

een vriend(25) van mij speelt zo'n 8 uur per dag op zn pc of zn playstation 2 en hij is ook nog eens bijna jarig. Nu wil ik als cadeau een abonnement op een game-magazine (nl of en) geven, maar ik weet niet welke. Welke magazine is het beste, zowel gevuld met pc als ps2 games, en waarom?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Power Unlimited? Computer Games megazine? :?
Wat heb je zelf al uitgezocht? Je posthistory is niet bepaald denderend te noemen...

[google=game magazine] :z
Zelfs in onze eigen search is hier genoeg over te vinden.

[ Voor 45% gewijzigd door PromWarMachine op 17-06-2003 18:23 ]

Dividend for Starters

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik zelf lees graag de PcGameplay, en de naam zegt het al, pc's! :)

Maar omdat je vriend ook graag op de ps2 speelt zou ik je Power Unlimited aanbevelen (zie ook PromWarMachine)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Verwijderd

Power Unlimited!!!

dat blad is echt goed... en het is ook niet zo duur als de pc gameplay :P

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:50

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zou hem gewoon een bon geven voor een abo :). Waarom? Omdat game-magazines je moeten 'liggen'.
Persoonlijk vind ik de PU prettig, gewoon omdat het niet zo serieus is en van alles wat behandeld.
PcGameplay bijv vind ik niks.

Dus ik zou je vriend lekker zelf laten kiezen.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 23:33
PLAY
beste unofficial ps2 magazine

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Ik zelf vind de PCZone de beste. Maar iig geen Power Unlimited abo geven aan iemand van 25 :P
edit:

hij heeft dus ook een ps2, maakt de PU gelijk een betere keuze ;)

[ Voor 33% gewijzigd door diertje op 17-06-2003 18:30 ]

Ik, geheel anders

Verwijderd

Topicstarter
dat is ook een beetje wat ik hier en daar lees, de pc gameplay is het best, maar dus alleen voor pc games. PU is iets minder, maar bespreekt ook consolegames. Aan de andere kant kan je dan ook doodgegooid worden met Xbox en gamecube zooi, waar ie niet op aan het wachten is...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:41
PU was leuk toen ik begon met gamen (toen begon PU ook :)), maar voor iemand van 25 zou ik het zeker niet geven (ben zelf 22), beetje op de jongere doelgroep gericht.
Zelf vond ik de PCgameplay altijd zeer goed, helaas door geld gebrek mee gestopt (en las alles toch al op internet), maar zeer goed te lezen. Een multiconsole/game magazine weet ik zo helaas niet.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Aangezien het heel persoonlijk is welk blad iemand leuk vindt kan je er ook voor kiezen om voor 1 maand gewoon ze allemaal te geven.
Goed het is maar een idee.

Verwijderd

Topicstarter
cazzz--> dat is ook wel een aardig idee..

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:55
Gamequest magazine vind ik zelf ook best goed ;)

• Maxow
  • Laatst online: 22:43

Maxow

Hidden Sound System

ik vind de pczone en pcgameplay goed. Waarom? gewoon omdat het alleen over pc games gaat en ze zijn meestal goed in het beoordelen van spellen. De PU vind ik persoonlijk niet heel er leuk, aangezien het grootste gedeelte van de inhoud over consoles gaat en bar weinig over pc games. Het voordeel van de PU is dattie zo goedkoop is, daarom haal ik hem ook wel is ;)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PU is ook meer een blad met veel (leuke) humor, terwijl bv PCZone vooral serieus is. Ikzelf lees dan net zo graag serieuse revieuws op website's terwijl je daar weer geen 'humor' vind zoals in PU. ;)
Het is inderdaad wel heel erg persoonlijk, gewoon een waardebon geven, want om nou een stapel bladen in 1 maand te geven is ook weer matig, daar komt hij nooit doorheen :D

🌞🍃

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30

Cyphax

Moderator LNX
DataBeest schreef op 17 juni 2003 @ 19:53:
PU is ook meer een blad met veel (leuke) humor, terwijl bv PCZone vooral serieus is. Ikzelf lees dan net zo graag serieuse revieuws op website's terwijl je daar weer geen 'humor' vind zoals in PU. ;)
Het is inderdaad wel heel erg persoonlijk, gewoon een waardebon geven, want om nou een stapel bladen in 1 maand te geven is ook weer matig, daar komt hij nooit doorheen :D
Lijkt me juist een prachtig idee, een stuk of 4 of 5 uitzoeken en cadeau geven. :)
Ik lees ook altijd wel de PU maar da's nieteens zozeer omdat ze games reviewen, 't is ook gewoon leuk om te lezen vind ik :)
En duur is ie ook niet, 3,10 geloof ik

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 17-06-2003 20:27 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Maxow
  • Laatst online: 22:43

Maxow

Hidden Sound System

offtopic:
wat ik altijd komisch vind aan de pu is dat er bijna altijd dezelfde vragen bij de ingezonden brieven staan. Altijd mensen die vragen welke console ze het beste kunnen kopen, terwijl ze weten dat ze toch geen serieus antwoord krijgen :X

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12 17:48
EDGE is het blad, komt uit Groot Britannie en is 10 euro per nummer maar wel goed, dik en volwassen _/-\o_

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:03
Hi-Sintar schreef op 17 juni 2003 @ 19:00:
Gamequest magazine vind ik zelf ook best goed ;)
GameQuest mag. vind ik persoonlijk echt brak.

Meestal lees ik de PC Zone en soms de PC Gameplay.
En op de PU heb ik een abo.

Mij lijkt de PU dus de beste keuze.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Verwijderd

Speelt hij soms Playstation 2 en meestal Pc dan is het makkelijk PCgameplay gewoon het beste Blad wat er is in Nederland, vind ik. Speelt hij meer Playstation 2 dan is de PU de enige oplossing, niet dat ik ze goed vind, Want hun Humor valt ook reuze mee, vooral voor iemand van 25. Ik zou zelf liever de PcGameplay hebben, en dan gewoon op Forums kijken wat er voor de Playstation uitkomt.

Verwijderd

Ik lees voor de ps2 OPM2. Duidelijk en niet zo op kinderen gericht als de PU. Die zou ik als kadootje aan mijn neefje van 9 geven (als ik die had) Er zit ook een DVD bij met demo's, filmpjes ed. Is ook altijd wel leuk.

Verwijderd

Ik zou gewoon de PU doen. Ook 25 jarigen kunnen dit best lezen. Het is gewoon leuk leesvoer en het is ook voor iedereen. Ik lees het zelf ook. Ben geen 25, maar dat maakt niets uit. Leuke reviews van games voor ps2 en pc maar ook andere platforms. Normaal vind ik lezen het meest saaie wat er is, maar dit lees ik toch met plezier elke maand.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmmm, PU kan ik persoonlijk niet uitstaan, die zgn grappige teksten zijn echt onleesbaar imo. Ik heb het liever allemaal wat zakelijker a la IGN.com oid. Maar das een keuze natuurlijk.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:43

NoTimeRemains

I know

vinden jullie dan egt dat de PU serieuze reviews etc heeft? ik dus niet ik geef me geld dan wel uit aan iets anders en ikl ach wel in dit forum ...

IGN.com is veel beter ...

This is the Way.

Verwijderd

PU, Play of Edge

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:30
PU > humor in reviews en rubrieken, zie ook gamekings. goedkoop
Edge > volwassen blad, wereldwijd bekend (berucht bij developers om vaak strenge beoordeling)

[ Voor 7% gewijzigd door RocketKoen op 18-06-2003 11:28 ]

TheS4ndm4n#1919

• XoiN
  • Laatst online: 02-10-2024
PU voor de humor idd, een nadeel aan de pu vind ik dat er niet altijd het nieuwste instaat. Zo heb ik nog niks over Half-life 2 gelezen in de pu, maarja daarvoor heb je internet he ;)

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

voor ps2 OPM 2, das wel handig, kan je ook tegelijk filmpjes kijken en demo's spelen enzo.

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Verwijderd

Ik snap niet dat er zoveel word gezegd dat de PU niet voor volwassenen zou kunnen zijn.
Ik word deze maand 25, maar elke keer lig ik nog steeds in een stuip van het lachen. De guyz van de PU hebben vele jaren ervaring met games (op alle systemen + PC). Het grote verschil met de andere games bladen is dat ze een flinke dosis humor in hun blad gebruiken, stelletje baklappen! ;)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12 13:01

Pubbert

random gestoord

Ik lees altijd de PCZone! :) De grootse van blux, alleen geen PS2 games zoals de naam zegt.

Ga dan voor de Gamequest of PU.

[ Voor 3% gewijzigd door Pubbert op 18-06-2003 12:00 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:30
Gamequest zou ik niet doen, ik heb het een paar keer gelezen, en iemand die 8u/dag computert weet waarschijnlijk meer als de redactie daar (of ze doen alleen maar alsof ze stom zijn)

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

schei toch uit met de pu en het "kiddy" imago. Ik bedoel je speelt wel spelletjes maar vind de PU niet volwasse. Kom op zeg de PU is juist een goeie blad omdat het juist spellen ook zien als spellen en daar ook mee spelen. IPV er zo diep en serieus erop in gaan terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is.

Het heeft humor gaat vaker straight to the point en is de laatste tijd strenger geworden. Dus games die een 90+ hebben zijn dus ook GOEIE games.

Ik vind het gewoon een geweldige blad met veel info. Het leest makkelijk weg allemaal met de humor erin en je komt nog van alles te weten over games etc. De meeste anderen bladen die ik gelezen hebben zijn de wanabe pu bladen. Allemaal bladen die ook humor willen hebben maar totaal mislukt.

Verwijderd

Ik lees zelf ook de PU. Ben niet zo'n heel fanatieke gamer maar ik wil toch een beetje bijhouden wat er in de gamesbizz aan de hand is. Neem daarbij de (heerlijk flauwe) humor. (Brieven beantwoorden met 'n00b!' enzo. :D) en mijn gamesmagazine is compleet. :)

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Mja, ik kan toch die grappen suf en kinderachtig vinden? Ik wil info over die game, en heb geen zin om die info tussen een hoop zgn humor van het niveau ab normaal terug te vinden.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Geloof niet dat die gasten iets fout doen, ze zijn wel aardig groot geworden en voor de rest iedereen heeft zijn favo gamezmag. Tis persoonlijk...

[ Voor 3% gewijzigd door BigFast op 18-06-2003 15:45 ]

Verwijderd

DarkX schreef op 18 juni 2003 @ 14:16:
Mja, ik kan toch die grappen suf en kinderachtig vinden? Ik wil info over die game, en heb geen zin om die info tussen een hoop zgn humor van het niveau ab normaal terug te vinden.
ja dat kan maar dat betekend niet dat het "kiddy" is en dus afgekeurd is voor volwassenen.

Mijn mening is juist dat Humor bij games horen. EN dat het niet allemaal zo serieus moet zijn want ik vind het een beetje hypocriet als je serieus op bv. vice city ga. Zo ziet de media het ja. Die geven juist de games de schuld van geweld omdat de media te serieus op spellen in ga.

Maar ik ga helemaal on topic en iedereen heeft zijn voor keur. Maar kwa prijs en info (pc ps2 xbox gba en de gamecube) vind ik de PU het beste.

Verwijderd

En what about online magazines zoals: Gamespot en IGN heeft iemand daar ervaring mee?

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:55
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 10:36:
En what about online magazines zoals: Gamespot en IGN heeft iemand daar ervaring mee?
Waarom zou je daarvoor betalen als er genoeg gratis alternatieven zijn? Ik zou zowieso nooit op gamespot kijken al was het gratis :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-12 00:12
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 10:36:
Sommige sites hebben leuke artikelen en reviews, maar zijn meestal in het Engels. Nu heb ik daar niet zo'n probleem mee, aangezien mijn Engels aardig goed is, maar toch lees ik liever dingen in het Nederlands.
De enige gamessite die ik vrijwel dagelijks bekijk is Gamer.nl. Niet de perfecte site en ook niet het snelst, maar heeft vaak wel aardige nieuwtjes en ook best veel.

Over het algemeen verkies ik toch bladen boven sites, mede omdat je offline ook wel eens iets te lezen wilt hebben en dat met een blad een stuk beter gaat :) Zo kan je op bed of op de wc gewoon wat lezen over games (of gerelateerde dingen) zonder dat het stroom kost of dat je iets zwaars mee moet zeulen :P

The devil is in the details.

• DutchCommando
  • Laatst online: 22:34
Ik persoonlijk verkies de PC Gameplay boven bijvoorbeeld de Power Unlimited:

PC Gameplay heeft een volwassen manier van schrijven met af en toe toch die geweldige vlaamse humor. De cijfers die men geeft zijn vaak goed gedoseerd (niet alleen extreem laag of extreem hoog) en de kwaliteit van bijvoorbeeld het papier is erg goed. De prijs van de No-CD versie is ook niet al te hoog (voor wat het bied).

Power Unlimited vond (bevindingen van tijd geleden) ik een vrij kinderachtig blad wat niets liever doet dan brieven publiceren en de desbetreffende schrijver volledig uitkaveren. De reviews hebben mij nooit kunnen overtuigen aangezien deze van het kaliber "de graphics zijn belangrijker dan de gameplay" zijn.

Mijn advies voor PC Gamemagazines: PC Gameplay

Overigens is de PC Zone ook niet slecht, ongeveer dezelfde kwaliteit, maar helaas iets duurder dan de PC Gameplay.

• Stefke
  • Laatst online: 21:44
Jep, PC gameplay is erg leuk :)

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
DarkX schreef op 17 June 2003 @ 23:18:
Hmmm, PU kan ik persoonlijk niet uitstaan, die zgn grappige teksten zijn echt onleesbaar imo. Ik heb het liever allemaal wat zakelijker a la IGN.com oid. Maar das een keuze natuurlijk.
Het is duidelijk dat jij ieders mening respecteert ;)

PU vind ik zelf voor mensen van rond de 14/15 (imho/nofi/no offence intended/make love not war/whatever :P). Natuurlijk zijn er wel mensen van 25 die zich dood lachen om kinderlijke grapjes. Geen probleem. Ik kan er niet omlachen als mensen met een vraag compleet worden afgezeikt door een zich superieur voelende redacteur.
PC Zone stond vroeger bekend als een corrupt blad (hoge cijfers voor spellen die niet al te best waren). Maar dat is erg veranderd. De laatste paar jaar is het blad steeds leuker geworden.
PCGP: Ook een leuk blad van onze zuider buren. Je merkt het af en toe wel in de teksten (typische opmerking etc) maar dat heeft ook wel weer z'n charmes.
Ik zou gewoon een exemplaar van alle bladen geven. ‘Is veel leuker dan hem gelijk een abo te geven op een blad dat hij misschien niet leuk vindt.

Slave of Thieves

Verwijderd

Edge, absoluut. Geeft naast info over games ook veel inzicht in de games-industrie.

• DutchCommando
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 23:23:
Edge, absoluut. Geeft naast info over games ook veel inzicht in de games-industrie.
Alleen zie ik het niet bij iedere dagbladhandelaar liggen :).

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 09:06

Booth

¯¯¯¯¯¯

PromWarMachine schreef op 17 juni 2003 @ 18:22:
Je posthistory is niet bepaald denderend te noemen...
Euhm.. wat heeft z'n posthistory met de keuze van een gamesblad te maken :?
Pagina: 1