Toon posts:

[c++]Socket probleem onder linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, in de search kwam ik veel socketvragen tegen maar niet dit specifieke probleem.

Ik heb een socket-client gebouwd aan de hand van deze tuturial: http://www.linuxgazette.com/issue74/tougher.html. Dat werkt allemaal zoals het hoord, behalve als ik wil verbinden naar poort 80. Ik kan geen verbinding maken.

In Socket.cpp (http://www.linuxgazette.c...sc/tougher/Socket.cpp.txt) gaat het verkeerd in de methode connect.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
bool Socket::connect ( const std::string host, const int port )
{
  if ( ! is_valid() ) return false;

m_addr.sin_family = AF_INET;
  m_addr.sin_port = htons ( port );

int status = inet_pton ( AF_INET, host.c_str(), &m_addr.sin_addr );

if ( errno == EAFNOSUPPORT ) return false;

status = ::connect ( m_sock, ( sockaddr * ) &m_addr, sizeof ( m_addr ) );

if ( status == 0 )
    return true;
  else
    return false;
}

Bij mij wordt status dus -1 ipv 0. De errno heb ik afgevangen en deze heeft als waarde 111 (Connection Refused).

Het vage is dus dat ik wel naar een andere poort kan verbinden, 22 ofzo, maar niet naar 80. Ik heb het naar verscbillende webservers geprobeerd, dus het ligt niet aan de host ofzo.

Iemand een oplossing of idee?

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Hmm het enige wat ik kan verzinnen is dat die webservers (of misschien de firewall die ervoor zit) jouw connectie refusen omdat je iets verkeerd zet of vergeet (zie ff zo snel niet wat). Heb je niet een lokale webserver waarvan je de logs kan raadplegen ?

Verwijderd

Topicstarter
Neej :( en om die nou speciaal voor dit doeleinde helemaal te gaan installeren....

• rig0r
Hmm, je kan een poging doen op mijn webservert, dan kijk ik wel ff in de logs. Moet je wel ff je email adres geven, dan krijg je m'n IP.

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:02
ping 127.0.0.1 80

modbreak: dank u voor deze totaal enorm nuttige bijdrage. gaarne wil ik u verzoeken via Google enige details over het ICMP protocol en dan vooral message type 8 (Ping Request) op te zoeken. tot uw eigen verbazing zal u erachter komen dat er een goede reden is waarom 'ping' geen optioneel poort nummer als laatste parameter heeft. tevens wil ik u vragen de openingspost alsnog te lezen zodat u erachter komt dat er sowieso weinig tot geen aanleiding is om uberhaupt localhost poort 80 te testen op respons omdat het probleem van de topicstarter totaal geen verband houdt met het al of niet beschikbaar zijn van een lokale webserver. ik zie in uw historie dat u fervent HK-poster bent, en ik wil u dan ook verzoeken HK-replies oftewel nietszeggende onzinnige oneliners in dat betreffende subforum te laten waar ze meer op prijs worden gesteld. dank u voor uw aandacht

[ Voor 99% gewijzigd door curry684 op 17-06-2003 23:31 ]

• rig0r
Wat is dit voor een nuttige bijdrage :?

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-06 11:02
En als je die webservers via lynx bekijkt, doet die het dan wel?

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

Pagina: 1