[citrix] Load managing werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• jesternl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05-2022
Ben ik weer eens met een Citrix vraagje.
Klein farmpje, 1 Nfuse box, 3 farm servers, win2k SP3 Citrix MetFrame XPe
Van het ene moment op het andere wordt nog maar een van de servers belast, de twee anderen staan niets te doen, terwijl de derde 10 tot 12 connecties heeft. "t Is niet dat 'ie het niet aankan, maar ik zie het toch liever verdeelt.

Load managing is ingesteld op alleen aantal gebruikers wat bepaald of een server vol is.

Als ik meer info moet geven hoor ik het graag, evenals suggesties.

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Verwijderd

jesternl schreef op 17 June 2003 @ 17:53:
Als ik meer info moet geven hoor ik het graag, evenals suggesties.
Gebruik je session sharing?

• jesternl
Als ik het goed begrijp is session sharing de mogelijkheid om als een app een nieuwe app lanceert, deze van dezelfde verbinding gebruik te laten maken. Als dat idd zo is dan ja, session sharing is aan.

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Verwijderd

jesternl schreef op 17 June 2003 @ 18:15:
Als dat idd zo is dan ja, session sharing is aan.
Als iemand s'morgens om 8:30 inlogt op app1 op server1, en al zijn andere apps staan ook op server1, zal de user nooit gebruik maken van server 2 en 3, todat al zijn sessies zijn afgesloten, en het load balancing proces pas weer opnieuw plaatsvind.
Is er een kans dat dat het is?

• jesternl
Hmmmm het kan wel iets soortgelijks zijn, er is namelijk voor gekozen om meerdere users met dezelfde log in te laten werken, dus op de NFuse doos logt een groep in met <username1>, een andere groep met <username2> etc., maar normaal gesproken is dat ook niet van invloed, m.a.w. username1 komt evenredig voor op alle drie de servers.

Het is nu nog te vroeg om te zien of het weer het geval is vandaag ('t is pas 9.00 hier :))