[A7v266 + Amd TB 1200] Restart problemen

Pagina: 1
Acties:

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:23
Ik heb sins twee maanden last dat mijn PC steeds opnieuw opstart. Ik heb al geprobeert er ander geheugen in te doen maar dat mocht niet helpen. Het gebeurt willekeurig, maakt niet of ik alleen in windows zit of in een game.
Eerst gebeurde het eens per avond en kon ik na de restart gewoon weer in windows werken. Maar nu gebeurt het steeds meer, en blijft hij soms gewoon restarten. Dan wacht ik 10 min en dan gaat het weer goed.

De temperatuur van de cpu is 51 graden dus dat kan het probleem ook niet zijn. De enige mogelijkheid die ik kan bedenken is dat mijn voeding het begeven heeft. Dat zou ook raar zijn want mijn voeding is een Enermax 350 wat die een ander half jaar oud is.

Owja ik de nieuwste biosflash in het mobo zitten, en er is niets overgeklokt.

Ps ik heb de andere draadjes door gelezen voor ik dit poste maar kon dit rare nergens in terug vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door GAEvakYD op 17-06-2003 17:47 ]

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

Ik zou toch denken aan een temperatuur probleem als je zegt dat ie na 10 minuten het weer wel ff doet.
Hoeft niet perse de temperatuur van de processor te zijn.... kijk ook naar geheugen en videokaart.

• GAEvakYD
Het geheugen is 32 graden, effe kijken hoe ik de temp van GPU kan chekken.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

Als je onder Windows XP werkt: ga eerst even naar systeemeigenschappen --> geavanceerd --> "opstart en herstelinstellingen" en haal daar bij het onderdeel systeemfouten het vinkje weg voor: "de computer automatisch opnieuw opstarten"

Nu kun je tenminste de foutmelding zien die windows geeft. Als je dan vervolgens even op die foutmelding zoekt in de search dan ben je er waarschijnlijk wel. Kun je niets vinden in de search dan kun je de foutmelding natuurlijk hier posten.

[ Voor 8% gewijzigd door makje op 17-06-2003 17:57 . Reden: rare typo ]

9800x3d

• GAEvakYD
Helaas heb ik windows 2000. Ps ik zie nu dat de powerfan maar op 1800 draait als hij reboot. Met Asus probe geeft hij aan dat hij 2800 draait. Misschien dat dit verschil komt doordat als hij in windows zit de fan dus wel goed loopt en dat reboot omdat die voeding te warm word ofzo.

Verwijderd

erm .. ik heb een wat minder leuke ervaring :

zelfde mobo (staat nog in sig, moet ik nog updaten) zelfde probleem 1 maandje terug.

Willekeurige restarts enzo, instabiel als ie gewoon idle is (sn8s restarten terwijl alleen eMule draaide), stabiel @ full load enzo :| (uurtje Burnk7 gedraaid) , achter elkaar blijven restarten, pas opstarten na aan/uit hebben gezet, soms een bleuscreen, maar meestal waren het gewoon reboots ook al stond dit in windows uit (zie reply makje) ... hopeloos dus

toen kwam ik op een middag uit school, en toen startte hij helemaal niet meer op :| hij bleef maar rebooten aan het geluid te horen, beeld bleef @ standby ... bij vrienden alle stuff enzo getest, conclusie : mobo dood :/

nu heb ik een Abit NF7-S rev2.0 gekocht en die draait perfect op 195 fsb superstabiel enzo, met zelfde hardware als ouwe mobo ...

de moraal van dit verhaal ? kijk niet vreemd op als ie dalijk helemaal niks meer doet, ik heb het iig niet meer kunnen oplossen :|

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 18:20 ]

• GAEvakYD
WOW ik ben nu aan het spelen, en zie dat mijn +12 volt lijn wel heel stabiel is maar op 13.2 volt is. Dat lijkt me wel heeeeel erg hoog ofniet?.

• GAEvakYD
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 18:18:
erm .. ik heb een wat minder leuke ervaring :

zelfde mobo (staat nog in sig, moet ik nog updaten) zelfde probleem 1 maandje terug.

Willekeurige restarts enzo, instabiel als ie gewoon idle is (sn8s restarten terwijl alleen eMule draaide), stabiel @ full load enzo :| (uurtje Burnk7 gedraaid) , achter elkaar blijven restarten, pas opstarten na aan/uit hebben gezet, soms een bleuscreen, maar meestal waren het gewoon reboots ook al stond dit in windows uit (zie reply makje) ... hopeloos dus

toen kwam ik op een middag uit school, en toen startte hij helemaal niet meer op :| hij bleef maar rebooten aan het geluid te horen, beeld bleef @ standby ... bij vrienden alle stuff enzo getest, conclusie : mobo dood :/

nu heb ik een Abit NF7-S rev2.0 gekocht en die draait perfect op 195 fsb superstabiel enzo, met zelfde hardware als ouwe mobo ...

de moraal van dit verhaal ? kijk niet vreemd op als ie dalijk helemaal niks meer doet, ik heb het iig niet meer kunnen oplossen :|
Hmmmms, dit is idd wel heel erg eng. Het verhaal wat jij nu verteld speelt zich nu ook heel langzaam bij mij af. Het begon met enkele restarts en enge blue schermen over geheugenfouten. Die waren na 3 weken weg ofzo, daarvoor terug heb ik de restarts gekregen. Ik kan nu echt nog amper werken op de PC. Het gebeurt om het uur ongeveer nu.

Dan ga ik zo maar effe een nieuw mobo kopen. Kan iemand uitsluitsel geven over mijn voeding. Die levert die +13.2 volt op de lijn die eigelijk +12 moet zijn. Een beetje kan wel, maar dit vind ik wel heel erg.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
Weet je zeker dat die 12 volt goed wordt uitgelezen kijk ook eens in het bios. Want nu is ie wel iets te hoog.

• GAEvakYD
Ik heb nu een nieuwe voeding op het plankje zitten plus een nieuwe cpu. Nog steeds blijft dit ding rebooten. Het kan dus simpel gezegt lijkt mij nog maar twee dingen zijn: het geheugen of het mobo zelf.

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 16:03
Een leuke site om even te gaan kijken is deze. Ik heb een aantal van deze dingen geprobeerd en heb ongeveer hetzelfde probleem ook (gehad).

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• GAEvakYD
DrJamez schreef op 01 september 2003 @ 12:49:
Een leuke site om even te gaan kijken is deze. Ik heb een aantal van deze dingen geprobeerd en heb ongeveer hetzelfde probleem ook (gehad).
En heb jij daar de oplossing kunnen vinden?. Ik namelijk totaal niet. Ik heb zonet even een memtest gedraait (memtest). Er kwamen geen error's uit de resultaten. Toch heb ik zelf het flauwe vermoeden dat het dat wel moet zijn. Dit omdat het nonname reepjes zijn en ik een paar keer de FSB te hoog gehad heb. Misshien dat ze daar toch niet helemaal lekker van geworden zijn. Maar dan blijft het nog raar dat die memtest proggies geen error's geven lijkt mij.

Morgen toch maar eens de PC boer op de hoek om effe wat geheugen te lenen(met de mededeling dat als het hie rniet aan ligt dat ik terug breng).

Is toch erg naar namelijk dat een server eens in de zoveel tijd reboot.

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Heb je al een andere harddisk erin gehangen?
Ik had namelijk een vergelijkbaar probleem onder winXP met A7V266 en AMD 1333
Ik kreeg allerlei meldingen over geheugen problemen en onverwachte restarts.
Bij mij bleek de harddisk dus niet meer goed te zijn.
Eerst het systeem zo kaal mogelijk (dus alle pci dingen eruit, alleen harddisk erin en geheugen en videokaart erin) gaf nog steeds die problemem.
Geheugen met Memtest gecontroleerd maar dat was in orde. Kon dus alleen mobo of harddisk zijn.
Harddisk van vriend geleend en alles draaide naar behoren, ook met alle pci-kaarten er weer in.
Nieuwe harddisk gehaald en alles is weer oké.
Misschien kan je dat nog proberen?

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• GAEvakYD
Jeps ik heb al een andere disk erin gehangen. Toen deze bak nog mijn desktop was had ik er namelijk een andere disk in hangen.

Het geke is dat de restarts ook niet reproduceerbaar is. Vandaag heb ik het namelijk nog niet gehad.

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 16:03
GAEvakYD schreef op 01 september 2003 @ 23:49:
[...]
En heb jij daar de oplossing kunnen vinden?...
Ja en nee. Ik heb alle dingen uitgeprobeerd die veilig te doen waren en geen geld kostten ;) Echter bij mij blijkt het de voeding te zijn. Die kan ik dus gaan vervangen...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Pagina: 1