PC doet enorm vreemd

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-07 20:50
voordat men dit topic weer sluit... Ik heb wel de search gebruikt en de verscheidene Faq's / Topics doorgelezen echter geen enkele zonder resultaten..

Een kleine maand (of misschien 2) geleden is mijn pc ineens raar gaan doen. Ik kreeg spontane reboots. Ik zat zelf te denken dat dit door het

warme weer kwam maar mijn cpu was toch maar 51 telkens op tijd dat er iets gebeurde. na een tijd goed geirriteerd te zijn dat ik telkens

reboots krijg en bestanden voor school hierdoor verloor heb ik maar eens geprobeerd om opnieuw te installeren. Hierbij kreeg ik tijdens de

setup een BSOD met de volgende melding:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
*** STOP: 0X0000000A (0XFFBDFD20,0X00000002,0X00000000,0X80704AD4)

njah maar een paar keer overnieuw geprobeerd om te installen maar telkens dezelfde fout...

Dus ik maar besloten om die automatische reboot uit te zetten wat mij een aantal nieuwe BSOD's opleverde:

*** STOP: 0X0000008E (0XC0000005, 0X80565D63, 0XF9E7D958, 0X00000000)

meteen na het booten dat mun generic host process crashtte en weer vast liep
*** STOP: 0X0000008E (0XC0000005,0X80577493, 0XF962AA00, 0X00000000)

CODE MEMORY_MANAGEMENT:
*** STOP: 0X0000001A (0X00041284,0X03C5300, 0X000016A1, 0XC0503000)

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

BAD_POOL_CALLER:
*** STOP: 0x000000c2 (0x00000007,0x00000cd4,0x14070207,0xe1301Fd0)

Ik heb met deze codes al gezocht op ms.com maar die geven telkens aan dat het om een device driver zou gaan. Ik heb dus de nieuwste updates

van kaarten gedownload en geinstalleerd maar zonder succes. verder draai ik ook geen firewall aangezien dit een bekend probleem is bij

sommige firewalls.

Dit stopt het probleem dus bij mijn software. dus ben ik verder gaan kijken naar mijn hardware. cpu koelers goed schoongemaakt + verse pasta.

memtest over mijn geheugen heen gelaten ook zonder succes. en als laatste ook maar ff Powermax over mijn hd's heen laten gaan.

Ik ben zelf een beetje "out of options" over dit probleem en weet verder niet echt meer waar ik het probleem moet zoeken.

Als laatste nog even mijn systeem specs:

MSI KT3 Ultra 2 -R
AMD XP2200+
Q-tec 450W voeding
Sibak Tri fan cpu cooler tot 2800+
256 MB pc2700 DDR
Creative Geforce 2 MX 400
Creative Audigy 1
Pinnacle PCTV Pro
Realtek 10 mbit kaartje
onboard promise 0+1 raid controller (die ik atm niet gebruik)
1x maxtor 40 GB 7200 (primair system files en programma's)
1x maxtor 60 GB 5400 (voor mp3)
1x Maxtor 20 GB 7200 (aan raid gekoppeld voor back-ups)
1x maxtor 30 GB 7200 (school harde schijf die af en toe op me raid hangt voor project spullen over te tanken)

Ik hoop dat er serieus op dit topic gereageerd gaat worden en dat er tot een oplossing kan leiden

alvast bedankt
DJ

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 17:06
Eerste wat ik persoonlijk denk bij spontane reboots :
Probeer eens een andere voeding...
Als je in de mogelijkheid bent dit te doen, dan hoor ik graag of daarna nog steeds hetzelfde probleem zich voordoet.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Verwijderd

ik zou alles eruit halen
behalve wat echt nodig is natuurlijk
en dan beetje kijken bij wanneer die irritant gaat doen

• DJ-NaRRa
Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 17:35:
ik zou alles eruit halen
behalve wat echt nodig is natuurlijk
en dan beetje kijken bij wanneer die irritant gaat doen
ehmz dit heb ik ook geprobeerd maar ben het vergeten te vermelden.

het probleem zou dus ergens tussen mobo, proc, ramm, vidkaart en of hd moeten liggen...de vraag is dus alleen waar..

2 MichielioZ:

ik denk niet dat het aan de voeding ligt aangezien de pc dagen stabiel kan draaien en dan ineens 4 keer bsod achter elkaar. + dat de waardes van de voeding ook stabiel zijn en niet schokken verder... verder ben ik ook niet in de gelegenheid een andere voeding erin te stoppen...toch bedankt iig

[ Voor 10% gewijzigd door DJ-NaRRa op 17-06-2003 17:42 ]

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
allereerst eens een verse windows installatie...

Logische vervolgstap is dan natuurlijk om eens wat componenten te lenen om uit te sluiten wat er verrot is. Logischerwijs in deze volgorde:

- geheugen
- moederbord
- processor (+ COOLER misschien)
- videokaart
- HD

Uiteraard haal je alle niet-essentiele kaarten er eerst even uit. Aan het einde van dit verhaal zul je waarschijnlijk weten welk component kapot is.

Heb je je systeem in 1 geheel gekocht? Doe niet moeilijk en breng hem weg. Dit soort problemen zijn erg kut om te troubleshooten aangezien de PC het soms een aantal dagen probleemloos doet. Je zult toch minimaal een paar dagen moeten draaien bij elke testrun om het probleem te achterhalen.

• DJ-NaRRa
Palmboom schreef op 17 June 2003 @ 17:45:
allereerst eens een verse windows installatie...

Logische vervolgstap is dan natuurlijk om eens wat componenten te lenen om uit te sluiten wat er verrot is. Logischerwijs in deze volgorde:

- geheugen
- moederbord
- processor (+ COOLER misschien)
- videokaart
- HD

Uiteraard haal je alle niet-essentiele kaarten er eerst even uit. Aan het einde van dit verhaal zul je waarschijnlijk weten welk component kapot is.

Heb je je systeem in 1 geheel gekocht? Doe niet moeilijk en breng hem weg. Dit soort problemen zijn erg kut om te troubleshooten aangezien de PC het soms een aantal dagen probleemloos doet. Je zult toch minimaal een paar dagen moeten draaien bij elke testrun om het probleem te achterhalen.
zoals ik dus in mijn openingspost al gezegd heb heb ik dus al geprobeerd om een verse install te doen zonder succes en dat meerdere malen...

componenten lenen wil ik wel maar niet al mijn vrienden hebben de spullen in huis die er bij mij in mijn pc passen (dit ga ik echter nog wel proberen natuurlijk Desnoods nieuw spul kopen om te testen maar liever niet natuurlijk).

Zoals je zelf ook al zegt, kan het systeem ook wel stabiel draaien, zoals nu ben ik er ook gewoon op aan het werken en functioneert ie tot dusver gewoon goed. Dus is het inderdaad moeilijk om erachter te komen waar de fout precies ligt.

Verder heb ik de pc niet in één keer gekocht bij een winkel.

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 13:27

red bull

Keeps me awake !

Wordt hij warm ? Zeker met dit weer kan dat wel eens het grootste probleem zijn

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:11

icecreamfarmer

en het is

kan ook zijn dat je videokaart te warm word inplaats van proc heb dat wel eens gehad toen ik hem overgeklokt had

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Verwijderd

Ik had toen ik in mij bios load optimized defaults deed, ook soms last van blauwe schermen enzo
weet dus niet precies welke optie het in de bios was ( heb hele zooi veranderd )
en nu doet die het perfect
mischien, dat als jij dus beetje in bios gaat prutsen, dat het iets helpt
Het lijkt me niet ( heel anders spul enzo ) maar ik post het toch maar ff :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 18:05 ]

Verwijderd

Ik kreeg ook wel eens blauwe schermen tijdens een install van XP op mn pctje.
Na een CMOS clear waren ze verdwenen. PC draait nu al weer een paar maandjes 24/7 stabiel :)

Probeer dat eens, je weet maar nooit

• DJ-NaRRa
red_bull schreef op 17 June 2003 @ 17:55:
Wordt hij warm ? Zeker met dit weer kan dat wel eens het grootste probleem zijn
cpu is normaal 38 stressed nu met dit weer loopt dat wel op tot tegen de 50 51

2 icecreamfarmer: mijn videokaart tjah eehmz die heb ik niet overgeclocked ofzo en draai geen mega zware grafische applicaties dus denk niet dat het em dat kan zijn..maar zal het ff in de gaten houden..

2 flappel: kan het natuurlijk altijd eens proberen wat ik ook straks even ga doen..

2 Darkzen: ik zou zo 1...2...3... niet weten hoe je de cmos cleared (toch jumpers op mobo die dat doen of niet, lang geleden dat ik dat gedaan heb enzo) dus als je daar even wat onfo over zou kunnen geven graag

• Palmboom
  • Laatst online: 26-05 13:47
zijn verschijnselen hebben toch duidelijk met een hardware defect te maken. Alles heeft goed gewerkt en opeens heeft ie problemen. Waarom zou je allerlei wazige settings gaan veranderen als het op de default settings al niet stabiel werkt.

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 16:30
Palmboom schreef op 17 juni 2003 @ 20:54:
zijn verschijnselen hebben toch duidelijk met een hardware defect te maken. Alles heeft goed gewerkt en opeens heeft ie problemen. Waarom zou je allerlei wazige settings gaan veranderen als het op de default settings al niet stabiel werkt.
volgens mij ook, ik heb ook een x zoiets gehad en toen was m'n geheugenbankje brak dus probeer eens een ander geheugen reepje of doe deze eens in een andere pc en kijk wat ie dan doet

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45

makje

Professioneel prutser

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL is een veel gehoord probleem en vaak ligt het aan de drivers, eventueel in combinatie met overclocken van een onderdeel van je pc. Heb je voordat dit probleem begon nog iets veranderd aan je pc? een nieuw onderdeel of andere drivers ofzo?

Daarnaast nog even een algemene opmerking: niet altijd zijn de nieuwste drivers de meest stabiele drivers voor jouw systeem.

9800x3d

• DJ-NaRRa
nope heb verder niks veranderd aan de pc makje... heb toen de problemen zijn begonnen en de melding van ms.com kreeg dat het aan me drivers lag deze maar een keer geupdate verder is er niks bijgekomen of whatsoever...

2 palmboom en duivenseboy: idd heb de bios veranderd en gereset maar geen verbeteringen... en mijn geheugen heb ik uitvoerig getest met memtest dus lijkt me beetje raar dattie daar dan geen error op heeft gegeven...

ik schat zelf de kans erg groot dat of mijn hdd cache kapot is of mijn vidkaart gewoon brak is... maar dat kan ik lastig testen...

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45

makje

Professioneel prutser

tja, dan kun je inderdaad alleen maar net zo lang onderdelen verwisselen tot het probleem niet meer voorkomt B) 8)7

Of je brengt je hele pc even naar de computerwinkel om de hoek en laat hun ernaar kijken. Zal je dan waarschijnlijk wel wat poen kosten maar ja... je moet wat

9800x3d

• DJ-NaRRa
probleem is alleen dat zoiets hier niet echt in de buurt zit en om nou met me fietsje 10 kilometer te gaan fietsen met een kast van 25+ kilo nee dat zie ik niet zo zitten :P

ik denk dat ik ff wat onderdelen ga lenen bij mensen en dan verder kijk want om nou een nieuwe vidkaart, geheugen + hdd te kopen is beetje teveel van het goede en dat bied dan ook geen 100% zekerheid dat het dan ook werkt

Verwijderd

De meldingen, en dan zeker de
CODE MEMORY_MANAGEMENT:
*** STOP: 0X0000001A (0X00041284,0X03C5300, 0X000016A1, 0XC0503000)

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

BAD_POOL_CALLER:
*** STOP: 0x000000c2 (0x00000007,0x00000cd4,0x14070207,0xe1301Fd0)
Hebben in de regel direct betrekking op geheugen.
Heb dit overigens eens gehad met en pc van een collega: heb alle geheugenbankjes eruit gehaald, en steeds eentje gebruikt om te kijken of dat hielp: het tweede bankje (64MB) was niet meer zo frisjes... Sindsdien hoor ik em niet meer klagen.
Heb zelf ook gehad dat de pc spontaan stopte, maar dan deed ie ook even niks meer: mobo niet goed meer, heb niet gevonden waar het aan lag, maar een nieuwe mobo deed wonderen.
Ik vermoed eerlijk gezegd dat jouw probleem ook daar ergens in schuilt.
Harddisk cache lijkt me stug, daar komen gewoonlijk geen spontane reboots van, verder is er niets wat de essentie van de werking kan en mag verstoren...

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 16:30
DJ-NaRRa schreef op 17 June 2003 @ 22:09:
[KNIP]
2 palmboom en duivenseboy: idd heb de bios veranderd en gereset maar geen verbeteringen... en mijn geheugen heb ik uitvoerig getest met memtest dus lijkt me beetje raar dattie daar dan geen error op heeft gegeven...
[KNIP]
Ik heb toendertijd ook mijn geheugen getest met memtest en deze gaf ook geen fouten aan maar toen ik um in een ander systeem had gedaan kreeg ik daar ook spontane reboots en errors, en bij de pc boer in de buurt hebben ze um toen getest en hij was wel degelijk kapot. (gratis ingeruild "garantie")

Conclusie: memtest is niet altijd te vertrouwen :+

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

google is je vriend.
Tis soms ook nvidia driverprobleem. (jij krijg meerdere foutmeldingen dus dit is slechts 1 pagina met oplossingen voor dat IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL deel ;0

[ Voor 9% gewijzigd door Max|Burn op 18-06-2003 09:44 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Je hebt niet toevallig Samsung chips op je geheugen???

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Gebruik eens 'dr. watson' om meer info over een crash te verzamelen

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 16:06
Misschien onrelevant, maar ik kon win2k/xp niet installen (en lukte het wel kreeg ik reboot zo gauw als windows was geladen), omdat m'n fsb niet goed was met de jumpertjes.
Na deze op auto-detect te hebben gezet was het probleem opgelost.

Maakt soms wel eens een foto ...

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 12:19
Dit klinkt mij typisch als een geheugenprobleem, ookal leverde MemTest niets op..

Probeer eens alle shadow-opties in je bios uit te zetten.

• phizzie
  • Laatst online: 05-08 18:55

phizzie

always look on the bright side

Ik denk dat je inderdaad eens moet proberen of je niet wat ander geheugen kunt krijgen, ik heb zelf een servertje gehad welke ook opeens heel erg vreemde bluescreens uitpoepte en echt maanden over gedaan om het te vinden. :O De grap was dat het reepje kapot was op een memblokje, dus stel je voor dat bij iedere handeling maar maximaal 124 MB wordt gebruikt, en ik had er 2 x 64 inzitten. Op het moment, en dat kwam dus niet vaak voor, dat er toch 128 mb werd gevraagd, dan vloog ie er uit. Vooral als je zelf hebt ingesteld dat er een groot werkgeheugen op de HD gebruikt MOET worden [instelling dat er wat geheugen van je HD is gereserveerd voor je swapbestand, deze kun je ook op een minimum zetten, bij mij altijd het dubbele van het interne geheugen]
Ditzelfde reepje doet het nu hartstikke leuk op een bak waarop alleen nog maar Word gebruikt wordt. 8)

Mocht dit nou niet lukken, ga dan op jacht naar oude drivers. Ik heb op dezelfde bak ook enorme regens gehad van BSOD's, maar dat lag gewoon aan een heel erg vreemde combinatie van hardware die elkaar bijt. :( Vraag me niet waarom, maar soms dan willen enkele onderdelen niet met elkaar werken, en dat heb ik al ervaren sinds win95. Omdat het echter hier om een voormalig stabiel systeem gaat, lijkt mij dit niet het geval. Het verstandigst is dan toch oude drivers te gebruiken, het liefst diegenen die zijn meegeleverd door de leverancier, ofwel de CD's en Diskettes die je bij aanschaf hebt gekregen. Zo heb ik ook die Matrox videokaart niet aan de gang gekregen, maar moest de aller eerste drivers hebben van de website waar dat model voor compatible was. Daarna ging iedere upgrade goed. Wederom, ik weet niet waarom, maar het werkt.. :P

Ik wens je veel succes!

aw snap, was dat het alweer?

• pinockio
  • Laatst online: 25-05 11:48
Ik heb meerdere malen gezien dat Memtest86 fouten er niet uit haalde die Goldmemory wel vond. (Dat was dus behoorlijk teleurstellend.) http://www.goldmemory.cz/download.htm hier kun je een trialversie vinden.

Ook Docmemory (zoek op Google) kan soms beter werken dan Memtest86. Helaas ook niet gratis, maar wel een free trial.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Ik heb deze week precies hetzelfde probleem gehad met een nieuwe IBM. Het bleek aan een geheugen reepje te liggen..

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17
Ik zie dat je een Onboard promise raid hebt. Hangt daar je harde schijf aan?
Als dat zo is moet je eens proberen bij de setup voor SCSI driver te kiezen (F8 geloof ik). Kies daar voor je promise controller, als deze niet voorkomt moet je drivers even op flop zetten en zo de drivers selecteren tijdens de setup)

Ik heb ooit iets soortgelijks gehad en ik heb het zo opgelost.

Succes!

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem met mijn comp. Achteraf bleek het aan een versie van distributed.net te liggen. (n.b. alleen in cominatie met een AMD) Dus ik weet niet of je een koe draait, maar misschien heb je er iets aan

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 11:29

antimute

Developer

Geheugen omwisselen lijkt me de beste oplossing, die errors lijken sterk op aanwijzingen dat je geheugen brak is. Laatst nog gehad bij een XP install, geheugen verwisseld, probleem opgelost.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:46
Ik heb precies hetzelfde systeem gehad, en als ik instabieliteits problemen kreeg was dit een warmte probleem. Vervang de koeler door een XP3000+ koelertje of 2800+ koelertje maar NIET VAN SIBAK!!! Dit is zo'n @$^% Merk IMO... Met een goed koelertje van Computerland (ik weet het merk helaas niet zo 1-2-3 uit m'n hoofd..) was het bij mij opgelost. Ga er niet 100% vanuit dat het dan ook is opgelost want natuurlijk kan dit gewoon een IRQ conflict zijn wat je in je bios kunt veranderen/reserveren of een geheugenprobleem/moederbordprobleem/voedingprobleem ....

57696520646974206c65657374206973206e657264

• DJ-NaRRa
Duivenseboy schreef op 18 June 2003 @ 09:40:
[...]

Ik heb toendertijd ook mijn geheugen getest met memtest en deze gaf ook geen fouten aan maar toen ik um in een ander systeem had gedaan kreeg ik daar ook spontane reboots en errors, en bij de pc boer in de buurt hebben ze um toen getest en hij was wel degelijk kapot. (gratis ingeruild "garantie")

Conclusie: memtest is niet altijd te vertrouwen :+
hmz tjah.. ik ga vanavond ff testen met ander plakje geheugen krijg ik dan geen fouten dan zal ik (met tegenzin) maar naar mycom moeten om garantie te vragen want ze zijn daar al niet soepel in bij mycom dus zullen hun wel uitwijzen dat mijn ramm helemaal niet naar de knoppen is en kan ik naar mijn garantie fluiten....

2 leviathanfd:

ik heb net even gekeken en ik heb wel samsung chips zie ik....heb je daar wat aan voor een oplossing of toch niet...

2 mr. b: de fsb staat hier netjes op 133 en heb verder niks overgeclocked hij stond standaard op 100 maar heb dit naar 133 veranderd omdat ie mijn 2200 anders zag als een 1500

2 frickY phizzie pinockio caddy99rr antimute: ik ga vanavond eens testen met een ander geheugen en zal ook eens dat andere testprogramma eens downloaden. andere drivers hebben tot op heden altijd perfect gedraaid dus zal eens kijken of ik er die terug op krijg

2 DoubleTweak: ja er hangt hier een hd aan echter niet aangesloten. deze gebruik ik alleen als ik hem nodig heb voor een back-up of voor even mijn hd van school eraan te hangen.

2 nolabel: nee ik draai verder niks van distributed.net oid....

2 Sluuut: ik heb hier normaal geen problemen gehad met mijn 2200 en altijd 38 stressed nooit hoger... enige koeler die je me kan aanraden die goed koelt prijs maakt verder niet zo heel veel uit (peltier koeling hoeft nou ook weer niet offcourse he)

greetz
DJ

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Melding heb ik ook gehad en zie daar mijn ram was brak, computer deed het soms dagen lang goed, en dan weer niet.

Een verse install stopte altijd met een foutmelding, een reepje er uit en probleem was weg (was toevallig de kapotte).

Pinnacle kaart eruit halen en dan installen, kijken of ie wil werken.

What if this weren't a hypothetical question?

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

Idd, ook hier hetzelfde probleem gehad. Ander reepje geheugen deed wonderen:).

Probeer anders ook eens een andere hardeschijf dan je eerst hebt gebruikt...
En misschien klinkt dit heel vreemd maar; probeer eens andere ide kabels...
Heb het ooit eens gehad dat ik alles had veranderd behalve ide kabels, en laat nou net daar het probleem in zitten 8)7 |:(

Verwijderd

Als ik dat van IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL lees, komt bij mij toch gauw het idee op van een probleem dat bepaalde apparaten hun IRQ niet kunnen delen door brakke drivers.
Ik neem aan dat je de ACPI aan hebt staan. Schakel dit eens uit, zodat er niet meer, meerdere apparaten op een IRQ komen. En heb je ook je onboard apparaten uitgeschakeld na de BIOS reset?

Nog over die temperatuur aangezien het een Athlon is. Ik meende toch dat de temperatuur sensor zich buiten de core bevind bij een Athlon ipv bij Intel waar hij in de core zit. Hierdoor zou dus denk ik de werkelijke core temperatuur met 10-20 graden kunnen verschillen met wat al die programma's/BIOS aangeven.

• DJ-NaRRa
Ik heb er nu een ander plakje geheugen in gestopt 256 pc2100 wel wat langzamer maar ik wil gewoon weten waar het aan ligt... dalijk even wat en/decoden of ff gamen en kijken dat ie dan doet loopt ie stabiel dan weten we genoeg... anders maar ff vidkaart en hdd vervangen..

edit-

net even een film gekeken leverde geen probleem op met het nieuwe geheugen.
daarna even geprobeerd een liveset te encoden naar mp3 maar helaas hier sloeg de pc weer vast met een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

ik ga straks nog even proberen met een spelleke maar veel hoop geef ik het niet eerlijk gezegd....

iemand die nog een oplossing heeft perhaps.... ?

[ Voor 42% gewijzigd door DJ-NaRRa op 19-06-2003 19:38 ]

• DJ-NaRRa
met games loopt ie ook vast... dus ik ga ff proberen of ik ergens een ander vidkaartje vandaan kan toveren :/ ik word er wel beetje simpel van nu eik....

• pinockio
  • Laatst online: 25-05 11:48
DJ-NaRRa schreef op 19 June 2003 @ 22:17:
met games loopt ie ook vast... dus ik ga ff proberen of ik ergens een ander vidkaartje vandaan kan toveren :/ ik word er wel beetje simpel van nu eik....
Je hebt een ander geheugenbankje geprobeerd... heb je DAT wel getest?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
IRQ not less or equal is een driverprobleem.
Hiervoor zul je dus (helaas) weer een herinstall moeten doen.
Aangezien je een MSI mainboard hebt, zou ik zeker die bios-reset eens uitvoeren.
Lees hier je manual van je mainboard even voor na, of zoek het op op de site van MSI.
De mainboards van MSI zijn nogal gevoelig voor hardware wijzigingen, dus ff een keertje clearen kan geen kwaad, daarmee kunnen een heleboel problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen.

• DJ-NaRRa
BredeP schreef op 19 June 2003 @ 23:40:
IRQ not less or equal is een driverprobleem.
Hiervoor zul je dus (helaas) weer een herinstall moeten doen.
Aangezien je een MSI mainboard hebt, zou ik zeker die bios-reset eens uitvoeren.
Lees hier je manual van je mainboard even voor na, of zoek het op op de site van MSI.
De mainboards van MSI zijn nogal gevoelig voor hardware wijzigingen, dus ff een keertje clearen kan geen kwaad, daarmee kunnen een heleboel problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen.
mjah reinstall krijg ik die irql not less or equal ook dus dat is ook niet echt een optie. ik zal die bios reset eens uitvoeren dan maar. maybe dat het komt omdat ik een paar keer mijn vidkaart deruit heb gehaald om even tijdelijk beeld te hebben op een andere pc. dat is de enige reden dan dat er een hardware "wijziging" zou kunnen zijn geweest.

thx!

• DJ-NaRRa
pinockio schreef op 19 June 2003 @ 23:34:
[...]

Je hebt een ander geheugenbankje geprobeerd... heb je DAT wel getest?
ja dat reepje heb ik getest voordat ik hem hier liet draaien. en gaf geen fouten...
heb nu ff andere cpu cooler geprobeerd die een stuk beter coolt en ff de stoffer door de kast gehaald maar dit mag ook niet baten

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

heb je ook je ide kabels al eens verwisselt?

Verwijderd

geheugen en bios shadowing uitzetten in je bios

• DJ-NaRRa
mrb schreef op 23 juni 2003 @ 14:25:
heb je ook je ide kabels al eens verwisselt?
ja heb ik geprobeerd
Door CYRHelios - 23-06-2003 14:32 quote

geheugen en bios shadowing uitzetten in je bios
ook geprobeerd geeft ook al geen resultaat. heb nu in safe mode alle kaarten eruit gehaald en alle standaard drivers geinstalled die erbij zaten op cd... en nog steeds helpt het niet :(

Verwijderd

check condensators???

• DJ-NaRRa
ah dat heb ik nog niet geprobeerd... hoe kan ik die checken ?
Pagina: 1