Toon posts:

[ASP] IE 'vergeet' REMOTE_USER

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op ons intranet ben ik bezig met wat asp scripts. Ik wil graag de REMOTE_USER user van een gebruiker achterhalen. Nu lukt dit wel, maarrr, na 1 minuut 'vergeet' IE het gebruikersnummer. Opnieuw via het script de remote_user opvragen werkt dan ook niet meer. Pas als IE wordt afgesloten en gestart wordt de gebruiker weer herkend.

Met sessions gaat het me niet lukken om de gebruikers naam vast te leggen, want ik kan maar bij een deel van het intranet de pagina's aanpassen. De gebruiker kan via een menustructuur eventueel naar 'mijn' pagina toe. Als dat dus te lang duurt kan ik de gebruiker niet meer achterhalen.

Zijn er andere mogelijkheden, of kun je de e.o.a. manier iets resetten zodat ik toch bij een geopend IE scherm de gebruiker kan achterhalen?

(dit geldt overigens ook voor LOGON_USER etc)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

'k heb zo een vaag vermoeden dat een Session Timeout een beetje loopt te klooien, op een of andere manier...... Hoe staat deze ingesteld, en in IIS?

Cookies disabled staan op de client? Session.Abandon ergens gebruikt? Hoe doen je andere session variabelen het; ook weg na 1 minuut?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 17 June 2003 @ 17:23:
'k heb zo een vaag vermoeden dat een Session Timeout een beetje loopt te klooien, op een of andere manier...... Hoe staat deze ingesteld, en in IIS?

Cookies disabled staan op de client? Session.Abandon ergens gebruikt? Hoe doen je andere session variabelen het; ook weg na 1 minuut?
hij gebruiks sowieso geen sessies dus daar kan het niet aan liggen denk ik, maar ik snap niet wat ts precies bedoeld met IE vergeet het..

heb je het uitgevraagd en opgeslagen in een variabele?!

Of kun je na 1 minuut niet meer met een js script die dingen uit de header peuteren?!

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 17:43:
[...]

hij gebruiks sowieso geen sessies dus daar kan het niet aan liggen denk ik, maar ik snap niet wat ts precies bedoeld met IE vergeet het..
Het zou me niets verbazen als je bij een session timeout het cookie ongeldig wordt en dat daarna ook andere informatie verloren gaat.. :P Vandaar een mogelijkheid; 'k heb nog nooit dit probleem nl meegemaakt. :)

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 17 juni 2003 @ 17:44:
[...]

Het zou me niets verbazen als je bij een session timeout het cookie ongeldig wordt en dat daarna ook andere informatie verloren gaat.. :P Vandaar een mogelijkheid; 'k heb nog nooit dit probleem nl meegemaakt. :)
cookies laten zich niet door sessies beinvloeden

sessies wel door cookies

maar als je geen datum meegeeft aan een cookie zal deze op het moment dat je de browser dichtmept verwijderd worden

geef je wel een vervaldatum mee dan zal, enfin dat kun je zelf wel afmaken..

in asp is het zo dat sessionid's worden opgeslagen in een cookie, daarom hebben sommige webapps probleme met sommige versies van ie6 omdat die sessiecookies blokt... Latere versies van IE laten sessiecookies altijd toe, tenzij je dat handmatig uitzet...

• gorgi_19

gorgi_19

* gorgi_19 kent de theorie. :) Alleen met deze info is het zaken uitsluiten, wat het wel en wat het niet kan zijn. :)

Ik neem verder aan dat de gegevens gekoppeld zijn aan de session, welke geidentificeerd wordt door een sessionID. En deze wordt opgeslagen in een cookie. Als de koppeling sessionID / cookie niet meer aanwezig is, lijkt het me dat de server de client niet meer kan identificeren als zijnde in deze sessie, en zou het een verklaring kunnen zijn dat de gegevens verloren zijn.

Vandaar ook de koppeling met de sessievariabelen. Als deze verloren gaan na 1 minuut, is de client ook niet meer 'bekend' op de server, wat zich uit in het verloren gaan van de sessievariabelen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even voor de duidelijkheid. Als ik <%= Request.ServerVariables("REMOTE_USER") %>
doe. Krijg ik (wanneer ik IE nét heb opgestart) mijn gebruikersnummer te zien. Zolang ik blijf vernieuwen zie ik het gebruikersid. Zodra ik 1 minuut wacht en dan weer vernieuw, toont ie niks meer. Ik moet dan eerst alle schermen van IE afsluiten en dan IE weer starten.

De kans is dus heel groot dat iemand al langer dan 1 minuut bezig is met IE voordat ie mijn pagina bezoekt, dus dan kan ik niet meer userID achterhalen. Vreemd he?

Verwijderd

Tja, als ik dit zo lees dan lijkt het overduidelijk op een timeout. Deze instelling zul je dus ergens moeten achterhalen, of je moet op de pagina waar men binnenkomt een andere variabele maken die de waarde van je REMOTE_USER bevat.
Ik neem aan dat lokale variabelen namelijk niet wegvallen..
Pagina: 1