Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glowwire ingebouwd, toetsenbord nu stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:36
ik ben bezig met een glowwire in mijn toetsenbord te monteren, en heb even de achterplaat van mijn toestenbord gehaald (onbekend merk), om even de glowwire netjes er door heen te 'trekken'. maar nu heb ik de achterplaat er weer opgezet en nu kan ik niet meer typen op de een of andere manier geeft het toetsenbord geen enkel teken van leven meer. de 'stroom-/ verbindingsdraad' van het toestenbord is nog heel en er is verder niets aan gebeurd.

hebben jullie enig idee wat er aan de hand is en/of ik hier wat aan kan doen?

anders wordt het gewoon weer een nieuw toetsenbord vrees ik.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat je je keyboard beetje gesloopt hebt.
Heb dit namelijk zelf ook wel eens gehad.

tip: als je een goed bord zoekt om een glowwire in te doen kun je een MS internet keyboard kopen (niet eens zo heel duur). Typt geweldig en heeft meer dan zat plaats om een glowstring in te vrotten. (en gaat nog snel ook als je de dremel erop zet :P)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

mmm.... ik denk dat er op die achterplaat toch wel wat zat wat dus van belang was.... Misschien moet je toch nog ff alle draadje's na kijken ook...

Ehj.. Terw_Dan.. ben je van de hamers af en zit je nu met dremels te werken??? 8)7 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Apen-nootjes op 17-06-2003 16:54 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Den_S85
ik was dus van plan om aan de bovenkant (boven de f1t/m12) een gaatje te boren, en dan in het vakje van de f12 weer uitkomen om vervolgens nog een gaatje te boren tussen de f12 toets en de backspace toets. om zo de draadjes netjes weg te kunnen werken, en eventueel met tiewraps (geen discussie graag) aan de snoer van het toestenbord naar de pc te leiden.

kan dat ook met het ms internet keyboard?? of een ander toetsenbord

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

jah... gaat denk ik wel met dat internet keyboard.. alleen nog maar goede dingen over gelezen.. heb het zelf nooit gedaan een glow-string onder m'n toetsen dus dat zou ik voor de rest niet weten...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Doe dat toch met ledjes... veel mooier.
Afbeeldingslocatie: http://www.juan.be/eee/tobo1.JPG
(mooi hé, de mijne)

En echt voorzicitg zijn als je hem open doet, de mijne deed het ff ook niet, er zat boorsel van het toetsenbord tussen dat plastic ding voor de toetsen...

[ Voor 4% gewijzigd door jvvv op 17-06-2003 17:14 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

apen-nootjes schreef op 17 juni 2003 @ 16:53:

Ehj.. Terw_Dan.. ben je van de hamers af en zit je nu met dremels te werken??? 8)7 8)7
Ik ben helemaal niet van mijn hamers af, dremel is alleen voor versterking :P

en nu weer ontopic.

Wat ik heb gedaan is idd gaatjes 'geboord' door de onderkant van het keyboard. Leuke is dat je met een dremel en een slijpschijfje (oid) heel snel leuke gaatjes kan maken (plastic smelt gelijk weg). voordeel is dat het niet breekt, en er toch goede gaten ontstaan.

Ik heb een gat gemaakt bij de pause key.
vervolgens tussen F12 en printscrn
F8 en F9
F4 en F5
F1 en ESC.
ESC en ~`.
backspace en INS
pgup en numlock.
0 en ->
<- en CTRL
\ en delete
pgdn en 7
1 en pijltje omhoog
pijltje omhoog en SHIFT
vervolgens nog ENTER en delete
en pgdn en de 4.

volgorde zoals de string er doorgetrokken is.
kostte me met dremel slechts 25 minuutjes om alle gaten op de juiste plaats erin te krijgen.
Nu alleen nog kijken of die string ergens een vaste voeding kan krijg ipv de batterijen waar hij nu aanhangt.
apen-nootjes schreef op 17 June 2003 @ 17:06:
jah... gaat denk ik wel met dat internet keyboard.. alleen nog maar goede dingen over gelezen.. heb het zelf nooit gedaan een glow-string onder m'n toetsen dus dat zou ik voor de rest niet weten...
tja, kwaliteit van de plank maakt weinig uit. De ruimte tussen de toesten en de onderplaat des te meer.
jvvv schreef op 17 June 2003 @ 17:13:
Doe dat toch met ledjes... veel mooier.
[afbeelding]
(mooi hé, de mijne)

En echt voorzicitg zijn als je hem open doet, de mijne deed het ff ook niet, er zat boorsel van het toetsenbord tussen dat plastic ding voor de toetsen...
leds geven een minder egaal licht dan een glowstring. (is dat ding van jou niet lelijk hoor :P)

[ Voor 29% gewijzigd door TERW_DAN op 17-06-2003 17:38 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb even je topcititel wat verduidelijkt, zodat de inhoud voor de searchers e.d. wat duidelijker is :)

• jvvv
Leds zijn mooi als je er veel indoet en ze degelijk positioneert. (En wat meer spanning erop zet ipv felle (dure) leds te kopen. Die mod heeft me geen 3€ kost. Hoeveel kost zo'n string.

Verwijderd

jvvv schreef op 17 June 2003 @ 18:53:
Leds zijn mooi als je er veel indoet en ze degelijk positioneert. (En wat meer spanning erop zet ipv felle (dure) leds te kopen. Die mod heeft me geen 3€ kost. Hoeveel kost zo'n string.
Als je blauwe leds wil dan kost het toch wel wat meer denk ik.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
yep, blauwe 5000 CMD leds kosten bij mijn lokale elektroboer 3.50 Euro

niet echt goedkoop dus ;(

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:33
DutchTSE schreef op 17 June 2003 @ 19:23:

Bij de IA waren ze 35 cent :) Maargoed daar heb je nu weinig aan. Kzou gewoon groene nemen zijn ook wel mooi

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
DutchTSE schreef op 17 June 2003 @ 19:23:

offtopic:
CMD is een studie aan de Hogeschool Brabant in Breda
mcd is de eenheid waarin lichtsterkte uitgedrukt wordt.

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Ik heb wel eens een mod gezien dat bij elk toetsje wat je aansloeg een lampje onder ging branden.. Dit zal iig niet makkelijk zijn geweest :P

* Lethal krijgt opeens een idee :)

• Freakaz0id
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

moah, simpel zat. et kost alleen n shitload aan koper, een lijmpistool met 100 staafjes, en meer dan 100 ledjes. :D

Verwijderd

ik zit er ook aan te denken mijn keyboard te verlichten. heeft iemand hier weleens een how-to gezien? ik heb geen idee hoe ik het moet maken. kunnen er geen ccfl's in gedouwt worden?

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Tuurlijk niet; veel te dik. Glowwire of (3 mm) LED's kunnen wel.

Ik ga de Numlock enz. LED'jes van mijn tobo ook nog vervangen, en daarvoor had ik alvast twee torx boutjes losgedraaid. Daarna had ik ze weer vast gedraaid, maar m'n tobo deed 't toen niet meer. Die boutjes zorgen ervoor dat het contact tussen een printje waar de stroom/keyboardkabel aan zit en het gedeelte met de toetsen. Die boutjes zaten dus niet strak genoeg, waardoor het contact niet goed genoeg was en m'n tobo niks deed; strakker aandraaien was de oplossing. Misschien is het zoiets met jouw tobo...

• jvvv
Leds zijn mooier... En vandaag open ik mijn pakje met led-samples... en ja lap: geen blauwe maar gele leds.... :(
Kheb er GVD 2 weken voor gewacht, kunnen die mannen in taiwan nu niks degelijks doen. Mor bon.

[ Voor 30% gewijzigd door jvvv op 18-06-2003 14:15 ]

• Theuno
  • Laatst online: 23:36

Theuno

Da Devil Crew

Ik heb ook een glowwire in mijn toetsenbord, samen met opgedroogde cola en weet ik veel wat.
Maar hij kan gewoon helemaal uit elkaar, zelfs die plastic achtige vellen zijn van alkaar geweest, en still working fine.
Zet je bord nog eens in elkaar, en dan rustig en goed... grote kans dat ie het weer doet.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Aham brahmasmi
@jvvv: ja, wat wil je met gratis samples... gewoon een keer meedoen met een LED IA. Anders ben je 3 euro per LED'je kwijt (als je mooie felle wilt).

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 14:39
hmm, kun je niet gewoon de toetsen eraf halen en dan die glowwire er onder stoppen :*) ?

Verwijderd

ok... heeft iemand een foto van een glowwire of een link want heb geen idee wat het is...

• Aham brahmasmi
Mauritzzz schreef op 18 June 2003 @ 15:29:
hmm, kun je niet gewoon de toetsen eraf halen en dan die glowwire er onder stoppen :*) ?
Ja, dat typt lekker, als de toetsen niet meer helemaal naar beneden kunnen door die glowwire die ertussen ligt. :z
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 17:04:
ok... heeft iemand een foto van een glowwire of een link want heb geen idee wat het is...
UTFS. ;) Gewoon een soort plastic draadje (wire) dat licht geeft. Hetzelfde idee als een CCFL, maar dan langer, dunner en flexibel.

Edit: kijk hier eens.

[ Voor 42% gewijzigd door Aham brahmasmi op 18-06-2003 17:27 ]

• Den_S85
ik ben er inmiddels al achter wat het probleem was, onder elke toets zit een soort zuignapje die contact maakt met de printplaat die eroverheen ligt, een van die zuignapjes was ik dus kwijt. maar na, jawel...., 2 uur zoeken bleek dat er 2 in de enter zaten, dit weer veranderd en nu doet ie het weer.

de glowwire heb ik inmiddels erin gedaan en de toetsen er weer ingestopt. ik zal kijken of ik nog foto's kan maken, maar die komen dan waarschijnlijk in het kleine mods topic.

edit: onder de toetsen zit ruimte zat om zo'n stringetje aan te leggen hoor, zo'n ding is echt heel dun en er zit ruimte zat onder om de toets helemaal in te drukken, dat is geen enkel probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door Den_S85 op 18-06-2003 21:36 ]

Verwijderd

let er ook op dat als je hem dicht doet dat is goed afsluit ander gaan al zie zuignapsje schuiven :)

hier nog een link naar http://shop.freezinghardware.nl/index-shop.asp?Cat_ID=5 naar lichtgende inbouw dingen :9~

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 05:34 ]

• Den_S85
wow, dat sharkoon el tape is ook wel vet spul, maar eens kijken wat daar allemaal mee te doen is

Verwijderd

kijk nou heb ik een beetje een idee van wat het is. denk dat ik ook maar mn toetsenbord verbouw, maar geeft het veel licht?? het is niet iets voor in de kast denk ik?

bedankt voor links!

• Den_S85
de hoeveelheid licht valt wel mee, maar door de toetsen die er boven zitten wordt het licht wat gedempt. het geeft wel een hele mooie egale gloed over je toetsenbord. ik denk dat het voor achter een raampje in een kast wat te weinig licht geeft

• rimpeldinky
  • Laatst online: 28-11 15:45

rimpeldinky

nani?

Aham brahmasmi schreef op 18 June 2003 @ 12:21:
Tuurlijk niet; veel te dik. Glowwire of (3 mm) LED's kunnen wel.

Ik ga de Numlock enz. LED'jes van mijn tobo ook nog vervangen, en daarvoor had ik alvast twee torx boutjes losgedraaid. Daarna had ik ze weer vast gedraaid, maar m'n tobo deed 't toen niet meer. Die boutjes zorgen ervoor dat het contact tussen een printje waar de stroom/keyboardkabel aan zit en het gedeelte met de toetsen. Die boutjes zaten dus niet strak genoeg, waardoor het contact niet goed genoeg was en m'n tobo niks deed; strakker aandraaien was de oplossing. Misschien is het zoiets met jouw tobo...
met een beetje dremelwerk past het wel hoor, een ccfl zal zelf ook niet al te dik zijn uitzonderingen daar gelaten(mijne is 4 of 5 mm dacht ik)
ik ga het zelf ook eens proberen een ccfl in mijn logitech inet nav.

*burp*

Verwijderd

als je het af hebt zie ik er graag foto's van rimpeldinky!
waar moet ik zo een glowwire aansluiten en wat voor aansluiting heeft zo een ding?

• rimpeldinky
  • Laatst online: 28-11 15:45

rimpeldinky

nani?

eeehhh fotos zal even duren, zit nu op vergeeld tobo te typen, mijn inet nav is zojuist overleden, foutje met boor :X ik ga vanmiddag een nieuwe halen( zometeen dus)
maar ik bouw m eerst wel in in mijn nu overleden

*burp*

• Den_S85
lekker 2 keer bezig ?!?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
hoe zit het nu pcies met die lichtopbrengst? Is een CCFL veel beter dan een string? En is een EL-tape weer beter dan een string of niet? Ik heb namelijk 20 cm nodig, en die CCFLs heb je alleen in 30cm (voorzover ik weet). Zou je vergelijkbare lichtopbrengst hebben als je een 150cm string gebruikt ipv een 30cm CCFL?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

wagenveld schreef op 28 June 2003 @ 15:47:
hoe zit het nu pcies met die lichtopbrengst? Is een CCFL veel beter dan een string? En is een EL-tape weer beter dan een string of niet? Ik heb namelijk 20 cm nodig, en die CCFLs heb je alleen in 30cm (voorzover ik weet). Zou je vergelijkbare lichtopbrengst hebben als je een 150cm string gebruikt ipv een 30cm CCFL?
offtopic, kwam ze laatst wel tegen, 20cm CCFL.

http://www.new-generation.nl/
hier staan er een paar (de UV dingen in elk geval, volgens mij is de rest 30cm).
Pagina: 1