Wanneer ik capture zonder geluid (in te stellen in Asus Live) dan gaat alles goed. Totaal geen frame verlies. En wat belangrijk is, de videofile speelt ook af aan het aantal fps als ie is gecaptured (25 fps).
Wanneer ik geluid ook mee wil capturen, dan geeft hij bij het stoppen van het capturen aan dat hij aan +/- 53 fps (varieert per keer) heeft gecaptured, ondanks de instellingen die op 25 fps staan. Bijgevolg, als ik de avi afspeel, speelt hij véél te snel. Zowel geluid als beeld lopen te snel. Ik heb wel geen frame verlies. Hij captured dus aan 25 fps, maar schrijft ze aan het hoger fps weg
Hoe kan ik dit oplossen ?
CPU : AMD Duron 1200
Ram : 256 mb (100 mHz)
HD : 4 GB 5400 RPM UDMA
GFX : Asus V3800 TVR Riva TNT2 32MB
Tuner : Oude Videorecorder via TV-in (composite) & via Audio-in op mobo (Bij geluidsinstellingen heb ik line-in aangevinkt voor recording settings)
Drivers : Asustek v31.40H
Capture Prog : Asus Live 4.6
Capture Driver : Asus 1.1.0.0
Capture Settings :
Format : PAL-BGHI 352 x 288 (UYVY)
25 fps
Codec : DivX 5.0.3
Ik heb al in de search gezocht, op supportsite van Asus gezocht, op Google gezocht, ...
Ik heb ook al in VirtualDub geprobeerd, maar daar is het hetzelfde probleem (en daar heb ik frameloss ook ...).
Ik heb ook al andere codecs geprobeerd, andere resolutie, andere fps, andere geluidsinstellingen, ...
Verder slaag ik er ook niet in om te capturen aan 720 x 576. Dan heb ik té veel frameverlies.
Dat lijkt mij raar voor de system specs. Bij HD staat UDMA aan.
En dan nog een klein vraagje : Bij fullscreen TV kijken, heb ik bovenaan en onderaan een flikkerende balk
Hoe kan ik daarvan af geraken ?
Dus samengevat :
- Hoe capture ik met geluid aan 25 fps ?
- Hoe capture ik aan 720 x 576 zonder frame verlies ?
- Hoe raak ik verlost van de flikkerende strook onder an boven bij fullscreen TV kijken ?
Wanneer ik geluid ook mee wil capturen, dan geeft hij bij het stoppen van het capturen aan dat hij aan +/- 53 fps (varieert per keer) heeft gecaptured, ondanks de instellingen die op 25 fps staan. Bijgevolg, als ik de avi afspeel, speelt hij véél te snel. Zowel geluid als beeld lopen te snel. Ik heb wel geen frame verlies. Hij captured dus aan 25 fps, maar schrijft ze aan het hoger fps weg
Hoe kan ik dit oplossen ?
CPU : AMD Duron 1200
Ram : 256 mb (100 mHz)
HD : 4 GB 5400 RPM UDMA
GFX : Asus V3800 TVR Riva TNT2 32MB
Tuner : Oude Videorecorder via TV-in (composite) & via Audio-in op mobo (Bij geluidsinstellingen heb ik line-in aangevinkt voor recording settings)
Drivers : Asustek v31.40H
Capture Prog : Asus Live 4.6
Capture Driver : Asus 1.1.0.0
Capture Settings :
Format : PAL-BGHI 352 x 288 (UYVY)
25 fps
Codec : DivX 5.0.3
Ik heb al in de search gezocht, op supportsite van Asus gezocht, op Google gezocht, ...
Ik heb ook al in VirtualDub geprobeerd, maar daar is het hetzelfde probleem (en daar heb ik frameloss ook ...).
Ik heb ook al andere codecs geprobeerd, andere resolutie, andere fps, andere geluidsinstellingen, ...
Verder slaag ik er ook niet in om te capturen aan 720 x 576. Dan heb ik té veel frameverlies.
Dat lijkt mij raar voor de system specs. Bij HD staat UDMA aan.
En dan nog een klein vraagje : Bij fullscreen TV kijken, heb ik bovenaan en onderaan een flikkerende balk
Hoe kan ik daarvan af geraken ?
Dus samengevat :
- Hoe capture ik met geluid aan 25 fps ?
- Hoe capture ik aan 720 x 576 zonder frame verlies ?
- Hoe raak ik verlost van de flikkerende strook onder an boven bij fullscreen TV kijken ?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 16:15 ]