Toon posts:

Geheugen voor Siemens 7022

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een extra geheugenmodule gekocht voor een Siemens 7022 pc. Om precies te zijn: 168pins 32mb x 8 non-ECC geheugen. 256 mb dus. Het is kennlijk "cheap-ass" geheugen (las ik in een ander topic :)), en dat blijkt dus niet in die pc te kunnen. Hij herkent het niet, in welke bank ik het ook zet. Laat ik nou altijd gedacht hebben dat geheugen gewoon werkte als het volgens de specs compatible is. Kennelijk kan dit dus niet. Kan ik er nog iets aan doen? En is dit nu vreemd van Siemens, of ben ik gewoon dom en heb ik niet genoeg gekeken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Technische PMG FAQ

en daarin:

Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?

Een Siemens PC is niet anders dan een andere, hoeveel/welk geheugen je kunt plaatsen hangt af van de chipset. En als het volgens de specs compatibel is, moet dat lukken- maar jij hebt je daar blijbaar in vergist- je haalt in je post iig Mb (Megabit) en MB (Megabyte(=8Mb)) door elkaar en daar gaat het mis :o

Bovendien ben je niet erg exact in de specs van de PC, het is niet een 'Siemens 7022 pc', maar een Siemens Nixdorf Xpert 7022, of in de omschrivng van het probleem (wordt het geheugen niet herkend? wordt het gedeeltelijk herkend? veroorzaakt het vastlopers?)

Kortom, hier kunnen we niet veel mee :o

Ga ff voor jezelf uitzoeken wat voor chipset er in die PC zit, wat voor geheugendichtheden die maximaal aankan, en dan komt het antwoord er vanzelf uitrollen :z

/faq/onduidelijke specs - dicht

Edit:
Ook iets om in het achterhoofd te houden: veel Siemens Nixdorf PC's moeten registered geheugen hebben. Kijk daar ook eens goed naar :z

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 17-06-2003 17:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.