Toon posts:

PC flipt heel erg? Nu doet niks het meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op stage en daar staat een pctje voor me.. maar nu is het probleem dat die nog effe inelkaar gezet moest worden..

Ik vanochtend bezig geweest... starte op windows XP geinstalleert maar toen gaf die aan dat de netwerk kaart niet geladen kon worden :?.

Netwerk kaart er uit andere er in. Pc weer aan. Geen beeld meer
Oke netwerkkaart er uit. Nog steeds geen beeld.

Oke :? andere videokaart er in ja heb weer beeld. raar nouw alles geinstalleert effe drivers voor de netwerk kaart installeren.. Blauwscherm.

Pc uit en weer geen beeld???

Andere processor er ingezet niks.. ander moederbord niks ander geheugen niks.??

Alles is veranderd geweest behalve de voeding. 2 moederbordjes 2 proc 2 videokaart en 2 strookjes geheugen heb ik door elkaar heen gewisselt maar nu start er echt helemaal niks meer.. zucht

Enigste wat het zelfde is gebleven is de HDD, cd-rom, kast en voeding.
Ik ben effe radeloos.. :O

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 10:57

DaRoot

Some say...

Denk haast zeker dat het de voeding is...
Als ik het goed begrijp is dat stage bij een pc-boer? Kunnen ze dat daar niet zelf bedenken dan?

[ Voor 55% gewijzigd door DaRoot op 17-06-2003 15:31 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op 17 June 2003 @ 15:30:
Denk haast zeker dat het de voeding is...
Als ik het goed begrijp is dat stage bij een pc-boer? Kunnen ze dat daar niet zelf bedenken dan?
Nope bij een ic-t software bedrijf :)

En ik heb geen andere voeding hier balen.. en kan hem niet zomaar uit een andere slopen :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 15:32 ]

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Aha, niet een idee om zoiets uit te besteden?
Anyway, probeer eens een andere voeding. Oh ja, geef eens alle specs van die PC, dus ook merk en type voeding. Wel zo handig.

Edit:
Waarom kun je hem niet zomaar uit een andere halen? Zo kom je er nooit achter... Als het even kan, zou ik dat toch even doen.

[ Voor 29% gewijzigd door DaRoot op 17-06-2003 15:34 ]

Verwijderd

Inderdaad je geeft het antwoord zelf al een beetje. Als je helemaal geen beeld hebt, moet het uit dat rijtje (hdd, cdrom, kast en voeding) wel je voeding zijn... De rest is namelijk niet nodig om in je BIOS te komen

Verwijderd

aan je cd-rom, kast en voeding kan het denk ik niet liggen....probeer het eens met een andere hd!

anders moet je dit doen, (wel omslachtig):

neem een andere (goeie!) computer en verwissel daarvan telkens 1 onderdeel met je kapotte pc...

telkens als een onderdeel goed werkt, zet je het oude onderdeel weer terug in de goede pc..

zo blijf je proberen tot er ineens een fout verschijnt! :Z
Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 15:27:
Ik zit nu op stage en daar staat een pctje voor me.. maar nu is het probleem dat die nog effe inelkaar gezet moest worden..

Ik vanochtend bezig geweest... starte op windows XP geinstalleert maar toen gaf die aan dat de netwerk kaart niet geladen kon worden :?.

Netwerk kaart er uit andere er in. Pc weer aan. Geen beeld meer
Oke netwerkkaart er uit. Nog steeds geen beeld.

Oke :? andere videokaart er in ja heb weer beeld. raar nouw alles geinstalleert effe drivers voor de netwerk kaart installeren.. Blauwscherm.

Pc uit en weer geen beeld???

Andere processor er ingezet niks.. ander moederbord niks ander geheugen niks.??

Alles is veranderd geweest behalve de voeding. 2 moederbordjes 2 proc 2 videokaart en 2 strookjes geheugen heb ik door elkaar heen gewisselt maar nu start er echt helemaal niks meer.. zucht

Enigste wat het zelfde is gebleven is de HDD, cd-rom, kast en voeding.
Ik ben effe radeloos.. :O

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:09
Denk toch ook de voeding... Maar hd is ook heel goed mogelijk.
Probeer die toch eventjes.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Lama

[ Voor 89% gewijzigd door Steefph op 17-06-2003 15:37 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
ja maar alles gaat wel aan maar krijg geen beeld... daar heeft de voeding te eigelijk niks mee te maken?

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 08:30
Zijn er geen pinnetjes door gebogen? monitor doet het wel?

www.hetbsg.nl

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08

MBV

Als die voeding niet genoeg spanning geeft, krijgt je videokaart niet genoeg spanning. Als je videokaart niet genoeg spanning krijgt, zou je dan wel of geen beeld krijgen? :Z

Verwijderd

Oh jawel hoor, je voeding heeft eigenlijk overal mee te maken. Het is immers je stroomleverancier van alle componenten in je pc.
Het zou heel goed zo kunnen zijn dat je voeding je AGP-slot simpelweg niet genoeg "voed".

Grrr.. spuit elf..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow... whehe er hangt wel een 19" monitor aan de zelfde voeding =) ik zal morger eens een andere voeding meenemen.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 15:54:
Ow... whehe er hangt wel een 19" monitor aan de zelfde voeding =) ik zal morger eens een andere voeding meenemen.
Kijk, en dat heeft er juist weer niets mee te maken! Die hangt wel aan de voeding, maar die voeding geeft gewoon de 230Volt door.

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 17:06
Andere (betere) voeding kan een oplossing bieden...
Maar is het niet ontzettend veel makkelijker om die 19" monitor van je voeding af te halen ?
Kan me persoonlijk niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst een monitor via de voeding heb gedaan... misschien een makkelijkere oplossing om dit eerst te proberen ?

[ Voor 13% gewijzigd door MichielioZ op 17-06-2003 16:00 ]

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Monitor die veel van je voeding vergt? Het wordt steeds spannender. Die extra 230 Volt uitgang staat gewoon parallel aan het lichtnet hoor. Geen belasting voor de voeding zelf.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

probeer anders eens een andere muis en toetsenbord.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:36

Exigence

dnkroz

MichielioZ schreef op 17 June 2003 @ 15:59:
Andere (betere) voeding kan een oplossing bieden...
Maar is het niet ontzettend veel makkelijker om die 19" monitor van je voeding af te halen ?
Kan me persoonlijk niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst een monitor via de voeding heb gedaan... misschien een makkelijkere oplossing om dit eerst te proberen ?
Ehem, die monitor wordt direct doorgekoppeld (intern) naar het lichtnet, die belast de voeding dus niet. Maak zo'n voeding maar eens open, dan zie je dat er vanuit de ingang direct draadjes naar de uitgang gaan.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 23:20

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ok klink misschien raar maar ik denk niet dat het zn voeding is , ik had hetzelfde probleem, voeding kon niet genoeg leveren aan agp en knikkerde dus uit
maar wat bleek toen ik een gloedjenieuwe aopen 400 watt erin hong deed ie het nog niet
en dus lag het gewoon aan me mobo, kwas zo moe van dat ding dat ik gewoon uit kwaadheid een completen nieuwe pc (onderdelen) gehaald heb en een nieuwe gebouwz0rd heb :P
perhaps dat je hier wat mee kunt

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
oke.. :) maar nu heb ik dus een nieuwe videokaart + nieuwe voeding en hij starte op.. jajaaa maar helaas kwam niet verder dan het laten zien van de post van de videokaart :(..

na een reboot starte die weer niet.. oke wat is er aan de hand dat ding heeft het altijd goed gedaan??

maarja iemand een idee?
Ik kan dus niet zomaar dat ding weg doen en een nieuwe halen :)

Verwijderd

Topicstarter
Paulus0013 schreef op 17 June 2003 @ 16:03:
probeer anders eens een andere muis en toetsenbord.
?

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
Allereerst zou ik uitkijken met er steeds nieuwe onderdelen ingooien. Ik heb ook eens een mooie opstelling gehad, die deed het 5 minuten, daarna niks meer. Bleek uiteindelijk aan het moederbord te liggen.
Waarom dan die waarschuwing?
Ik andere CPU erin, weer niks
Ander geheugen, weer niks etc etc
Het moederbord gaf beetje teveel stroom door, dus alles wat ik erin propte ging ook gelijk kapot 8)7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Raar dat deze topic heeft ons waakzaam oog zolang ontglipt heeft.

Dit graag lezen eer je post :)
en daarin vooral:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

TS, probeer die eerst, als je er dan nog niet uitkomt, een nieuwe topic openen met volle specs en alle instellingen EN de uitkomsten van de troubleshooter (en met een wat meer toegespitste titel). Want deze topic gaat nergens heen (behalve op slot)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.