[Lotus Notes] Background replication

Pagina: 1
Acties:

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 20:18
Ik moet voor een Notes applicatie vanuit script een nieuwe replica aanmaken van een database. Dit gaat vrij eenvoudig met Set Rep = Db.CreateReplica ( "" , "ReplicaName")
Probleem met de functie is echter dat deze de replica niet als backgroundtask maakt. Waardoor je als gebruiker dus genoodzaakt bent om er op te wachten. Aangezien de database die gerepliceert moet worden 2,4Gb groot is, verwacht ik niet dat mijn gebruikers zoveel geduld kunnen opbrengen. Weet iemand een truc om een nieuwe replica vanuit script aan te maken zodat deze als backgroundtask gestart wordt?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Heeft Notes uberhaupt enige ondersteuning voor threads en/of asynchrone jobs?

Professionele website nodig?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

R6 gebruiken :?
die doet dat soort zaken in de achtergrond volgens mij

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Xanion
D2k schreef op 17 June 2003 @ 15:45:
R6 gebruiken :?
die doet dat soort zaken in de achtergrond volgens mij
R5 ook, behalve als je het vanuit script aanroept blijkbaar.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:14

Peetman

Tjah....

curry684 schreef op 17 juni 2003 @ 15:31:
Heeft Notes uberhaupt enige ondersteuning voor threads en/of asynchrone jobs?
Lotus Notes draait onder meerdere threads in ieder geval (min 2).
Repliceren gebeurd in r6 volgens mij standaard op de background (zoals mijn goede collega D2k al zei).
Als je via script een r5 client wil laten repliceren op de background, zal je een entry moeten toevoegen aan de replicator page. Maar hoe dat moet zou ik niet weten (ik ben er zelf ook al eens naar op zoek gegaan). Als je het wel kan vinden zou ik zeer geinteresseerd zijn in de oplossing.

Verwijderd

Gewoon new replica, en dan wordt hij automatisch aan de replication tab toegevoegd. In je connectie document kan je vervolgens het schema inschakelen en om de hoeveel tijd hij moet repliceren.

• Xanion
Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 15:56:
Gewoon new replica, en dan wordt hij automatisch aan de replication tab toegevoegd. In je connectie document kan je vervolgens het schema inschakelen en om de hoeveel tijd hij moet repliceren.
Dit is handmatig ja. We willen vanuit script een background replicator process opstarten. (8>
peetman schreef op 17 June 2003 @ 15:52:
[...]

Lotus Notes draait onder meerdere threads in ieder geval (min 2).
Repliceren gebeurd in r6 volgens mij standaard op de background (zoals mijn goede collega D2k al zei).
Als je via script een r5 client wil laten repliceren op de background, zal je een entry moeten toevoegen aan de replicator page. Maar hoe dat moet zou ik niet weten (ik ben er zelf ook al eens naar op zoek gegaan). Als je het wel kan vinden zou ik zeer geinteresseerd zijn in de oplossing.
Toevoegen is niet zo moeilijk,

Dim Session as New NotesSession
Dim DB as NotesDatabase
Dim Rep as Notesdatabase
Set DB = Session.GetDatabase ("ServerName", "ApplicationName")
Set Rep = Db.CreateReplica ("", "ApplicationName")

En voila, je replica wordt aangemaakt. Maar ik vindt het erg stom van Notes dat alle replicaprocessen als backgroundtask worden opgestart, maar dat zie de mogelijkheid niet vanuit script bieden 8)7 En zover ik kan vinden is dit de enige manier om vanuit script een replica aan te maken.... :'(

[ Voor 63% gewijzigd door Xanion op 17-06-2003 16:27 ]

Pagina: 1