Hoi,
Ik moet (nou ja, moet, ik ga
) de website voor onze vereniging grondig verbouwen en moderniseren. Nu wil ik deze uiteraard dynamisch maken, alleen mag het uiteraard niks kosten.
Wat is er nu?
We hebben nu unlimited diskspace en traffic voor niks bij een persoon. Alleen geen asp, database of welke andere scripting taal dan ook. Het is vooralsnog een Linux machine. Maar dit schijnt vrij vaak te wijzigen, omdat de hoster ook eigenlijk geen ene drol te vertellen heeft over welk platform hij kan beschikken.
Wat wil ik doen?
Ik heb thuis (of op het werk, maakt niks uit) een IIS 5 bak staan met:
- SQL
- ASP
- en allerlei componenten (toch mijn eigen bak, dus dat maakt niks uit)
Ik wil het "dynamische" gedeelte van de site bij mij thuis op laten maken in een content editor. Verder moeten er uiteraard ook pics geupload worden.
N.b.: Ik wil natuurlijk zo min mogelijk traffic bij mij thuis of op mijn werk genereren, dus moeten alle pics na upload op de webspace van de hoster geplaatst worden.
Hier komt ie dus:
Zodra iemand een page saved in de content editor, wordt:
1. het bericht in de db opgeslagen die bij mij thuis draait.
2. een xml met diezelfde content weggeschreven.
3. deze xml zal dus ook ge-ftp-ed moeten worden naar de hoster.
4. Vervolgens zal er iets van een "index.xml" weggeschreven worden met alle nieuws berichten zodat deze ingelezen worden.
Het serverside opsturen wil ik middels AspInet doen van serverobjects.com. Net als de beelden.
Op de website worden dan de xml files ingeladen dmv
Kan de Microsoft.XMLDOM wel werken op een Linux machine? Het lijkt me wel, want dit is clientside. <== loop ik hier tegen evt. problemen aan??? (Browser compatibiliteit e.d.?)
Mijn 2e optie zou eigenlijk zijn:
Alleen de teksten (dus geen images) zouden evt. wel vanaf mijn bak kunnen komen. Ware het niet dat deze regelmatig offline is ivm met casemodden, upgrades en weet ik veel wat nog meer. Dus dat is eigenlijk toch geen 2e optie.
(Je kan ook zeggen: ach, het is toch maar een vereniging)
Mijn vraag is:
Is deze werkwijze te omslachtig? Zijn er simpelere oplossingen te bedenken?
</einde laptekst>
/edit1: damn, mijn titel is niet goed
Ik moet (nou ja, moet, ik ga
Wat is er nu?
We hebben nu unlimited diskspace en traffic voor niks bij een persoon. Alleen geen asp, database of welke andere scripting taal dan ook. Het is vooralsnog een Linux machine. Maar dit schijnt vrij vaak te wijzigen, omdat de hoster ook eigenlijk geen ene drol te vertellen heeft over welk platform hij kan beschikken.
Wat wil ik doen?
Ik heb thuis (of op het werk, maakt niks uit) een IIS 5 bak staan met:
- SQL
- ASP
- en allerlei componenten (toch mijn eigen bak, dus dat maakt niks uit)
Ik wil het "dynamische" gedeelte van de site bij mij thuis op laten maken in een content editor. Verder moeten er uiteraard ook pics geupload worden.
N.b.: Ik wil natuurlijk zo min mogelijk traffic bij mij thuis of op mijn werk genereren, dus moeten alle pics na upload op de webspace van de hoster geplaatst worden.
Hier komt ie dus:
Zodra iemand een page saved in de content editor, wordt:
1. het bericht in de db opgeslagen die bij mij thuis draait.
2. een xml met diezelfde content weggeschreven.
3. deze xml zal dus ook ge-ftp-ed moeten worden naar de hoster.
4. Vervolgens zal er iets van een "index.xml" weggeschreven worden met alle nieuws berichten zodat deze ingelezen worden.
Het serverside opsturen wil ik middels AspInet doen van serverobjects.com. Net als de beelden.
Op de website worden dan de xml files ingeladen dmv
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <script type="text/javascript"
for="window" event="onload">
var xmlDoc=new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM")
xmlDoc.async="false"
xmlDoc.load("xml_note.xml")
nodes=xmlDoc.documentElement.childNodes
to.innerText= nodes.item(0).text
from.innerText= nodes.item(1).text
header.innerText=nodes.item(2).text
body.innerText= nodes.item(3).text
</script>
dit is voorbeeldje van w3schools... |
Kan de Microsoft.XMLDOM wel werken op een Linux machine? Het lijkt me wel, want dit is clientside. <== loop ik hier tegen evt. problemen aan??? (Browser compatibiliteit e.d.?)
Mijn 2e optie zou eigenlijk zijn:
Alleen de teksten (dus geen images) zouden evt. wel vanaf mijn bak kunnen komen. Ware het niet dat deze regelmatig offline is ivm met casemodden, upgrades en weet ik veel wat nog meer. Dus dat is eigenlijk toch geen 2e optie.
(Je kan ook zeggen: ach, het is toch maar een vereniging)
Mijn vraag is:
Is deze werkwijze te omslachtig? Zijn er simpelere oplossingen te bedenken?
</einde laptekst>
/edit1: damn, mijn titel is niet goed
[ Voor 4% gewijzigd door TeeDee op 17-06-2003 15:18 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored