Toon posts:

Multiplier op MSI KT7 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je het niet kan instellen op je mobo, maar volgens mij kan je het wel instellen door een paar van die bruggen door te hakken en een paar in te kleuren. Maar dan staat de multiplier wel vast.

Hoe zit dat nu precies?

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
zou het niet weten maaruh gewoon met de FSB oerklokken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat een van onze tweakers het ook heeft gedaan, maar ik weet niet meer wie :(

FSB schiet niet op, kom niet verder dan 660 :(

Verwijderd

HAAAALLLLLLOOOOOOO waar heb je de laatste maanden gezeten, midden in de rimboe zeker. Dat kan niet. De MSI KT7 Pro heeft gewoon GEEN mogelijkheid om multipliers te veranderen. Ik dacht dat dat nou onderhand wel duidlijk was |:(|:(|:(, niet dus!!!! Weet je wat je doet ga terug naar de winkel vraag daar ff of je mobo kan omruilen naar KT7 Pro 2, Dan mag je nog een terug komen.. :(:(:(:(

Verwijderd

<H1>Het kan dus wel.</H1> |:(

Met de bruggen op de proceesor zelf.

Gebruik ook de search eens ;)

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/images/vid.gif

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/images/fid.gif

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Twee puntjes:

1) Leer eens een keer de namen goed citeren.|:( MSI maakt de K7T-Pro, de KT7 is van ABIT. Maar goed, gaat hier over de MSI.

2) Death Kenny, beetje fel gereageerd, vooral omdat je het fout hebt:(. Je kunt nl. op 2 manieren de multi van een Duron/Tbird veranderen:

a) verbind alle L1 bruggen- test mode, oftewel vanaf mobo te regelen. Maar als je een K7T-Pro (of een AK33 ofzo) hebt, is dit inderdaad geen optie.

b) als de L1 bruggen open zijn, bepalen L3 en L4 de Vcore en Multiplier settings. Op THG (www.tomshardware.com) staat in het archief een lijst met instellingen. HET KAN DUS WEL!! :+ Groot nadeel is wel dat je aan het vijlen en strepen gaat aan veel meer zaken, dus is er meer dat mis kan gaan, en het is minder eenvoudig om stapsgewijs alles te doen. Maar goed, het kan dus wel.:7

P.s. op THG staat ook hoe je de mobo kunt modden met behulp van een soldeerapp, wat draadjes en 2 dipswitch regelaars. Have fun>:)

edit:

Tnx Tweaker, sorry voor de cross post.

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 november 2000 16:23 schreef Tweaker het volgende:
<H1>Het kan dus wel.</H1> |:(

Met de bruggen op de proceesor zelf.

Gebruik ook de search eens ;)
Zie je wel! :)

Verwijderd

Ik wil het zelf ook gaan doen, wacht op geld voor een nieuwe processor. :)

Verwijderd

Topicstarter
Damn
ik snap dat verhaaltje niet, wat moet ik doorhakken en wat intekenen om 800 mhz te bereiken op mn 600?

Verwijderd

Ik neem aan zo: (somebody correct me if I'm wrong)

In de tabel staan 3 kolommen: L6, L3 en L4. Verglijk de regel met 600 en 800. Je moet dan de verbingen zo wegkrassen en bijtekenen zodat ze zoals die 800 zijn.

Bij de L6 moet je dus de rechtse wegkrassen en de brug links daarvan inkleuren. Aan de L3 hoef je niks te doen, want die zijn al hetzelfde. Bij de L4 moet je allebei de middelste wegkrassen en de allebei de buitenste inkleuren.

Dan komt jouw 600 overeen met een 800.

En zo kun je ook het voltage verhogen.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:41
Op zondag 26 november 2000 16:33 schreef dion_b het volgende:
Twee puntjes:

1) Leer eens een keer de namen goed citeren.|:( MSI maakt de K7T-Pro, de KT7 is van ABIT. Maar goed, gaat hier over de MSI.

2) Death Kenny, beetje fel gereageerd, vooral omdat je het fout hebt:(. Je kunt nl. op 2 manieren de multi van een Duron/Tbird veranderen:

a) verbind alle L1 bruggen- test mode, oftewel vanaf mobo te regelen. Maar als je een K7T-Pro (of een AK33 ofzo) hebt, is dit inderdaad geen optie.

b) als de L1 bruggen open zijn, bepalen L3 en L4 de Vcore en Multiplier settings. Op THG (www.tomshardware.com) staat in het archief een lijst met instellingen. HET KAN DUS WEL!! :+ Groot nadeel is wel dat je aan het vijlen en strepen gaat aan veel meer zaken, dus is er meer dat mis kan gaan, en het is minder eenvoudig om stapsgewijs alles te doen. Maar goed, het kan dus wel.:7

P.s. op THG staat ook hoe je de mobo kunt modden met behulp van een soldeerapp, wat draadjes en 2 dipswitch regelaars. Have fun>:)

edit:

Tnx Tweaker, sorry voor de cross post.
Waar staat dat van die dipswithes?
Pagina: 1