Hosting draait oude php versie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:23

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik programmeer zo nu en dan in m'n vrije tijd nog wel eens een website voor sommige bedrijven.

Website zelf bouwen is niet zo'n probleem. Maar als het op de hosting aankomt beginnend de problemen te komen.

Thuis draai ik gewoon de nieuwste php versie (4.3.2). Maar na het uploaden blijkt dat de desbetreffende host php versie 4.06 draait.

Je raad het al, al m'n variables gaan niet goed. Persoonlijk gebruik ik $_SESSION en niet $HTTP_SESSION_VARS

Even bellen dus. Het hosting bedrijf vind zelf de nieuwste update maar nix, omdat er vaak nog bugs inzitten.

Nu gaat hij waarschijnlijk upgraden naar versie 4.1.2, maar ik vraag me af of dat wel goed gaat werken met m'n website.

Heel de website herschijven heb ik ook niet echt zin in aangezien ik dan thuis moet gaan downgraden en de websites misschien op andere servers weer van geen meter werken.

Anders hosting zoeken zou normaal de beste optie zijn, maar de hosting met domeinen is al geregeld bij de ene bedrijf.

Hoe pakken jullie zoiets aan? Is het hosting bedrijf verplicht om een meer recente versie van php te gaan draaien? Of moet ik als programmeur terug in de tijd met het risisco dat het over een halfjaar niet meer werkt omdat ze dan wel eens een upgrade doen?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo groot zijn die veranderingen meestal niet. Gewoon een kwestie van replace all. Sommige editors kunnen alle stukjes tekst uit alle bestanden in een map veranderen. Dit is meestal de beste oplossing. Je had misschien beter eerst even uit kunnen zoeken welke php ze gebruiken.

Veel providers gebruiken nog een iets oudere versie. Denk ook eens aan klanten die hun site weer moeten omzetten naar een nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Misschien is het dan handiger om een functie te maken die alle $_HTTP_POST_VARS e.d omdat naar $_POST.

Maar meestal zie ik toch dat de wat professionelere hosting bedrijven wel veel recentere versies van de betreffende software draaien.

Ik krijg dan vaak het vermoeden dat ze nogal lui zijn.

Maargoed, de php versie is geupgrade naar versie 4.1.2 en nu werkt de site wel :)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Waarom zit je dan niet bij zo'n 'professionelere' hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > PW

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SLOTJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU DUSTY GAUW GAUW! :s
.modbreak: als je problemen met mij hebt kan je me altijd emailen.

[ Voor 47% gewijzigd door dusty op 17-06-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 17:43:
SLOTJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU DUSTY GAUW GAUW! :s
Jij bent niet echt op de hoogte van de got policy... zulke repleys voegen niks toe!
.modbreak
De jouwe ook niet, als je een reactie zoals deze vind, doe dan aub een Topic Report of plaats een topic in SeM, dank. (en dit geldt dus voor iedereen)

[ Voor 29% gewijzigd door dusty op 17-06-2003 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijnzzz je doet hatelijk!
Het is altijd handig (in bijna alle talen) om je globale variabelen enzo te definiëren in een bestand dat samen wordt geladen met je code (SSI).
Zoals in asp met include enzo.
Dan kan je door 1 bestand te wijzigen alles veranderen :)
Icey, martijnzzz wordt echt King Slot :O

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeit me niet, genoeg IP's, genoeg proxies.

Moeten topics maar niet zomaar zonder enkele reden gesloten worden, en ik ben niet de enige die dit denkt wat betreft mijn topic dat bleek wel.

Gaat u even afkoelen, dank jewel :*

[ Voor 18% gewijzigd door drm op 17-06-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Continuez vous :)

DeathKnight> als je wilt kun je ook wel even een nieuw topic openen :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel van updaten kan zijn dat sites van sommige klanten ineens niet meer werken. Dat is een goed argument om niet te updaten als het niet strict noodzakelijk is. Maar het is niet meer dan normaal wel een beetje recente software te draaien als mogelijk, maar dit kan je je hosting provider niet verplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54
Nou na een slechte start gaan we maar verder met het topique
*schraapt keel*
Volgens mij is het voor een hoster lastig om up te graden. Het probleem is namelijk dat oude sites, die ook op die server draaien. weer problemen kunnen hebben met nieuwere php versies. (Dat heb ik dus een keer gehad)

Wat ze toen gedaan hebben is een server ernaast gedraait met de nieuwe php en de sites die daarop konden draaien hebben ze daarnaar toe overgezet.

En anders zou ik lekke reen goede hoster zoeken.

Want ikbedenk me nu dat als je het een beetje goed configd dat hij ook 'oude versie' compatible moet kunnen zijn.

Maargoed het is weer extra werk enzo voor hoster, downtime enzo bla bla bla kortom hoster vind het wel goed zo als het niet echt nodig is.

[ Voor 12% gewijzigd door Speedener op 17-06-2003 17:58 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het lijkt mij dat je het maar moet doen met hetgeen de hoster draait. Ik kan mij in ieder geval niet herinneren dat PHP (of beter gezegd het ontbreken van PHP bij Planet) ooit expliciet aan bod is gekomen bij het aangaan van het abonnement of (stilzwijgende) verlenging daarvan. Een en ander zal vast wel afgekaart zijn in de voorwaarden van de hoster. Een hoster die niet in de oertijd wil blijven zal echter natuurlijk niet al te lang moeten wachten met installatie van nieuwere php software. Strikt genomen ligt het probleem natuurlijk bij de php software, die blijkbaar fundamentele wijzigingen ondergaat zonder backwards compatible te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Ik neem aan dat de host niet opeens is gedowngrade nadat jij een hosting pakket hebt aangeschaft. Dus forceren kan je ze niet.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Daar ben ik weer..

Een goede hoster zoeken is niet altijd een optie aangezien de hosting vaak door mijn 'klanten' zelf geregeld is.

Is het niet mogelijk om per klant een aparate instantie van php oid te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Lijkt me dat je niet een pagina gaat ontwerpen in een php versie die je host niet ondersteunt.

Wat je zegt over in een oude versie ontwikkelen, dat de site dan niet op andere servers werkt, lijkt me sterk.

Backwards compatible is soms moeilijk voor PHP, maar Upwards niet. (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Coolhva schreef op 17 June 2003 @ 18:06:
Lijkt me dat je niet een pagina gaat ontwerpen in een php versie die je host niet ondersteunt.

Wat je zegt over in een oude versie ontwikkelen, dat de site dan niet op andere servers werkt, lijkt me sterk.

Backwards compatible is soms moeilijk voor PHP, maar Upwards niet. (toch?)
Upwards gaat meestal wel goed. Maar ik zie persoonlijk vaak profeit van de nieuwe functies (ze worden niet voor nix uitgevonden)

En tijdens het bouwen van de website was ik van de hosting nog niet op de hoogte. Dat was al geregeld.

Ik ga er gewoon vanuit dat hosting bedrijven een redelijk recente versie van php hebben draaien.

Meestal worden er met nieuwe versies van php ook security issues verholpen tov oude versies. Dus nieuwe versie hoeft niet alleen ellende te betekenen zoals de hoster deed vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 17:45:
Martijnzzz je doet hatelijk!
Het is altijd handig (in bijna alle talen) om je globale variabelen enzo te definiëren in een bestand dat samen wordt geladen met je code (SSI).
Zoals in asp met include enzo.
Dan kan je door 1 bestand te wijzigen alles veranderen :)
Icey, martijnzzz wordt echt King Slot :O
Dat is inderdaad een goede optie! en dat kan ook voor functies. dus een file waarin je bijvoorbeeld de POST vars, of REQUEST vars in je eigen variabelen of een array zet. Dan kan je afhankelijk van de PHP versie de juiste aanroep gebruiken.

Het kan ook met functies bedenk ik me nu, die in een nieuwere versie wel al gedefinieerd is maar in een oudere versie niet.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjonk
  • Laatst online: 16-09 20:14
Of je kunt je eigen wrapper functies schrijven om de GPC variabelen te getten of te setten. Lijkt omslachtig, maar op deze manier is het heel eenvoudig de implementatie te wijzigen. ;)

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 19:01

Tux

PHP:
1
$_POST = $HTTP_POST_VARS;
oid in een bestand zetten wat over geinclude wordt :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjonk
  • Laatst online: 16-09 20:14
Nog beter, gebruik:
PHP:
1
$_POST = &$HTTP_POST_VARS;

Op deze manier hoeft de array niet gekopieerd te worden en hoeft er alleen maar een reference naar gelegd worden.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Mja, ik zou dan toch een andere host zoeken :) Deze is duidelijk bang om mee te gaan met de tijd, en je kunt wel een work-around maken, maar wanneer je host zo dwars ligt, is het fijn om een nieuwe te zoeken.

* Thijsmans kan erover meepraten (been there, done that :P )

Leg het aan je klant voor, en kijk of die er bakken geld voor wil neerleggen, gezien zij (op jouw post afgaand) de hosting regelen. Bovendien, één belletje naar de hoster om een IP (gekoppeld aan domein) te veranderen naar een andere serverwas bij mijn brakke host geen probleem :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
DeathKnight schreef op 17 June 2003 @ 18:15:
Ik ga er gewoon vanuit dat hosting bedrijven een redelijk recente versie van php hebben draaien.
Dat is niet zo slim, als ik zo vrij mag zijn.

Er zijn nogal wat hosters die huiverig zijn voor het telkens updaten van de PHP-versie. Al is PHP vrij backwards compatible, en zijn regelmatig dingen die zorgen dat een site die bv. is ontwikkeld op PHP 4.0x, errors oplevert in PHP 4.2x. Ik ben er het afgelopen jaar helaas genoeg tegengekomen en geloof me, het is geen pretje om een site van top tot teen, van onder naar boven na te moeten lopen nadat er een nieuwe PHP-versie is geïnstalleerd. En leg het de klant maar eens uit dat zijn site het opeens niet doet omdat de software geupgrade is. "Waarom is die geupgrade dan?"

Je hebt ook als hoster heel wat uit te leggen als je klanten, die altijd een goed draaiende site hebben gehad, opeens geconfronteerd worden met een site met allerhande errors. Wie gaat dat fixen, en vooral: wie gaat dat betalen? De nietsvermoedende klant valt niks te verwijten, terwijl de developer niet kan ruiken wat toekomstige software-versies voor problemen op kunnen leveren.
Wekkel schreef op 17 June 2003 @ 17:58:
Een hoster die niet in de oertijd wil blijven zal echter natuurlijk niet al te lang moeten wachten met installatie van nieuwere php software.
Er zijn hosters die daarom hun nieuwere servers inrichten met nieuwere software. Nieuwe klanten hebben dan de nieuwe versies, oude klanten kunnen op eigen verzoek (evt tegen betaling) dan ook overgezet worden naar de nieuwe servers. Wellicht dat de hoster van topicstarter ook zoiets heeft. Zo niet, dan zou ik gewoon op zoek gaan naar een andere hoster. De domeinnamen zijn zo overgezet.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Dat websites op een oudere versie niet zouden werken op een nieuwere versie kan in sommige gevallen waar zijn, maar dat is geen goede reden om niet up te graden. Ze kunnen toch hun klanten inlichten erover en zorgen ervoor dat die klanten tijdig weten wat er gaat gebeuren.

PHP 4.1.2 en ouder is bovendien vreselijk exploitable en zelfs ten strengste af te raden om op een productiebak te draaien. De nieuwste is 4.3.2 en die draait prima.

Wij hebben als policy dat al onze shared hosting bakken exact dezelfde software versies hebben ten alle tijden. Anders wordt het zo'n administratief zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wannapuf schreef op 18 June 2003 @ 01:40:
PHP 4.1.2 en ouder is bovendien vreselijk exploitable en zelfs ten strengste af te raden om op een productiebak te draaien. De nieuwste is 4.3.2 en die draait prima.
Veel grote hosters draaien nog steeds (gepatchde) versies van 4.1.2.
Juist als grote hoster en op een productiebak is het verstandiger om een oudere, maar betrouwbare versie te gebruiken in plaats van een nieuwe versie, die ook heel veel oude sites onbruikbaar kan maken. Wel moet je dan natuurlijk de oude versie patchen voor security bugs e.d., zoals bijvoorbeeld ook gebeurt met Debian packages.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor Apache..

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

Als je zoveel sites host dan ga je ook niet zomaar upgraden. Zag laatst dit bij XS4ALL zelfs:

http://www.xs4all.nl/info.php

:P Ook 4.0.6
Pagina: 1