[PHP] session werkt niet op elke pagina?*

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:18
Ik heb een inlog script waarbij ik via php gebruik maak van sessions, daarna controleer ik op andere pagina's of er ingelogd is via

PHP:
1
2
3
4
5
6
if (empty($login)) {
echo ("<!-- nog niet ingelogd-->");
}
else {
blaat..
}

bij login.php werkt deze code verder goed om te checken of iemand ingelogd is
bij header.php ook
(
PHP:
1
2
3
if (empty($login)) {
$editlink = "<a href=\"login.php\" target=smoelenboek>Log in</a>";
}

maar bij mail.php opeens niet :(
PHP:
1
2
3
if (empty($login)) {
echo ("Om een e-mail te versturen via dit script moet je ... ....");
}

Iemand een idee hoe dit kan komen?
Ik heb ook al $_SESSION['login'] en $_HTTP_SESSION['login'] geprobeerd maar die pakt hij helemaal nergens (wat wel een beetje een security leak is maar dat neem ik maar voor lief...

Als ik er een post variable achter plak met ?login=5435 dan pakt hij het script wel, dus het enige probleem is dat hij hem niet uit de sessie haalt
De bestanden (inlog, header en mail) staan allemaal in dezelfde directory

[ Voor 11% gewijzigd door pietje63 op 17-06-2003 14:45 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

Hoe registreer je de sessie variabelen dan? Met session_register? En welke versie php gebruik je? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Banpei op 17-06-2003 14:52 ]

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
Banpei schreef op 17 June 2003 @ 14:52:
Hoe registreer je de sessie variabelen dan? Met session_register? En welke versie php gebruik je? :?
php versie 4.3 zie http://saurus.t-h-o-m-a-s.nl/smoelenboek/php.php
ik registreer ze met:
PHP:
1
session_register("login");

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei

Banpei

Hachiroku on this touge?

Vanaf versie 4.2 worden er geen globals meer als variabelen geregistreerd, dus zowiezo zou het dan handiger zijn gebruik te maken van de variabele $_SESSION om ze te registreren en op te halen. Werkt iig altijd feilloos (mits je natuurlijk je sessie start. ;) )

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik je wel session_start() op elke pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 15:04:
gebruik je wel session_start() op elke pagina?
nee, alleen op de pagina's die het wel doen 8)7

(ik ben echt lekker bezig deze week gister een probleem met een pagina die refreshte in een andere pagina bleek een 'per ongeluk' een header gekopieerd te hebben...)
quote: banpei
Vanaf versie 4.2 worden er geen globals meer als variabelen geregistreerd, dus zowiezo zou het dan handiger zijn gebruik te maken van de variabele $_SESSION om ze te registreren en op te halen. Werkt iig altijd feilloos (mits je natuurlijk je sessie start
ik wist niet dat je ook $_SESSION moest gebruiken bij het registreren kon daar ook niets over vinden op http://nl2.php.net/manual/nl/function.session-register.php ; en het uitlezen met $_SESSION werkt dus (helaas) niet maar daar kan ik wel mee leven...

[ Voor 44% gewijzigd door pietje63 op 17-06-2003 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei

Banpei

Hachiroku on this touge?

pietje63 schreef op 17 June 2003 @ 15:08:
ik wist niet dat je ook $_SESSION moest gebruiken bij het registreren kon daar ook niets over vinden op http://nl2.php.net/manual/nl/function.session-register.php ; en het uitlezen met $_SESSION werkt dus (helaas) niet maar daar kan ik wel mee leven...
Errr.... Heb je nu je register_globals dan weer aangezet? (gruwelt al bij de gedachte er van!) :o

Iig is het dus wel zo netjes om dus alles te wijzigen naar de huidige PHP stijl-code aangezien dat voor anderen iig het leesbaarder maakt en eventuele incompatibilites voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
Banpei schreef op 17 June 2003 @ 15:19:
[...]

Errr.... Heb je nu je register_globals dan weer aangezet? (gruwelt al bij de gedachte er van!) :o

Iig is het dus wel zo netjes om dus alles te wijzigen naar de huidige PHP stijl-code aangezien dat voor anderen iig het leesbaarder maakt en eventuele incompatibilites voorkomt.
even in php.php gekeken..
register_globals On On
(het is een gehuurde server dus ik heb ze niet zelf aangezet)
* pietje63 snap al waarom $_SESSION['login'] niet werkte...

Pagina: 1