[PHP] Mail scriptje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een scriptje gemaakt om een simpele mail te versturen naar een aantal leden die op een mailinglist staan. Als ik het scriptje + de database net leden online zet dan werkt het allemaal goed. Ik kan een simpel mailtje aanmaken en samen met een foto die ik als attachment meestuur, versturen.
Nu wil ik het echter liever lokaal gaan versturen, dus vanaf een lokale server. Het versturen van een mail zonder attachment werkt goed, alleen als ik een plaatje verstuur selecteer om mee te sturen dan krijg ik een Internal Server Error.
Ik heb al gekeken naar de instellingen van mijn server maar behalve de SMTP setting in php.ini kan ik niet veel vinden.

Ik heb ook al gezocht in eerder geplaatste reacties van andere gebruikers maar kon er niks bruikbaars uithalen. Als het niet aan de config ligt, dan ligt het waarschijnlijk aan het feit dat ik lokaal een Windows 2000 server met Apache draai en online een Linux server. Weet iemand waar de fout zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

wat zegt je errorlog van apache?

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:20
Een "500 Internal Server Error", weet je zeker dat het geen Perl (CGI) script is?

Maar post eens wat code dan kunnen we ernaar kijken. Het kan aan vanalles liggen. Ik neem aan dat het plaatje eerst ge-upload wordt en dan aan de mail geplakt. Daarbij kan ook vanalles misgaan.

Maar zonder code of precieze foutmelding is het niet makkelijk om de fout op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Access.log geeft - ....php HTTP/1.1 500 609

Nou daar kan ik niks mee. Verder is het wel degelijk PHP en geen CGI. En ik ben toch maar gegaan voor de online variant zodat het probleem er niet meer is. Dit probleem althans.
Nu wordt er te veel info meegegeven in de mailheaders, dus ik duik daar nu eerst even in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

thomaske schreef op 17 June 2003 @ 15:03:
wat zegt je errorlog van apache?
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 17:19:
Access.log geeft - ....php HTTP/1.1 500 609

...
En wat zegt je ERROR log? :)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."