Toon posts:

[exim] mail van sommige providers komt niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dedicated server en gebruik exim voor de mail. Nu heb ik een domeinnaam verhuisd naar deze server en de mail moet dus middels exim afgehandeld worden. Ik heb gewoon een simpele alias gebruikt.

Nu heb ik het rare probleem dat het meestal goed werkt, behalve als er mail gestuurd wordt van enkele providers, zoals Zonnet en Ladot. Deze mail komt niet aan (ook geen foutmelding). Zou dit iets te maken hebben met aanpassen van DNS? Of is het iets anders?

Ik vind het nogal raar probleempie... :(

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05 00:07

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Als je ff wat log in je topic gooit van mails die goed, en mails die fout gaan, kunnen we er iets meer over zeggen.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Topicstarter
GrimaceODespair schreef op 17 June 2003 @ 14:34:
Als je ff wat log in je topic gooit van mails die goed, en mails die fout gaan, kunnen we er iets meer over zeggen.
Euh...., welke log?

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Gezien je antwoord zou ik je adviseren eerst de uitgebreide documentatie van Exim te gaan bekijken.
Zowel de logbestanden als documentatie zijn erg uitgebreid, daarmee zou je de fout kunnen achterhalen. Ik vermoed overigens dat je mailqueue wel vol zal staan.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05 00:07

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Om je toch maar een beetje op weg te helpen: bij mij is dat bijvoorbeeld /var/log/exim/mainlog

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zit nu de logs te doorpluizen, maar er staat niks in de queue in ieder geval. En mail vanaf zonnet komt wel binnen op andere domeinnamen op deze server. Lijkt dus toch een DNS-probleem..?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

[nohtml]
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 15:35:
Ja, ik zit nu de logs te doorpluizen, maar er staat niks in de queue in ieder geval. En mail vanaf zonnet komt wel binnen op andere domeinnamen op deze server. Lijkt dus toch een DNS-probleem..?
Probeer dan eens dig zonnet.nl en dig als daar een verschil te zien is bij de MX records, dan is er iets aan de hand met je dns spul.
* moto-moi kon toen 'ie z'n hardware matige ADSL router installeerde opeens ook niet meer emailen, liep dat rotding m'n dns-records verkloot door te geven [/nohtml]

[ Voor 2% gewijzigd door moto-moi op 17-06-2003 16:25 . Reden: html is best grappig, alleen nu niet :+ ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1