[VBA] Meerdere Documenten inlezen

Pagina: 1
Acties:

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Ik heb tussen de 500 - 700 .txt files, deze hebben allemaal dezelfde indeling met een 1e regel waarin de colums staan (tab gescheiden) en varieren in lengte 10 - 30 regels.

Deze bestanden wil ik automatisch inlezen in een document of excel sheet en op zo'n manier dat een regel niet dubbel voorkomt maar dat er van een regel die vaker voorkomt een tellertje wordt bijgehouden.

Ik hoef niet perse een kant en klare oplossing, maar ik heb geen flauw idee wat en waar ik het moet zoeken. Ik ben daarom denk ik beter geholpen met een verwijzing naar een goede zoekmachine of repository site dan met een voorgebakken script.

Ja, ik ken google, maar ik heb geen flauw idee wat voor zoekcriteria op VBA functie ik eigenlijk zoek. Afbeeldingslocatie: http://forums.ubi.com/i/smilies/16x16_smiley-very-happy.gif

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Excel kan tab-separated files toch gewoon importeren? :?

Professionele website nodig?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

hoe zijn de bestandsnamen opgebouwd? Neem eens een keer een macro op in Excel en kijk vervolgens hoe excel het zelf doet. Die functionaliteit kan je uitbouwen.

Daarnaast heeft excel een hele goede VBA reference (moet je wellicht nog installeren). Ik kan me dan niet voorstellen dat het niet gaat lukken...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

TJa .. eeuh er is niet zo snel een oplossing voor.. ..het wordt voor jou dan wel weer erg lastig.. al je nog niet eens VBA kent. Maar goed.. ik geef je wat steekwoorden: Eerst dus die files een voor openen (Tab delimeted files bijvoorbeeld met Application.GetOpenFilename(Filefilter:="Text Files (*.txt;*.tab), *.txt;*.tab", Title:="Open " & Titelnaam, MultiSelect:=True)) met Open. Dan iets van For each workbook in workbooks weer door alle rijen loopen en vergelijken met een "master" workbook..

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Ik heb wel enige VB ervaring maar nog niet zoveel met VBA. De bestandsnamen zijn altijd als volgt opgebouwd : PC of NB + 6 nummers + .txt | b.v. PC123456.txt

Ik zal de macro recorder eens proberen om te kijken wat er gebeurd.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.