[W2K] Webcam Streaming Server als service *

Pagina: 1
Acties:

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00
Ik heb op het moment een webcam over en het leek me wel leuk om daar beelden mee uit te zenden. Ik heb een windows 2000 server als router en die staat vlakbij het raam en daar wil ik dus de webcam op aan sluiten om uit te zenden wat er buiten gebeurd maar bijna iedere broadcast tool die ik heb gevonden vereist dat je ingelogd bent op een systeem. Ik zoek dus een programma dat als windows NT system service werkt en dat gewoon de webcam aanspreekt en de beelden uitzend. Iemand ideen?

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:19
windows media encoder? ergens op www.microsoft.com te krijgen

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
monkel schreef op 17 June 2003 @ 14:19:
windows media encoder? ergens op www.microsoft.com te krijgen
been there, done that.. draait ook als applicatie, niet als service..

ik laat mijn 2k server automatisch inloggen, en de media encode staat in de startup folder.. is niet de meeste nette oplossing, maar het werkt als een zonnetje..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Dan maak je er toch een service van met srvany ...of ander tooltje...staat in de resourcekit als het goed is...? Have fun... ;)

http://www.google.nl/sear...srvany.exe%2Bdownload&lr=

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 14:24:
Dan maak je er toch een service van met srvany ...of ander tooltje...staat in de resourcekit als het goed is...? Have fun... ;)

http://www.google.nl/sear...srvany.exe%2Bdownload&lr=
Dat werkt niet met webcam software helaas het effect is dan dat er wel gecaptured word maar dat je zwart beeld krijgt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:42

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > SA
+ titel verduidelijking

Braaikamer - Smoke&BBQ

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Nou ja, de server draait wel als service, dat is niet het probleem.. de encoder, daar gaat het om...

Ik heb ook realserver geprobeert. Draait als een zonnetje, als service uiteraard, maar de encoder draait wederom enkel als applicatie.. Maar ach, daar is voor mij wel mee te leven als je 't op de manier doet die ik hierboven beschreef..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1