Toon posts:

[Exchange 2000] mail send probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu een domein staan bv: domein.w2k en op de server staat exchange server 2000 geinstalled. Ik kan nu heel mooi via ipop connector al mijn externe mail ophalen. Enige probleem is dat mijn mail die ik wil versturen niet verstuurd wordt. Ik wil mail dan wel versturen via mijn exchange mailaccount, maar dan dus wel met als afzender mijn yahoo mail adres.

Ik heb hier en daar al rond gekeken en kan er niet echt iets over vinden. Of in ieder geval niet echt iets wat me verder kan helpen.

Als er meer info nodig is hoor ik het wel

greetz JuMPeR

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

heb je wel een SMTP connector op jou Exchange2000 server geconfigureerd. Kun je wel met een account van jou Exchange2000 server mailen? Als het goed is kun je gewoon je exchange server als smtp server voor uitgaande mail bij jou yahoo account opgeven en verstuurd jou exchange server het.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is dus niet gedaan. en eerlijk gezegd weet ik ook ff niet precies hoe dat moet, of is dat met een apart programme. Ik heb voorheen nl een domein met linux server aan het net gehad. maar werk nu dus niet met het domein aan het internet.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Je hebt Exchange2000 server geconfigureerd toch? Dan kun je via het account waarmee je inlogt op het domain krijgt ook een smtp account. Probeer dit eerst eens uit te zoeken. Op me site zijn wel documenten te vinden over Exchange2000 alleen zijn accounts nog niet behandeld maar ik weet het niet zeker kijk maar even zou ik zeggen.(taal is engels)

Staat je MX record van je DNS wel te verwijzen naar jou IP? Is jou IP geconfigureerd om port 25 te forwarden naar jou Exchange2000 server etc.

[ Voor 18% gewijzigd door mutsje op 17-06-2003 15:46 ]