Onboard USB dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 21:09
Hallo, ik hab nu een paar maanden een ASUS A7N8X Deluxe.
Deze gebruik icm een xp1800+ en 512mb pc 2700 geheugen, maar dat is voor dit verhaal totaal geen nuttige info.

Mij probleem is, ik gebruik al tijden een toetsenbord en muis van logitech op de usb port, dit heeft altijd gewerkt.. tot op een goeie dag, of beter gezegd, niet zo goeiedag, 3 dagen terug, kreeg ik bij het booten de melding 'no keyboard present or keyboard error' toetsenbord zat dus nog gewoon in de onboard usb.. maar werkte niet.. ik duw er een ps/2 keyboard bij.. druk op F1, en in windows blijkt ook de muis niet te werken.
Alles over geprikt naar een andere usb poort, en het werkt nog niet. Gister dus een usb pci kaartje erbij geprikt en daar mijn toetsenbord en muis in gehangen, en ze werken weer.
Verder natuurlijk ook webcam e.d. op de onboard usb uitgeprobeerd en die werken ook niet. kan het gewoon zijn dat de onboard usb er mee stopt of kan dit opgelost zijn met bijv. een bios flash of een windows re-install?
In de bios staat overigens ook alles nog goed, usb aan, en usb toetsenbord + muis ook enabled

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onboard of niet, USB is en blijft een I/O controller. Dit topic hoort derhalve niet in Processors, Mobo's & Geheugen, maar in Opslagmedia & I/O Controllers :)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

Had ik een paar dagen geleden ook. maar na een reinstall van de asus/nvidia usb drivers deed alles het weer.

Erg vreemd.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:18
Wat gebeurde er na een driver herinstallatie ?

edit: ow.. iemand voor me had net hetzelfde logische idee

[ Voor 40% gewijzigd door Korvaag op 17-06-2003 14:23 ]

UNOX: The worst operating system

• Mannes
ow.. ja .. het ging ook wel om me mobo .. omdat die dan mischien terug moet.. mgoed

yGiDoRp, Had jij ook dat de bios al geen USB herkende? want ik heb de drivers nl. al gereinstalled. De all-in-one drivers op de asus site

• The_Greater
  • Laatst online: 02-03 08:47
Bios al een keer gereset? Of al gekeken in de bios of daar een instelling verkeerd staat?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Mannes schreef op 17 June 2003 @ 14:24:
ow.. ja .. het ging ook wel om me mobo .. omdat die dan mischien terug moet.. mgoed

yGiDoRp, Had jij ook dat de bios al geen USB herkende? want ik heb de drivers nl. al gereinstalled. De all-in-one drivers op de asus site
Ik heb een logitech keyboard met daaraan een ps2 en een usb aansluiting. Toen die alleen aan usb hing kon ik niet de bios in bij het booten. Ik drukte op del en er gebeurde er niets. USB legacy support stond wel aan.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Mannes
The_Greater schreef op 17 June 2003 @ 14:26:
Bios al een keer gereset? Of al gekeken in de bios of daar een instelling verkeerd staat?
Ja, alle instellingen zijn goed, heb ik ook niks aan veranderd, en lijkt me niet dattie van de ene op de andere dag zelf veranderd
yGiDoRp schreef op 17 June 2003 @ 14:27:
[...]

Ik heb een logitech keyboard met daaraan een ps2 en een usb aansluiting. Toen die alleen aan usb hing kon ik niet de bios in bij het booten. Ik drukte op del en er gebeurde er niets. USB legacy support stond wel aan.
En een reinstall van de usb drivers loste ook het probleem op wat hij dan in de bios had? welke drivers hebje dan precies gebruikt? linkje?

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Mannes schreef op 17 June 2003 @ 14:31:
[...]

Ja, alle instellingen zijn goed, heb ik ook niks aan veranderd, en lijkt me niet dattie van de ene op de andere dag zelf veranderd

[...]

En een reinstall van de usb drivers loste ook het probleem op wat hij dan in de bios had? welke drivers hebje dan precies gebruikt? linkje?
Ja vreemd genoeg nu weer wel gewoon de bios in als ie alleen aan de usb hangt (net getest).

http://www.asus.com.tw/su...item.aspx?ModelName=A7N8X

• Mannes
Goed, heb die bios opnieuw geflashed met de 1004 bios en gereset, alles opnieuw ingesteld en het werkt nog niet.

In windows heb ik de all-in-one drivers geherinstalled, en de usb2 drivers vragen om 1 of ander mass storage ding, dus die is volgens mij ook niet helemaal goed. En dat heeft dus ook niet geholpen? heeft het nog zin om windows te gaan reinstallen of moet ik gewoon terugbrengen naar de winkel?

edit:
Ik heb in de device manager alle usb dingen eruit gegooid en gereboot.. en het werkt weer! (jeej!!)
dank jullie allemaal vorr jullie hulp enzo

[ Voor 16% gewijzigd door Mannes op 17-06-2003 16:02 ]

Pagina: 1