Toon posts:

[WinXP] CD player welke uitsluitend CD afspeelt *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op mijn werk een CD-ReWRiter (Plextor) maar geen geluidskaart.
OS is WinXP welke bijna helemaal dichtgetimmerd is. Kunnen zo nu en dan een beetje installeren, maar complexe software gaat weer niet.

Nu hadden we onder W95 geluidsboxjes op de koptelefoonaansluiting aangesloten en konden via WinAmp de CD afspelen. NU onder Windows XP begin het systeem te mekkeren dat hij niet kan afspelen omdat ie geen geluidskaart heeft.

Bestaat er een CD Player welke uitsluitend de CD probeert af te spellen maar zich niks aantrekt van een geluidskaart (aanwezigheid)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Als Windows XP zegt dat er geen geluidskaart is, gaat er nooit geluid uit komen, wat voor cd speler je ook hebt. Dat is alleen anders als je een koptelefoonuitgang in het front van de cd speler hebt.

Die geluidskaart dus maar installeren onder XP.

edit:
niet goed gelezen |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Wekkel op 17-06-2003 14:07 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je goed leest, dan heb je gauw genoeg door dat hij z'n boxjes aan z'n koptelefoonaansluiting hebt gezet. Nu moet je alleen een programmaatje hebben om op play en stop te drukken enz.

Werkt het standaard windows 98 playertje niet ? probeer dat anders eens even te koppieren naar je xp systeem. En anders moet je gewoon even zoeken met google naar iets van "simple cd-player" + windows

[ Voor 15% gewijzigd door Noork op 17-06-2003 14:02 ]

Verwijderd

Ik weet niet of het echt werkt, maar zoek eens naar een of andere dos CD-player. Vaak sturen deze alleen maar de speler aan. :D

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, we hebben de luidsprekers dus in de koptelefoon van de CD-speler gestopt.
(ben een beetje overworked volgens mij :( )

Zover ik weet moet je toch gewoon de cd-player kunnen 'starten"of zo dat hij zijn info naar de uitgang stuurt ? WinAmp, WMP en Nero doen dus moeilijk.

Verwijderd

zit er een play-knop op je cdspeler? Ik kan me herinneren dat die er bij mij op zit. En als ik die indrukte ging hij automatisch spelen. Hier starte hij wel meteen een mini player op..
Misschien dat hij het zo wel doet..?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk wil Windows XP de audio digitaal afspelen, dat gaat niet zonder geluidskaart. Kijk eens bij apparaatbeheer of je dat uit kan zetten, bij Windows 2000 kon dat geloof ik wel.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik zet het OS even in de topictitel, zie WOS Policy :)

Of het werkt onder XP weet ik niet, maar je zou een DOS player kunnen proberen als bovenstaande niet werkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Winamp speelt sowieso niet naar een device af, audio cd's gaan altijd direct naar geluidskaart. Ik neem aan dat het wel moet kunnen, maar zou niet weten hoe, als hij zo'n error geeft (ligt denk ik gewoon aan windows XP cd-rom drivers)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> Software Algemeen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 17-06-2003 16:03 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1