[Ps7.0] Meerdere layers selecteren

Pagina: 1
Acties:

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:48

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
hey,

ben nu een tijdje met photoshop 7 bezig en het lukt me maar niet om meerdere layers te selecteren en deze te kopieren naar een andere layer.

Ik wet dat het mogelijk is d.m.v. mergen, maar dat is geen goede oplossing omdat ik dan de verschillende layers niet meer afzonderlijk kan bewerken.

In de help van Ps is hier niets over te vinden. En met google krijg ik alleen maar de 'merge-methode'

weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

🇪🇺 pro Europa!

Verwijderd

Je kunt layers duplicaten door ze naar de 'new layer' button in je layers panel te slepen :)

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
is er ook een mogelijkheid om meerdere layers tegelijk te kopieren naar een andere layer ?(naar layer in ander plaatje)

Duplicate werkt ook wel, maar bij de wat grotere plaatjes (15+ layers) gaat dit wel erg veel tijd in beslag nemen.

🇪🇺 pro Europa!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Je kan gelinkte layers (vinkje naast oogje) in 1 keer naar een nieuw document slepen, en daar bv mergen en weer terugschoppen, of direct merge linked, maarja dan ben je de originele kwijt. Of je kan alle andere layers uitzetten en met ctrl-shift-c je zichbare selectie copy'en, en dan weer ergens anders pasten.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Naar ik weet kan je niet meerdere layers selecteren, heb het ook weleens geprobeerd en op diverse sites gezocht maar niks kunnen vinden...

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 11:58
Nou in zo verre, je kan de layers linken. Dit betekend dat als je 1 layer resized of moved, dat de anderen mee gaan.
Ik heb hier PS niet bij de hand, maar wat als je de layers linkt en dan naar de new layer button sleept???

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

wat je ook kan doen is alle layers die je win in 1 map stoppen, en die map naar een nieuw document copyen, en daar verder bewerken/terug sturen.

't kan aan mij liggen ;) maar imo zijn er genoeg mogelijkheden binnen ps om alles met die layers te doen wat je ooit zou willen. 't enige wat suf is is dat je met dat ctrl-shift-c truukje om de selectie te copyen een zichtbare layer geselecteerd moet hebben. Ik zie niet in waarom dat zo is, en vind het dom. :P
Verder helpt het wel heel erg als je die layers wat gestructureerd hebt. als je een layer gelinkt hebt met een andere die in een hele andere map zit ben je verkeer bezig denk ik.

[edit]
Ik heb hier PS niet bij de hand, maar wat als je de layers linkt en dan naar de new layer button sleept???
*test.
nope. werkt niet

[ Voor 13% gewijzigd door Clay op 17-06-2003 14:23 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Clay schreef op 17 June 2003 @ 14:21:
wat je ook kan doen is alle layers die je win in 1 map stoppen, en die map naar een nieuw document copyen, en daar verder bewerken/terug sturen.
bedankt, deze oplossing werkt!!

🇪🇺 pro Europa!

Verwijderd

je hebt een andere merge, die heet stamp down ofzo, iets met ctrl shift alt E combinatie, zie de help, daar staat het wel in, anders ga gewoon alle combinaties met ctrl alt shift e uitproberen

Verwijderd

ff voor alle fotosoep mensen de handleiding van fotosoep is geniaal ken ik zo zeggen hoor ;)

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 11:58
Mijn handleiding heet "Trail & Error"... ik heb eerlijk gezegd nog nooit in de PS manual gelezen, zou ik eens moeten doen misschien.
Pagina: 1