Toon posts:

matrox g400

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
een paar weken geleden heb ik de nieuwste drivers van matrox geinstallleerd en ik heb er veel problemen mee.
ik heb nu al 6 keer gehad dat de computer ineens opnieuw opstarte, en dan ook echt binnen een seconde.
waarvan 5 keer bij unreal tournament en 1 keer telnet.
en 2 keer een fatale uitzondering 06 bij unreal tournament.
is dit een bekend probleem?
is er een oplossing voor?

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ja bij doet ie precies hetzelfde,
of soms blijft ie in UT ook gewoon hangen :( !!!

Verwijderd

Hm, zomaar hangen in Windows heb ik niet... maar in UT issie idd wel redelijk instabiel, ik draai met de nieuwste Matrox drivers en UT versie 432, en ik krijg regelmatig een of andere "DDERR - INVALIDPARAMS" fout (met nog een ranzig grote errormessage eronderaan), waarna-ie gewoon terugknalt naar Windows...met mun ouwe Voodoo2 plankie doet UT het perfect, en superstabiel... vaag!

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

bekkel

BoEsm Productions

Daarom gebruik ik gewoon de 5.54 drivers, daar heb ik dit soort problemen niet mee.

.........www.raketje.com....................soon.....

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Jullie hebben zeker moederborden gebaseerd op een VIA-chipset?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Ik heb ook de nieuweste drivers geinstalleerd speciaal voor win-ME.
Heb nergens last van op mijn MSI board

Verwijderd

Topicstarter
is een nieuw moederbord de enigste oplossing?????

Verwijderd

Hee Dr. Ugs, ik zag op een andere thread dat er ook opengl drivers zijn voor UT.
De link was http://www.lokigames.com/~vogel/UT/
Ik heb ze niet kunnen proberen, je weet waarom

Verwijderd

Topicstarter
misschien handig voor de andere mensen..
ik heb ff matrox gemeelt en ze zeiden dat ik een bios update moest doen.
nog niet geprobeert maar op zich geen slecht idee }:O

Verwijderd

ligt iig niet aan de drivers, want dan zouden er veel meer mensen moeten klagen.

Check de volgende dingen eens:
- Als je een G400 MAX hebt: doet de fan het nog? Wordt de kaart niet te warm?
- Als je een moederbord hebt met _geen_ intel chipset (of the Intel i8xx series): download the laatste moederbord drivers, en dan vooral de AGP drivers
- Als je een SuperSocket7 moederbord hebt, of een moederbord gebaseerd op de Intel LX chipset: misschien levert je moederbord te weinig vermogen aan de videokaart? Probeer in dat geval om je AGP texture speed op 1x te zetten.

er zijn natuurlijk nog vele andere mogelijkheden... de hoop is dat het te fixen is... probeer iig. eerst maar eens een BIOS update voor je videokaart en daarna eventueel je moederbord te installeren.

Verwijderd

Die nieuwe drivers zijn gewoon bagger! :r

Mijn Quake3 werkt helemaal niet meer met de nieuwste drivers, bios update, torboGL en GLsetup. Kep maar wwer de oude drivers in gezet en alles werkt nu perfect!

If it ain't broke, then don't try to fix it! :)

Verwijderd

Ik draai dan wel Win2k, maar het OpenGL gedeelte ervan is geloof ik identiek aan de Win9x drivers... en dat is alleen maar verbeterd met elke driver release... de 5.20 drivers hebben niet zo erg veel bugs meer.
Pagina: 1