Toon posts:

GeForce 2 Ti passief coolen

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou dus mijn GeForce 2 Ti passief coolen, zonder enige airflow van casefans. Standaard staat er minuscule heatsink op met een 40mm fannetje dat amper draait.

De cooler moest natuurlijk vervangen worden en ik zette er mijn vorige koperen Athlon Xp Cpu cooler op (Zonder AZ3 te vergeten ;)). Op de ram had ik al heatsinkjes geplaatst.

Het testen mocht beginnen. Ik draaide wat 3d mark en in het begin ging het nog goed, maar na een tijdje kwamen er steeds meer haperingen en vertragingen. Totdat mijn pc uitviel. Ik voelde wat aan de koperen heatsink en verbrande mijn vinger 8)7. Ik kan nu nog het mooie rode streepje zien...

Mijn besluit dus, einige airflow is vereist om een GeForce 2 Ti passief te coolen :).

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 13:23:
Ik wou dus mijn GeForce 2 Ti passief coolen, zonder enige airflaw van casefans. Standaard staat er minuscule heatsink op met een 40mm fannetje dat amper draait.

De cooler moest natuurlijk vervangen worden en ik zette er mijn vorige koperen Athlon Xp Cpu cooler op (Zonder AZ3 te vergeten ;)). Op de ram had ik al heatsinkjes geplaatst.

Het testen mocht beginnen. Ik draaide wat 3d mark en in het begin ging het nog goed, maar na een tijdje kwamen er steeds meer haperingen en vertragingen. Totdat mijn pc uitviel. Ik voelde wat aan de koperen heatsink en verbrande mijn vinger 8)7. Ik kan nu nog het mooie rode streepje zien...

Mijn besluit dus, einige airflow is vereist om een GeForce 2 Ti passief te coolen :).
Misschien een 80x80 or zelfs een 90x90 fan op richten. Papst is daar zelfs nog het stilste in!

There is no place like ::1

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mmm.. de warmte overdracht was tenminste goed... Verder zal je toch wel enige air-flow in je kast moeten hebben anders kan de passiefe koeling ook z'n warmte niet kwijt.. staat trouwens ook in de FAQ d8 ik en anders kan je dat natuurlijk ook zelf wel bedenken (nofi)

Maar wat wil je verder met dit topic?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

zalman zm17cu zou het moeten doen, of een zm80hp

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 13:23:
Mijn conclusie is dat alles wat ook maar passief gekoeld dient te worden enige airflow nodig heeft :)
Anders warm je alleen maar de omgeving op => heatsink warmer => omgeving warmer => heatsink warmer => ....

Maargoed, dit is eigenlijk een algemeen bekend gegeven.. Sla de search er maar eens op na, en je zult zien dat deze conclusie vaker voorkomt..
Overigens is een GF2 inderdaad goed passief te koelen met zo'n reusachtige zalman-koeler. Alleen ook dan is er nog een beetje airflow nodig :)

Dit topic is gesloten.