[ Format ] Alleen windows eraf, mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Sinds enige tijd weigert mijn windows om op te starten, mijn windows installatie is dus kaput... Waarschijnlijk omdat mijn broertje weer dailers ofzo erop gezet heeft zonder dat hij hier zelf het benul van had.

Maar nou zit ik met een dilemma, want ik heb heel veel muziek cd's op mijn hardeschijf staan en ik wil die liever niet kwijt, ook staan een aantal van mijn werk uren nog op deze hardeschijf.

Is het mogelijk omdat alleen windows eraf te gooien zonder dat er verder bestanden verloren gaan? Hiermee zou ik dan namelijk mijn mp3's redden.. Is er een commando voor om dit uit te voeren, of stel ik nu een vraag over iets wat helemaal niet bestaat ?

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Verwijderd

zover ik weet kun je gewoon windows eroverheen installeren, eventueel de windows map weggooien, dan blijft de rest bestaan. Partities werken nog handiger, dus misschien een idee voor de toekomst?

Verwijderd

Welke versie van windows is het??????

heb je Fat32 of NTFS????

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

is die HD fat of ntfs?

Indien FAT: stop bootdisk van win98 erin en boot van flop. Wis dan je windows dir en je verborgen bestanden etc in c:\ (--> deltree)

Dan de windows cd erin en instaleren maar op je bestaande partitie

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Keesr
Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 13:11:
zover ik weet kun je gewoon windows eroverheen installeren, eventueel de windows map weggooien, dan blijft de rest bestaan. Partities werken nog handiger, dus misschien een idee voor de toekomst?
Partities zijn inderdaad handiger, maar ik had nogal haast , dus heb ik geen partities aangemaakt toen... Volgende keer maar eens doen :)
ErHa schreef op 17 June 2003 @ 13:12:
is die HD fat of ntfs?

Indien FAT: stop bootdisk van win98 erin en boot van flop. Wis dan je windows dir en je verborgen bestanden etc in c:\ (--> deltree)

Dan de windows cd erin en instaleren maar op je bestaande partitie
Het is NTFS..

[ Voor 29% gewijzigd door Keesr op 17-06-2003 13:12 ]

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Verwijderd

Optie1: hardeschijf opsplitsen in 2 partities met partition magic, move C: -> D:, Format c:, insert CD, install.

Optie2: Windows cd erin, recovery console, delete windows dir & app dir, install Windows

Optie3: Via dos het zelfde doen als stap 2

Optie4: windows gewoon overschrijven

[Optie5:] Ik ben traaaaaaaaaaag.... (ging uit van XP)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 13:13 ]

Verwijderd

welke versie windows ? hoe is de indeling van de harde schijf, wat is de bestandsindeling en hoeveel data wil je veilig stellen ??? (je hebt zeker geen backup ....??)

[edit] Whoops; was iets te laat ... zie reply's hierboven ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 13:13 ]

• Keesr
Ik weet zo denk ik wel genoeg, ik ga eens aan de slag...

Jongens bedankt voor de hulp, ik hoop dat het lukt, anders staat hier straks nog een berichtje >:)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Neuh... dit valt onder de search en heet basiskennis. Zoek zelf eens naar oplossingen, probeer eens wat, dat is het meest leerzame. GoT is geen plek waar alles voor je wordt voorgekauwd :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.