Toon posts:

Portal/Intranet + Knowledge Base ASP/Sharepoint

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier nu op me stage en ik heb eigenlijk een opdracht gehad.

Het doel van deze opdracht is onderzoeken of informatie niet makkelijker gedeeld kan worden. Hierbij het onderzoeken van de mogelijkheden van het opzetten van een Knowledge Base. Tevens research verrichten naar de eventuele mogelijkheden/voordelen van het opzetten van een soort van ‘portal’ / ‘intranet’. Waarin eigenlijk alle informatie die van belang voor meerdere personen op een centrale manier verzameld/geordend en ingekeken en evt. gewijzigd kan worden.

Nu heb ik heel veel gelezen eigenlijk hier o.a. vandaag en ik merk dat het het belangrijkste is dat je eerst is wat op papier gaat zetten voordat je iets gaat realiseren.

Nu is mijn vraag eigenlijk is dit te realiseren d.m.v. sharepoint of zal ik voor de knowlegde Base ook iets met ASP moeten gaan doen. Ik moet zeggen dat ik nog nooit met sharepoint gewerkt heb en ook nog niet met ASP. Maar ASP ga ik leren en sharepoint ben ik nu ook mee bezig om is te kijken wat het is.

Ik denk dat ik de volgende dingen in de Knowledge Base wel moet implementeren dus eigenlijk de eisen waar het aan moet voldoen.

• Overzichtelijk
• Gebruiksvriendelijk
• Categorieën
• Prioriteit evt.
• Datum
• Zoekfunctie
• Integriteit
• Makkelijk aan te passen/ items toe te voegen.
• Snel

Eisen Portal/Intranetachtig iets

• Mededelingen te zien bij inloggen
• Toegang tot Knowledge Base
• Implementatie outlook functionaliteit voor een deel
• Documenten mbt bv acties, offertes te kunnen kijken.

Nu vraag ik me af of dit moeilijk te realiseren is ? En of sharepoint hiervoor wel toereikend genoeg zal zijn ? Iemand misschien nog tips of eventuele aanvullingen waar ik mee te maken kan krijgen ?

• pinkwin|IA
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04-2004
Ik weet dat een studiegenoot van me een soortgelijk onderzoek heeft verricht. Je zou hem een e-mail kunnen sturen op p.looij@-NOSPAM-amphebia.com.
Veel succes met je stage :)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar nix. dan zeg ik al veel te veel.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voordat je hiermee ga beginnen, moet je eerst onderzoek of de mensen wel bereid zijn om zo'n knowledge base te gebruiken. Dit is meestal het grootste euvel op het gebied van dit soort systemen. Ik zou allereerst iets gaan lezen op het gebied van organisatiecultuur wat betreft kennismanagement.

Technisch zal het allemaal wel te doen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Noork op 17-06-2003 13:47 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Dit is absoluut geen programmeerprobleem maar een inventarisatie van wat er zoal mogelijk is met diverse stukken software. Oftewel moved -> SA. :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Bekijk eens de DSDM methode. Is goed toepasbaar bij deze soort vraagstukken. Dan kan je met behulp van MoSCoW heel makkelijk inventariseren wat de functionel eisen zijn en wat de behoefte en flexibiliteit in de organisatie is.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op 17 June 2003 @ 13:47:
Voordat je hiermee ga beginnen, moet je eerst onderzoek of de mensen wel bereid zijn om zo'n knowledge base te gebruiken. Dit is meestal het grootste euvel op het gebied van dit soort systemen. Ik zou allereerst iets gaan lezen op het gebied van organisatiecultuur wat betreft kennismanagement.

Technisch zal het allemaal wel te doen zijn.
de animo om het te gebruiken is er zeker wel :)
Dat is ook de reden dat ik het moet gaan onderzoeken.

sorry voor de late response maar ik was het topic een beetje erg kwijt...

Ik heb nu sharepoint draaien het is alleen nog niet goed aan het werken zo kan ik o.a. geen dingen kopieren naar me categories... ? iemand enig idee om dit op te lossen ?

Ook bij het uploaden van documenten wil het niet werken omdat er dan gezegd word dat ik niet genoeg access rights heb terwijl ik de administrator van de server ben en ook zo ingelogd ben ? Rights gecheckt en die kloppen allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 15:12:
Bekijk eens de DSDM methode. Is goed toepasbaar bij deze soort vraagstukken. Dan kan je met behulp van MoSCoW heel makkelijk inventariseren wat de functionel eisen zijn en wat de behoefte en flexibiliteit in de organisatie is.
De eisen heb ik nu nog wat diepgaander geinventariseerd en ben nu aan het stoeien met sharepoint.

Verwijderd

Wat zijn dan onderanderen je Musts and Shoulds, in welke timeboxen heb je je project verdeeld en ik welke bevind je je nu???
Pagina: 1