[Lightwave] Spline Patching probleem

Pagina: 1
Acties:

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:14
Ik ben een tutorial aan het doen waar een auto wordt gemaakt met behulp van Spline Patches, nu ging het al redelijk goed en had ik vrijwel het hele spline model al klaar en al paar delen gepatched.

http://members.home.nl/rgj.post/Cobra.jpg

Maar nu is er 1 stuk, waar een paar splines bij elkaar komen, waar 2 soorten van breuken ontstaan.

http://members.home.nl/rgj.post/bah.jpg

Iemand enig idee hoe deze lijnen weg te werken zijn? Heb al verschillende dingen geprobeerd door stukken te welden en andere begen en eind punten te nemen voor het Patchen maar nog geen oplossing gevonden.

[edit] bah vergeet altijd dat gezeik met tripod.com, zal ff uploaden naar wat anders of je moet de url slepen naar de adresbalk.

[ Voor 16% gewijzigd door MailMan op 17-06-2003 12:18 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
heb je de url van de tutorial even voor me? dan ga ik hem zelf ff doorlopen en kijken of ik tegen hetzelfde probleem aanloop.

• MailMan
Sure, maar is wel een tutorial op een forum van 50 pagina's.

http://www.lwg3d.org/foru...read.php?s=&threadid=4936

• MissingDog
  • Niet online
Postov schreef op 17 June 2003 @ 12:34:
Sure, maar is wel een tutorial op een forum van 50 pagina's.

http://www.lwg3d.org/foru...read.php?s=&threadid=4936
pffffffff.....my god...dat je daar aan begint

ik kan zo 123 in jouw plaatje ook even geen probleem detecteren trouwens, lijkt mij dat hij tussen de splines het gemiddelde van de hoeken neemt, zoals het hoort. Dat geeft de smoothe surfaces bij het spline modelen, daarna ga je details toevoegen met smooth shifts etc.

Heb je die plaatjes gemaakt terwijl NURBS actief is? dit geeft nl. nog wel eens een vertekend beeld als je model nog niet 100% goed gepatched is.

[ Voor 13% gewijzigd door MissingDog op 17-06-2003 12:53 ]

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Ik zie zo snel geen probleem Ik zie drie splines bij elkaar komen. Wat zou het dan moeten zijn? Kan je daar nog even een mooi tekeningetje van maken oid :)
Als de lijnen weg moeten delete je toch gewoon de vertexes?

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

• MailMan
Vertexes moeten niet weg, maar als je goed kijkt dan zie je een soort deuk in de het gedeelte wat ik omcirkeld heb. een lijn die ongeveer op 160 graden loopt en 1 op ongeveer 220 :p

• MissingDog
  • Niet online
Postov schreef op 17 June 2003 @ 16:00:
Vertexes moeten niet weg, maar als je goed kijkt dan zie je een soort deuk in de het gedeelte wat ik omcirkeld heb. een lijn die ongeveer op 160 graden loopt en 1 op ongeveer 220 :p
Ik denk dat je een weld op het verkeerde punt uitgevoerd hebt, had volgens mij net op dat ene puntje rechtsbuiten het cirkeltje moeten zitten.

Ik ben nu ook bezig met die tutorial, maar wat zijn jouw instellingen voor het 'front' plaatje als backdrop? Is wel handig om de headlights goed te plaatsen :)

• MailMan
Hehe, de headlighten zijn idd beetje scheef bij mij, oftewel, me auto is iets langer dan op het plaatje :p

• MissingDog
  • Niet online
Postov schreef op 17 juni 2003 @ 17:26:
Hehe, de headlighten zijn idd beetje scheef bij mij, oftewel, me auto is iets langer dan op het plaatje :p
doelde meer op mijn headlights :)
ben nu net klaar met alles splitsen en ben begonnen met het extenden van de hele zut. Schiet al aardig op, post morgen wel f een WIP in het grote 3D topic.

• MailMan
Mja ik ben er dus achter gekomen via degene die de tutorial heeft gemaakt, dat het gewoon een OpenGL fout is van lightwave 8)7

Tis een vrij coole tutorial, 15 pagina's groot de rest is gewoon replies en discussie.
Pagina: 1