Toon posts:

flash moet index weten van jpg's op lokale schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Flash-presentatie gemaakt die 'lokaal' (op c-schijf en niet op internet bedoel ik daarmee) moet draaien. daarbij moet hij voor het achtergrond-plaatje (JPG) een lijst krijgen ofzo, waarin alle jpg-bestanden staan in een bepaalde map (relatief bijvoorbeeld: images/background).
Dat kan ik dus maken mbv coldfusion ofzo maar dat werkt niet lokaal. (de pc mag geen server worden)

Dus in de map images/background zitten een.jpg, twee.jpg en drie.jpg en dat die bestanden daarin zitten, dat moet mijn flashmovie te weten komen...

Weet iemand of dit uberhaupt kan? Of is deze vraag meer voor P&W?

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
nee - als je Flash Only gebruikt kun je alleen maar ergens specifieren welke files er zouden moeten zijn - hij kan het zelf niet uitzoeken. Dit zou een schending van de Security Sandbox zijn...

Verwijderd

Topicstarter
mmmm. maar met bijvoorbeeld authorware ofzo kan dat wel. director ook wel denk ik. en dat soort programma's. misschien dat je voor die beveiliging alleen in de huidige map kan zoeken of in een submap van de huidige map??

Verwijderd

Dit kan wel, maar wel met een enhanced player+io plugin;

Northcode Swfstudio

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is net niet rendabel... Maar het kan dus wel, grote kans dat die mogelijk heden ook in een nieuwere versie van Flash komen ?

Verwijderd

Kleine kans. Geloof me.

• hobbit_be
0% - want anders niet backwards compatible :) Trouwens v7 van Flash duurt nog minstens een jaar of zo (if not 2).

Als je over Director beschikt kun je wel gewoon je Flash erin moffelen in met IO wat dingen doen (ik distribute mijn flash projecten ook op die manier).

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

hobbit_be schreef op 19 June 2003 @ 11:50:
[...]
0% - want anders niet backwards compatible :) Trouwens v7 van Flash duurt nog minstens een jaar of zo (if not 2).
heeft weinig te maken met backwards compatibliteit, filesystem IO, meer met het veiligheidsmodel van de Flash Player, aangezien deze in de context van de browser zal runnen. Versie 7 verwacht ik niet over een jaar te zien, ik denk eerder...trust me on that one..... :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

;) Oh, when spreekt waarheid :)

• hobbit_be
oh,when? schreef op 19 June 2003 @ 12:16:
[...]
Versie 7 verwacht ik niet over een jaar te zien, ik denk eerder...trust me on that one..... :)
Idd maar ik wou eigenlijk zeggen dat ie niet backward compatible was net omdat ie de Sandbox zou breken :)

Ik hoop dat je gelijk hebt met 7 maar ik durf er 10euro (vind het tekentje niet op mijn oud keyboard) op te wedden van niet.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

hobbit_be schreef op 19 June 2003 @ 14:26:
[...]
Ik hoop dat je gelijk hebt met 7 maar ik durf er 10euro (vind het tekentje niet op mijn oud keyboard) op te wedden van niet.
deal! >:) :)

[ Voor 4% gewijzigd door oh,when? op 19-06-2003 14:37 ]

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Ik doe mee met owen :)

• hobbit_be
* hobbit_be trekt 'bet' in :) Of dit nou legaal is of niet :) vind me maar he :)

Verwijderd

LOL : oh, when : me en hobbit mailen wat :) meer woorden maken we er nie aan vuil met zijn 3tjes, we zijn het topic aan het verzieken :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar het was in elk geval leuk om te lezen en erg veel aan oplossingen zal er wel niet komen. :)

• hobbit_be
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 14:56:
maar het was in elk geval leuk om te lezen en erg veel aan oplossingen zal er wel niet komen. :)
Ze staan er nogtans wel allemaal :) -

puur en alleen flash: Nee
met 'enhanced player' + plugin (of Director): Ja
Pagina: 1