Toon posts:

Mobo 10/100/1000 en Sitecom PCI ethernet card

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
K domme vraag included...

here goes, ik heb net een nieuwe pc met een mobo die een 10/100/1000 onboard heeft. ik wil dmv van een crosslink gewoon met allebei het internet op enzo, blabla.
Een hele tijd geleden al heb ik een sitecom gamers kit aangeschaft:
http://www.sitecom.com/pr...duct_id=72&size=thumbnail

Nou is mijn vraag of ik deze 2 met elkaar kan gebruiken, of kan ik beter de 2 kaartjes van de kit gebruiken? M'n pc zit nl. nogal vol dus ik zou als het kan liever gewoon die van m'n mobo gebruiken :/

En ohja nog ergere vraag:
http://www3.alternate.nl/...Kabels%20Netwerk%20Extern
Is dit nou een Crosslink of een normale UTP'tje? :?|:(

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja dit kan.

Verwijderd

Topicstarter
how about dat draadje? :)

Verwijderd

Dat draadje is "standaard" (dus straight)

Verwijderd

Topicstarter
hmpf

helpt het ook niet als er STP/Cat5 voor staat? :)
zoniet, weet iemand waar ik een 20m crosslink kabeltje vandaan kan halen

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 01:58

The Wrecker

Networking Rulez

koop gewoon op rol en knijp 'm dan zelf cross. of laat 'm knijpen.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
The_Wrecker schreef op 17 June 2003 @ 12:18:
koop gewoon op rol en knijp 'm dan zelf cross. of laat 'm knijpen.
offtopic:
'lo, typisch weer, Sitecom ;) :P

Mja hoor je kan deze kaartjes gewoon met elkaar gebruiken, natuurlijk zal je niet meer dan 100mbit halen aangezien je sitecom kaartje dat niet aan kan.

Dat linkje wat je geeft is van een Patch kabel, een Straight kabel dus, dit is dus -geen- crossover ;) Je hebt idd de mogelijkheid om zelf kabel per meter te halen en zelf te knippen, crossover kabel op die lengte kopen kan lastig worden, die worden vaak tot 15m verkocht.

//Edit: "STP/Cat5" staat alleen maar voor Shielded Twisted Pair (shielded UTP dus zeg maar), en Cat5 is de kwaliteitsnorm waaraan de kabel voldoet, in dit geval tot 100Mbit dus ;) straight of crossover wordt alleen bepaald door de volgorde waarop de adertjes in de RJ-45 plugjes (de connectoren) zitten aan beide kanten.

[ Voor 21% gewijzigd door rvanlooijen op 17-06-2003 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
mja knippen enzo, kan ik nie :(
heeft iemand enig idee waar ik zown 15m crosslink kan kopen en hoe duur die zijn? moet ook wel lang genoeg zijn.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 12:24:
mja knippen enzo, kan ik nie :(
heeft iemand enig idee waar ik zown 15m crosslink kan kopen en hoe duur die zijn? moet ook wel lang genoeg zijn.
15m crossover vind je in praktisch elke zichzelf respecterende computerzaak, maar ook zaken als de Dixons, Dynabyte, en Correct hebben ze (voor veel te veel geld) van Sitecom wel ofzo... ;)

Verwijderd

Ik heb er ooit een bij Staffhorst gekocht. Waren ze niet zo duur, misschien enkele euri. Anders de 'betere computerzaak' :+)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
mmm dynabyte en vobis gaan maar tot 10m :<
nouja kga morge wel naar utrecht ofzo, moest daar toch binnekort al weze :)
iemand enig idee hoe duur zown ding ongeveer is?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 19:38 ]

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-07 09:31
je kunt evt. ook 5 m cross kopen en 15 meter straight en een UTP koppelstukje: multifunctioneel, heb ik ook gebruikt voordat ik een switch had.

En ik heb nu nog wat aan die 15 meter straight kabel, die 5 meter crossed over, ander moet je straks als je een hub hebt 15 meter kabel opnieuw gaan trekken of alsnog met stekkertjes gaan zitten klooien

Als je denkt dat er nog een pc ofzo bij gaat kopen, kun je nu alvast misschien wel een hub/switch kopen, ben je van het crossed verhaal af.

edit: o ja, bij ons in de buurt ligt een pc winkel die kabels op maat maken, 5 euro voor de stekkertjes en 1 euro per meter geloof ik ofzoiets, misschien ligt er bij jou ook zo'n winkel in de buurt. Beetje duur, maar wel handig als je zelf niet met stekkertjes wilt gaan zitten klooien.

succes

[ Voor 54% gewijzigd door djeejdjeej op 17-06-2003 19:54 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
@ mijn winkel 30m max wat we verkopen, dus ze bestaan wel ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:01

Predator

Suffers from split brain

Ga gewoon in de winkel binnen, ze knippen hem dan wel voor jou.

Natuurlijk kan je een netwerkje maken met je onboard 10/100/1000 en die andere NIC.
Patch = straight

en dat is allemaal nogal erg basiskennis :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.