[Blizzard] Geld vragen aan LAN-parties

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Bron: http://www.gameparty.net/nieuws/item/5323/
Famous for games such as Warcraft, Diablo, and Starcraft, has restricted the play of their games at LAN Parties unless a separate Site License is purchased. What this means is if you go to a LAN Party where money exchanges hands (for example a room or hall is rented), it is a violation of Blizzard's EULA to play any of their games in that environment unless they are compensated for an additional Site License.
Jammer dat zoiets moet komen van zo'n topbedrijf als Blizzard. Ik vraag me toch af in hoeverre ze dit hard kunnen maken, of het blijft bij de VS, etc? Daarnaast is het ook iets wat nauwlijks te controleren is, lijkt me?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit vind ik niet leuk :r

Nou moeten we gaan betalen. Al denk ik dat het niet echt gaat gebeuren op de kleine lanparty's.

Ik denk dat het wel gaat gebeuren op de hele grote lan's, zoals Campzone.
Maar als ze het voor elkaar kunnen krijgen dat ze betalen op de mini-lan's , lijkt mij niet.

Maar dat blizzard dat doet, had ik neit verwacht :'(
niet leuk.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:40

Glorificationer426

come we hero rush yes?

mja hoe gaan ze dat controleren, t zal wel alleen voor de echt grote tournooien zijn of echt grote lans maar voor de rest gaan ze niet moeilijk doen denk ik

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Row
  • Registratie: December 2001

Row

OMG dit kunnen ze toch niet menen?
Dus zit je met zen 10en in de garage te lannen bij iemand komt een zon blizzard gastje naar binnen vallen... of hoe moet ik me dat indenken..?

Echt weer zon actie wat nergens opslaat, je hebt toch voor dat spel betaalt en dan zou je het niet mogen spelen?

Maarja zal er toch wel nooit van komen hier in NL...

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Dat zeg ik dat zal ws alleen op grote tournooien en lans zijn

(@DiscWout) omg

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Row schreef op 17 June 2003 @ 12:06:
OMG dit kunnen ze toch niet menen?
Dus zit je met zen 10en in de garage te lannen bij iemand komt een zon blizzard gastje naar binnen vallen... of hoe moet ik me dat indenken..?

Echt weer zon actie wat nergens opslaat, je hebt toch voor dat spel betaalt en dan zou je het niet mogen spelen?

Maarja zal er toch wel nooit van komen hier in NL...
Ik denk niet dat jij met je garage-lan zomaar een Blizzard-menneke aan de deur hebt staan :) Wel denk ik dat het verplicht kan zijn, als je die spellen speelt. Maar goed, met zulke kleine LAN's is dat never nooit niet controleerbaar..

Lijkt me dat het bijna te vergelijken is met de politie of Brein die komt controleren op illegale mp3.. Bijna nooit dus :P

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Volgens mij kan dit wettelijk helemaal niet. Ze brengen zelf die spellen uit met een MP-optie in het spel. Als iedereen een legale versie heeft hebben ze niets te vertellen. Het zou hetzelfde zijn als DE op die LAN-parties extra geld komt ophalen wegens gezamelijk gebruik van koffie.

Echt nonsens.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

mja tis de USA he :P

(@DiscWout) omg

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Tettie schreef op 17 juni 2003 @ 12:09:
Volgens mij kan dit wettelijk helemaal niet. Ze brengen zelf die spellen uit met een MP-optie in het spel. Als iedereen een legale versie heeft hebben ze niets te vertellen. Het zou hetzelfde zijn als DE op die LAN-parties extra geld komt ophalen wegens gezamelijk gebruik van koffie.

Echt nonsens.
Ben ik wel met je eens.. Maar toch, Blizzard beweerd dat het "in violation is" met hun EULA. Het lijkt me niet dat ze dat kunnen beweren zonder dat het waar is?

• Row

Row

Opzich is het van de ene kant wel slim van blizzard omdat iedereen zoveel spellen speelt enzo gaan ze er ook het nodig geld uittrekken wat ze kunnen denk ik, want als je kijkt naar blizzard alleen al zijn er echt wel veel mensen die warcraft, diablo of starcraft hebben, ze zouden gek zijn als ze hun geld hier niet uithalen, maar dat zo dat op zon manier doen vind ik wel een beetje aso...

Dit is echt zon wanhoops actie om geld binnen te krijgen, eigenlijk is blizzard wel de laaste waar ik dit van verwacht had...

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07-2025

DeX

Inderdaad een beetje aparte actie. Het is te begrijpen bij mega-lan's. Maar bij de locale buurthuis-lan gaan ze geen claims maken. Tenminste, ik hoop het niet. Ik zie trouwens niet superveel verschil tussen battle.net en LAN's.. Dan kunnen ze beter een additional battlenet licentie gaan verplichten. Lan's kunnen best veel klanten verkrijgen:

> Hey, welke topgame is dat?
< Warcraft 3
> Ah, dan ga ik die ook kopen

Met zo'n Lan-evenement licentie zullen ze dit niet meer meemaken.

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

mja wat hebben we liever een Blizzard met geld of een Blizzard zonder geld, en voor ons gamers maakt dit niks uit iig :)

(@DiscWout) omg

• Row

Row

DeX schreef op 17 juni 2003 @ 12:25:
Inderdaad een beetje aparte actie. Het is te begrijpen bij mega-lan's. Maar bij de locale buurthuis-lan gaan ze geen claims maken. Tenminste, ik hoop het niet. Ik zie trouwens niet superveel verschil tussen battle.net en LAN's.. Dan kunnen ze beter een additional battlenet licentie gaan verplichten. Lan's kunnen best veel klanten verkrijgen:

> Hey, welke topgame is dat?
< Warcraft 3
> Ah, dan ga ik die ook downloaden is het meestal op lans of laat me die ff kopieren

Met zo'n Lan-evenement licentie zullen ze dit niet meer meemaken.
dus mischien gaat b.net het daarom doen, maar persoonlijk vind ik het al erg genoeg om het spel sowiezo te kopen... veel te duur man

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:43
Lekker kut @ Campzone, als ze het gaat doorvoeren enzo

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07-2025

DeX

Glorificationer schreef op 17 June 2003 @ 12:32:
mja wat hebben we liever een Blizzard met geld of een Blizzard zonder geld, en voor ons gamers maakt dit niks uit iig :)
In mijn geval liever een Blizzard met geld.
Aangezien dat nog een beetje het enige game-bedrijf is waarvan je toch redlijk zeker kunt zijn dat het een top-game is.

• Row

Row

DeX schreef op 17 June 2003 @ 12:34:
[...]

In mijn geval liever een Blizzard met geld.
Aangezien dat nog een beetje het enige game-bedrijf is waarvan je toch redlijk zeker kunt zijn dat het een top-game is.
Idd blizzard is gewoon echt de enige waar je van kan zeggen dat het een topgame word/is

Verwijderd

Om welke (soorten) games gaat het nou eigenlijk ? En ze gaan toch heus niet zo opeens vragen van , mag ik mischien ff je hd omkeren om te kijken welk illegaals eruit valt.... :S

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

De games van Blizzard Entertainment, vandaar de [Blizzard] in de topictitel :P

(@DiscWout) omg

Verwijderd

Blizzard????

Damn, dit had ik dus niet verwacht van zo'n topbedrijf. Altijd games die het geweldig doen bij vrijwel alle gamers in de wereld. Komen ze met zo'n kinderachtige regel :{

*teleurgesteld is*

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Achja wij zullen er echt nisk van merken iig

BTW reverend, btje mijn coole sig jatten en net doen alsof jij t verzonnen hebt he :/ http://forum.scholieren.c...23c8887e2&threadid=494281
btje sneu enzo

[ Voor 7% gewijzigd door Glorificationer426 op 17-06-2003 13:03 ]

(@DiscWout) omg

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Ik vraag me af hoe ze dit willen gaan controleren?

en met "Ze" bedoel ik niet alleen Blizzard maar ook de organisatoren van LANs :?

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Ik snap het alleen niet, ik heb die spellen gekocht met de wetenschap dat ik dat online en op LAN's kan spelen. Nu gaan zij achteraf nog eens bepalen dat ik opeens extra moet bepalen voor een bepaalde toepassing?

Straks gaan ze me nog om extra geld vragen zodra ik het laatste level wil beginnen of zodra ik de resolutie hoger zet.

Verwijderd

Dit is al de 2de treurige actie van Blizzard.

Bnetd is een Battle.net emulator die aangepast werd voor de Warcraft 3 Beta, om de illegale versie te kunnen spelen. Wat doet Blizzard? Ja hoor, Bnetd verbieden, terwijl het toch wel handig was (niet iedereen heeft zin om op dat grote Battle.net medespelers te vinden)

En nu dit weer... hopelijk worden ze geen trendsetter, want dan gaat het de verkeerde kant op met de gameswereld. :r Blizzard :r

• Row

Row

Nee jullie zien het verkeerd je moet het uit de ogen van blizzard zien, zij zien zo van owh heel veel mensen spelen onze games daar moeten we toch meer geld uit kunnen slaan...

Tuurlijk vind jij en ik dat niet zo fijn maar als via blizzard kijkt is het een vrij logische stap, nu ga je natuurlijk zeggen van maar ze hebben toch al zoveel geld waarom nog meer...

Verwijderd

Row schreef op 17 June 2003 @ 13:42:
Nee jullie zien het verkeerd je moet het uit de ogen van blizzard zien, zij zien zo van owh heel veel mensen spelen onze games daar moeten we toch meer geld uit kunnen slaan...

Tuurlijk vind jij en ik dat niet zo fijn maar als via blizzard kijkt is het een vrij logische stap, nu ga je natuurlijk zeggen van maar ze hebben toch al zoveel geld waarom nog meer...
Nee. Ik vind het erg fout om het zo te doen. Ze denken duidelijk alleen maar aan het geld, niet aan de klant/LAN organisator/niet-Blizzard-speler, want zelfs de mensen die de spellen niet spelen moeten meer betalen: Dat is gewoon niet sociaal om te doen.

Ja, ik weet dat bedrijven op winst uit zijn, maar er zijn grenzen... van EA had ik dit wel verwacht, maar van Blizzard niet.

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2025
Staat niets op de Blizzard site... Kan iemand meer info vinden?

Verwijderd

Ik denk dat je dit meer moet zien dat als organisatoren veel geld verdienen op toernooien of grote parties ze niet zomaar gratis de software van Blizzard mogen gebruiken. Net zoals ze (officieel) niet voor grote groepen filmvertoningen mogen houden zonder extra rechten af te staan. Het probleem is echter in dit geval dat iedereen zelf het spel meeneemt en dus individueel al betaald heeft.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 13:34:
Dit is al de 2de treurige actie van Blizzard.

Bnetd is een Battle.net emulator die aangepast werd voor de Warcraft 3 Beta, om de illegale versie te kunnen spelen. Wat doet Blizzard? Ja hoor, Bnetd verbieden, terwijl het toch wel handig was (niet iedereen heeft zin om op dat grote Battle.net medespelers te vinden)

En nu dit weer... hopelijk worden ze geen trendsetter, want dan gaat het de verkeerde kant op met de gameswereld. :r Blizzard :r
Maar dat hebben ze niet meteen gedaan..
Bnetd heeft voor zover ik me kan herinneren toch redelijk lang door kunnen gaan.

maar wat zou jij doen? jij maakt software die alleen op jouw servers draait en alleen als het de legale versie is (je hebt dus niks aan de illegale versie).
vervolgens maakt men een progje dat het mogelijkmaakt voor mensen om eigen servers te maken waar ook de illegale versie op draait..

Bier, Whiskey en Metal!!

• RocketKoen
  • Laatst online: 25-12-2025
het merendeel van de LAN gamers heeft hun spellen niet eens legaal......
en blizzard kan nooit controleren... hoe bewijs je dat er WC3 is gespeeld op die en die lan? niet!

btw. de orginele bron is http://www.secon.us/ is die geven geen bronvermelding.
de blizzard site zegt niets
de fansites van verschillende blizzard games zeggen niets
het is erg onwaarschijnlijk. (heeft iemand toevallig een URL van de EULA?
conclusie: HOAX

TheS4ndm4n#1919

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001

PromWarMachine

Forsaken Archer

Beetje vervelend, maar ik twijfel nog aan de echtheid van dit bericht...

Zolang het hier niet staat, ga ik er vanuit dat 't een hoax is :z

Als het wel zo is, is er nog niet echt een man over de brug. Zoals al gezegd, zoiets is natuurlijk niet te controleren...

Dividend for Starters

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Of LAN organisatoren gaan het spelen van Blizzard games gewoon verbieden op hun LANs :)

Nou dan hebben ze echt wat bereikt hoor :+

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-11-2025
ik denk dat dit op eht moment gewoon BS is, aangezien blizzard eruit van kan gaan dat het op LAN's gespeeld word, en ze het nooit van hun leven kan controlleren.

ook denk ik omdat blizzard een bedrijf voor gamers is [regelmatige updates, free B.Net etc], ze dit niet gaan doen, want ze zijn altijd heel goed juist voor hun "klanten", en dat zie ik ze dus ook echt niet doen

pr0mpt - It never hurts to help!

Verwijderd

Even opnieuw posten, maar de hele zin uit de EULA is:
C. You are entitled to use the Program for your own use, but you are not entitled to (i) sell, grant a security interest in, or transfer reproductions of the Program to other parties in any way, nor to rent, lease, or license the Program to others without the prior written consent of Blizzard; (ii) exploit the Program or any of its parts for any commercial purpose including, but not limited to, use at a cyber café, computer gaming center, or any other location-based site. Blizzard may offer a separate Site License Agreement to permit you to make the Program available for commercial use; contact Blizzard for details;
Op de site van die petitie lees ik:
What does this mean to you? If a group of friends have a LAN party where money exchanges hands for the rental of space to play and all party members “pay” money towards the rental of the room then said friends must purchase a license from blizzard to play blizzard games even though they have already purchased said games. This stems from the fact that money has exchanged hands where Blizzard software is in use.
Lijkt me nu helemaal duidelijk dat die petitie gebaseerd is op een misinterpretatie van de EULA. Er staat zeer duidelijk onder punt ii dat het niet toegestaan is om het spel te exploiteren. Misschien is exploiteren een moeilijk woord voor degenen die de petitie hebben opgesteld, maar het komt erop neer dat je geen geld mag vragen om anderen met jouw spel te laten spelen. Exploiteren is NIET je eigen WC3 meenemen naar een lan-party en er zelf mee spelen (al dan niet multiplayer).

Exploitatie is het pas als een derde tegen betaling het gebruik van het spel aanbiedt.

Sterker nog, in dat laatste geval vind ik het nog netjes ook van Blizzard dat ze site licences overwegen.

edit: volledige zin van EULA opgezocht.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 18:02 ]

Pagina: 1