Toon posts:

XP Pro aanmelden in een windows 2000 domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK nog een poging.

Ik wil een laptop met daarop windows XP Pro NL aanmelden op een Win2K domein.

Ik krijg netjes een ip via de dhcp server en de overige netwerk verbindingen zijn ook goed.

Ik ben ingelogd met beheer rechten.

Als ik naar eigenschappen van deze compter -> netwerkindentificatie ga kan ik alleen mijn computernaam veranderen, werkgroep en domein zijn grijs en kan ik dus niet aanpassen.

Ik heb het ook via de netwerk wizard geprobeerd, dan kan ik alleen mijn werkgroep naam veranderen maar nog steeds geen domein aanmelding mogelijk, ik heb alle verschillende variaties van de wizard geprobeerd.

Ik heb al gezocht via google en de search optie van de ze site. met als zoek termen xp aanmelden windows 2000. (ook in het engels op google).

Als iemand een idee heeft graag, mocht ik nu nog niet genoeg info hebben gegeven laat me dit dan even weten ipv het topic op slot te zetten.

Verwijderd

Hmmz, met de informatie die je geeft zou ik ook zeggen dat je het goed doet.
Ik ben ingelogd met beheer rechten.
Is die betreffende gebruiker lid van de administrators?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is goed, er is zelfs al een nieuwe gebruiker aangemaakt die appart lid is gemaakt van de admin groep.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Als alle info, hierboven correct is, dan zou het moeten werken. Alleen het werkt niet, dus kan er iets fout zijn. (ja, ik ben helder vandaag) Afbeeldingslocatie: http://forums.ubi.com/i/smilies/16x16_smiley-very-happy.gif

Wat je kan proberen is bij de netwerkkaart de protocollen opnieuw te installeren.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Is de client voor een windows netwerk wel geinstalleerd ?

edit:

en idd alle benodigde protocollen

[ Voor 33% gewijzigd door mlevd op 17-06-2003 11:21 ]

• sjibbie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 19:17
Is het wel XP Pro? XP Home kan je namelijk niet aan een domein hangen (je zou niet de eerste zijn...)

Screw you guys... I'm going home.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
sh*t, moest een edit wezen

[ Voor 88% gewijzigd door mlevd op 17-06-2003 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat het netwerk verder dus wel goed werkt, je kan wel bij de netwerk bronnen (proxy server ed). ik kan me alleen niet aanmelden. Maar we goeien de netwerk kaart er eens uit en zullen eens kijken wat er gebeurt al het weer opnieuw geïnstalleerd is.

Verwijderd

Topicstarter
OK dat hielp dus niet, ik kwam er wel achter dat bij het opstarten norton av 2003 een fout melding gaf. Deze heb ik er af gehaald en voila...... de aanmeld schermpjes waren weer gewoon van kleur en ik kon ze weer gebruiken.

Norton was de boos doener in dit geval dus.

Bedankt voor de reacties.

(ps Norton gaf eerst nog geen foutmeldingen bij het opstarten)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 20:52

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ok, probeer het eens ruig anders.

download netdom.exe:

http://download.microsoft.../EN-US/forestrecovery.exe

(dit is een zip file)

en probeer vanaf de command line je PC toe te voegen:

netdom help add...

..
te laat

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 17-06-2003 12:18 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1