Toon posts:

Probleem met weergeven door vreemde fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat waarschijnlijk dit onderwerp meteen misplaats gevonden wordt, maar ik zou niet weten waar ik 'm anders moest plaatsen aangezien die op het randje zit namelijk.
Mijn probleem is namelijk, ik heb een bepaalde pagina op een server staan die als ik vanuit het bedrijf waar ik werk prima te zien krijg en ook werkt maar als een ander bedrijf wat deze pagina moet gaan zien het bekijkt een 500 error geeft.
Weet dat dit bij topics hoort die over problemen met sites gaan, maar er is nog meer aan de hand.
Het probleem is, dat alleen in dat andere bedrijf de pagina die error krijgt en verder niet.
Normaal zou dit wijzen op een error in het script op de pagina in het script of een configuratiefout bij de server waar de site op draait, maar dat kan dus niet aangezien die verder gewoon normaal wordt weergegeven behalve bij 1 bedrijf waar dus de 500 error op treedt.
Nu las ik in een andere topic dat het te maken zou kunnen hebben met fout ingestelde proxy-server waardoor de fout optreedt.
Deze poster beweert dat wanneer je de proxy-server uitzet de fout niet wordt weergegeven en dus de pagina gewoon zou moeten kunnen werken.
Helaas mag ik niet meer posten daar dus vraag ik hier maar eens of iemand weet of dit waar zou kunnen zijn dat dit de error kan veroorzaken.
Mocht dit niet kunnen, heeft iemand dan een idee wat het wel zou kunnen zijn en zo ja hoe het mogelijk is op te lossen?
Ik zit namelijk al een tijd te zoeken naar de oplossing voor dit probleem maar heb nog nergens de oplossing kunnen vinden tot nu toe. 8)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Kan het kloppen dat de sever met je site binnen jou bedrijf staat, achter een firewall?

Dan kun jij hem inderdaad zien, maar iemand anders komt niet door de firewall en krijgt een Error 500...

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

robjanssen

Software Developer

Wat is precies de foutmelding. Laat het andere bedrijf anders eens "Show friendly HTTP-errors" uitzetten bij zijn internetinstellingen, dan krijg je te zien waar de fout zit.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

robjanssen schreef op 17 June 2003 @ 19:33:
Wat is precies de foutmelding. Laat het andere bedrijf anders eens "Show friendly HTTP-errors" uitzetten bij zijn internetinstellingen, dan krijg je te zien waar de fout zit.
Euh; IE geeft als vriendelijke foutmelding normaal weer "De pagina kan niet weergegeven worden" Dus deze 500 is al vrij duidelijk. Meestal is er niet veel meer informatie te vinden behalve in het error_log van de server; wat me een goed beginpunt lijkt; vergelijk ook de access_logs van goede en foute sessies eens :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 17 juni 2003 @ 19:37:
[...]

Euh; IE geeft als vriendelijke foutmelding normaal weer "De pagina kan niet weergegeven worden" Dus deze 500 is al vrij duidelijk. Meestal is er niet veel meer informatie te vinden behalve in het error_log van de server; wat me een goed beginpunt lijkt; vergelijk ook de access_logs van goede en foute sessies eens :?
We hebben inderdaad naar de log gekeken en zien dan dat het officieel al op de pagina waar ze wel zelf inkomen (naar eigen zeggen) al fout gaat en het logboek beschrijft daar dus al de 500 error, maar zij zelf zeggen het daar dus niet te krijgen maar pas bij klikken op de knop vreemd genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 17 juni 2003 @ 19:26:
Kan het kloppen dat de sever met je site binnen jou bedrijf staat, achter een firewall?

Dan kun jij hem inderdaad zien, maar iemand anders komt niet door de firewall en krijgt een Error 500...
Zou kunnen, gaan we in ieder geval nog eens na.
Maar wel vreemd dat het precies die ene pagina zou zijn en dat de rest van de pagina's wel te bezichtigen zijn.
Zou vreemde insteling zijn als dit echt zo was, maar gaan we in ieder geval nog eens na.
Je hoort nog wel van me.

Verwijderd

Topicstarter
OK foutje, hoor net dat deze site niet achter een firewall zou moeten zitten van ons vandaan.
Maar is het ook mogelijk dat wanneer het bedrijf wat de site bekijkt een foute instelling heeft, dat dan ook die error ontstaat?
En is het zowieso wel mogelijk om met de firewall 1 pagina uit te sluiten van een site en de rest wel te laten werken?

Kan het misschien toch aan een proxy instelling liggen vanuit het andere bedrijf?
Pagina: 1