outlook xp, mail komt dubbel binnen

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb twee profielen voor outlook op mn laptop, een voor thuis en een voor op mn werk.

nu hebben deze allbei dezelfde personal folder file en dit werkt gewoon goed.
Nu draaien wij een eigen mailserver en om backupredenen halen we de mail binnen en laten deze ook op de server staan.

Maar nu mijn probleem:

als ik op mn werk een mailtje binnenhaal, dan krijg ik de eerstvolgende keer dat ik thuis zit (met mn andere profiel) deze mail WEER binnen terwijl deze al in mijn inbox zit (de personal folders worden immers door beide profielen gebruikt).

Is dit probleem oplosbaar? Ik ging er vanuit dat outlook de mail op de server vergelijkt met je inbox en aan de hand daarvan mail wel of niet ophaalt, dit gebeurt blijkbaar niet. Op de een of andere manier is er een onderscheid tussen de twee profielen.

overigens werken beide profielen met mail ophalen d.m.v. pop3 (exchange account gebruiken we niet).

Mijn rig

Verwijderd

Volgens mij zijn je .pst en je Inbox aparte files.
Mischien eens proberen om je binengehaalde mail meteen naar je .pst te moven.

Verwijderd

Het probleem zit hem in het laten staan van de email op de server.
Je ene profiel haalt eerst het bericht binnen, hierna niet weer want dit bericht is al eerder binnengehaald.
Je andere profiel ziet het bericht nu nog steeds als nieuw bericht omdat deze hem nog niet binnen heeft gehaald.
Volgens mij is dit in het kort je werkelijke probleem.
Je kunt volgens mij 2 dingen doen:
1) geen kopie meer op de server achter laten.
nadeel: geen backup meer op server.
2) 2 pst bestanden onderhouden
nadeel: je verzonden items staan ook in 2 profielen dus snel even een verzonden mailtje opzoeken kan niet altijd.

Ik zou geen kopie meer achter laten op de server, en dan op de server een archive map aanmaken voor jezelf waarheen automatisch een bericht heen gekopieerd wordt zodra deze binnenkomt (meeste mailservers ondersteunen dit wel). De mailserver moet dan wel in eigen beheer zijn.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

De oplossing hiervoor is om helemaal niet met PST bestanden te werken.

Je kan het beste 1 profiel nemen en deze automatisch de verbinding laten vaststellen met een time-out van 15 á 20 sec. Vervolgens configureer je een offline map. Deze haalt automatisch de mail op en slaat deze lokaal op. Deze wordt vervolgens altijd bij het aan- en afmelden gesynchroniseerd. Vervolgens ben je van alle problemen af en kan je je mail ook offline gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://forums.ubi.com/i/smilies/16x16_smiley-very-happy.gif

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Beamer
  • Laatst online: 12-08 11:11

Beamer

Return of the legend

Idd doe gewoon wat cobra_lup zegt. Dit is een file genaamd OST. Kan je aanmaken onder de eigenschappen van je profiel dan de accoutn waar het omgaat, meer opties, off line map installen en dan wordt de ost file aangemaakt, vinkje zetten bij offline mappen gebruiken en klaar is kees. :D

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

JustDutch

was ambtenaar :)

Een hele andere oplossing is om IMAP op die mailserver te installeren. Daardoor blijft alle mail op de server en is je mailbox waar dan ook altijd gelijk. Het enige probleem is misschien dat het benaderen van je mail thuis (welke op de server van het werk staat?) voor wat meer dataverkeer zorgt.

Forza Mucca

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

JustDutch schreef op 17 juni 2003 @ 13:13:
Een hele andere oplossing is om IMAP op die mailserver te installeren. Daardoor blijft alle mail op de server en is je mailbox waar dan ook altijd gelijk. Het enige probleem is misschien dat het benaderen van je mail thuis (welke op de server van het werk staat?) voor wat meer dataverkeer zorgt.
En daarvoor heb je een OST (Offline file)
Afbeeldingslocatie: http://forums.ubi.com/i/smilies/16x16_smiley-very-happy.gif

[ Voor 7% gewijzigd door Luppie op 17-06-2003 13:31 ]

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

JustDutch

was ambtenaar :)

Cobra_Lup schreef op 17 June 2003 @ 13:30:
[...]
En daarvoor heb je een OST (Offline file)
[afbeelding]
Hmm.. Als ik het goed begrijp werkt OST met POP3. Met IMAP haal je geen mail meer binnen. Je mailclient wordt daarmee a.h.w. een viewer voor de mail die op de server staat. Het grote voordeel is dat het niet uitmaakt waar (en dus op welke computer) je de mail bekijkt, je folders e.d. zijn altijd hetzelfde. Met OST lijkt mij dat iets moeilijker te maken. Maar goed, IMAP biedt misschien iets te veel functionaliteit in het licht van deze vraag.

Forza Mucca

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

OST files zijn feitelijk bedoeld voor IMAP clients, om netwerkbelasting op trage WAN links te voorkomen. Het is ook altijd een exacte copy van wat je op je exchange server hebt staan. Er zit ook een mogelijkheid in om het globale adresboek in mee te synchroniseren, zodat als je mail wilt versturen binnen de organisatie het niet eeuwen duurt voordat ie de adreslijst heeft ingeladen.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Beamer schreef op 17 June 2003 @ 11:58:
Idd doe gewoon wat cobra_lup zegt. Dit is een file genaamd OST. Kan je aanmaken onder de eigenschappen van je profiel dan de accoutn waar het omgaat, meer opties, off line map installen en dan wordt de ost file aangemaakt, vinkje zetten bij offline mappen gebruiken en klaar is kees. :D
Dat werkt dus alleen als je connect met je exchange server, ik maak nu ALTIJD gebruik van een offline map , nl die op mijn lokale pc. ik haal mijn mail dan op met pop3.

de oplossing van hvf komt nog het beste in de buurt om mijn probleem op te lossen. Wat ik ook kan doen is voor thuis en op mn werk hetzelfde profiel gebruiken, dit heeft dan als nadeel dat ik mijn stmp server elke keer moet wijzigen.

Mijn rig

Pagina: 1