[SMS]Elk uur spam op mijn mobiel.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 12:09

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Sinds gisteravond krijg ik ineens elk uur een spam sms-je waarin staat dat ik kans maak op een gratis reis.

Het nummer waar vandaan gespammed wordt is 09062001552, en dit is ook het nummer welke ik zou moeten bellen om mijn prijs in ontvangst te nemen.
Ik kan dit helaas niet bellen daar vanaf mijn 06, thuisnummer en op mijn werk niet gebeld kan worden met een 0906-nummer.
Verder geven ze verder een website op, www.nosms.com, maar deze bestaat wel maar is niet te benaderen.

Ik weet niet of deze sms-jes me nu geld kosten.
Debitel doet er in ieder geval niets aan, zeggen dat ik mij dan maar niet met mijn nummer "ergens" aan het moeten melden, maar dat heb ik helemaal niet :(

Iemand eenzelfde sms-je gehad of enig idee waar dit nu weer vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:33

Nulnulnix

BOFH

i2Paq schreef op 17 juni 2003 @ 09:57:
Sinds gisteravond krijg ik ineens elk uur een spam sms-je waarin staat dat ik kans maak op een gratis reis.

Het nummer waar vandaan gespammed wordt is 09062001552, en dit is ook het nummer welke ik zou moeten bellen om mijn prijs in ontvangst te nemen.
Ik kan dit helaas niet bellen daar vanaf mijn 06, thuisnummer en op mijn werk niet gebeld kan worden met een 0906-nummer.
Verder geven ze verder een website op, www.nosms.com, maar deze bestaat wel maar is niet te benaderen.

Debitel doet er in ieder geval niets aan, zeggen dat ik mij dan maar niet met mijn nummer "ergens" aan het moeten melden, maar dat heb ik helemaal niet :(

Iemand eenzelfde sms-je gehad of enig idee waar dit nu weer vandaan komt?
ANder nummer aanvragen! Abbo opzeggen, etc....
Hostname van website bestaat niet...
SMS box van spammer flooden?

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84029

al een aantal keren gehad, maar weet niet of het geld kost en hoe dat men aan m'n nummer komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
http://www.szdm.nl/szdmc/...ent_id=238&item=1&lang=nl

Is dit misschien een oplossing voor de toekomst? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:33

Nulnulnix

BOFH

Anoniem: 84029 schreef op 17 June 2003 @ 10:01:
al een aantal keren gehad, maar weet niet of het geld kost en hoe dat men aan m'n nummer komt
Aangifte doen bij de politie. Spammers worden tegenwoordig hard aangepakt...

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
zie http://www.emexus.com/smsafzeggen/forum/default.asp en dan het 7de bericht!
Is als het goed is afgesloten bij de meeste providers (geblokt!) _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door HappyFun op 17-06-2003 10:17 ]

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

i2Paq schreef op 17 June 2003 @ 09:57:

[...]

[...]
Slechte zaak! Dat getuigt niet echt van een klantgerichte instelling! Iedereen die je nummer heeft kan je hiervoor opgeven.

Dat is een les voor de toekomst. Geen debitel meer nemen dus....

Probeer het anders eens via e-mail af te handelen. Stuur vanuit een hotmail o.i.d. eens een mailtje naar het betreffende bedrijf (Global Spam Protect:

Domain Name.......... nosms.com
Creation Date........ 2002-11-15
Registration Date.... 2002-11-15
Expiry Date.......... 2004-11-15
Organisation Name.... Robinson List Ltd.
Organisation Address. Global Spam Protect (GSP)
Organisation Address. Suite 138, 38 Store Street
Organisation Address. London, London
Organisation Address. WC1E 7QF
Organisation Address. UK
Organisation Address. GREAT BRITAIN (UK)

Admin Name........... Wilbert Loft
Admin Address........ Robinson List Ltd.
Admin Address........ Global Spam Protect (GSP)
Admin Address........ London, London
Admin Address........ WC1E 7QF
Admin Address........ UK
Admin Address........ GREAT BRITAIN (UK)
Admin Email.......... support@smsstop.net
Admin Phone.......... +1.8313088886
Admin Fax............ +1.8313088886

Geef je telefoonnummer in je eerste mailtje nog maar niet, maar vraag gewoon beleeft hoe je van die rotzooi afkomt, aangezien de site niet bereikbaar is. Daar is deze persoon verantwoordelijk voor.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 17-06-2003 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 18:52
i2Paq schreef op 17 June 2003 @ 09:57:
Je moet je in dit geval niet zomaar laten afschepen!! Vraag net zolang door totdat ze absoluut helemaal knettergek van je worden. Dit zou juist extra zorgvuldig door debi(el)tel in behandeling genomen moeten worden. :(

De consumentenbond dreigen in te schakelen wil misschien wel helpen. Anders komen ze (weer) in kassa enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 12:09

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Inderdaad HappyFun, op smsafzeggen vond ik dit;
Sinds enige tijd krijgen mobiele bellers ongevraagd een SMS-bericht dat zij een vakantie hebben gewonnen. Daarvoor hoeft u alleen maar 0906-2001551 te bellen voor
€ 0,70/min. Bij de nummers 0906-2001552 tot en met -2001559 gebeurt hetzelfde. Het massaal sturen van ongevraagde SMS-berichten noemen wij spam. Het bedrijf hierachter heet Towercell.
Op het 0906-nummer wordt u 6 minuten aan het lijntje gehouden met onnodige vragen waar u op moet antwoorden anders kunt u niet verder. Towercell vraagt u onder andere om de mobiele nummers van 3 kennissen op te geven. Natuurlijk gaat Towercell deze 3 kennissen onmiddellijk spammen met hetzelfde bericht. Op het einde krijgt u een adres in Düsseldorf (Duitsland) waar u een gefrankeerde envelop met uw eigen adres heen moet sturen om de prijs in ontvangst te nemen. Dat kost u dus 2 buitenlandpostzegels. Hoewel het adres 2 keer genoemd wordt, kan het gebeuren dat u het niet goed verstaat. U zou dan nog eens moeten bellen voor 6 minuten à € 0,70 ct/min. Towercell is onbekend bij de Duitse Kamer van Koophandel.
In het ongevraagde SMS-bericht komt een website voor: www.nosms.com. In tegenstelling tot wat die naam suggereert ( dat u meer informatie kunt vinden of van ongewenste SMS of SMSabonnementen afkomt) is de kans heel groot dat u juist veel ongewenste berichten krijgt of - nog erger - aan een ongevraagd SMSabonnement vastzit.
1. Stichting De Ombudsman adviseert u om niet op de oproep in te gaan en het 0906-nummer niet te bellen.
2. Stichting De Ombudsman adviseert u niet aan spam mee te werken en dus geen mobiele nummers van kennissen te geven.
3. Stichting De Ombudsman adviseert u: ga niet naar de website noSMS.com.
Stichting de Ombudsman heeft meerdere klachten ontvangen. Het bedrijf dat achter deze SMS-berichten zit, is een Amerikaans bedrijf, Towercell LCC. Dit bedrijf had al een slechte naam bij ons door een eerdere SMS-actie van hetzelfde bedrijf. Toen ging het om het SMS bericht dat iemand je lief vindt. Om te weten wie dat was: bel 0906-etc.
Wij vinden dat er sprake is van misleiding. De kans dat u daadwerkelijk een serieuze vakantie wint, is minimaal. Ons advies luidt dan ook: nooit bellen naar een 0900, een 0906- of een 0909-nummer naar aanleiding van een ongevraagd SMS-bericht. Stichting de Ombudsman heeft via een spoedprocedure de STIC gevraagd dit nummer af te sluiten. Wij blijven alert op dit soort praktijken. In ieder geval van Towercell LCC.
Op ons verzoek hebben een aantal operators de spam voor hun klanten afgesloten. Klanten van KPN-mobile, Vodafone en Orange krijgen deze spam dus niet meer sinds Pinksteren.
Ik ga nu dus nog even met Debitel bellen.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:00

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ik kreeg gister en vandaag ook weer een smsje:

Gefeliciteerd! Jouw mobile nummer is een 500 euro bonus bellers prijs waard. Bel binnen 24 uur om je prijs op te halen 09062001551 www.nosms.com 0.7EUR/min

Ben hier dus absoluut niet blij mee :(

Hierboven lees ik dat dit nummer geblokkeerd is door diverse telecomaanbieders, waaronder ook KPN, wat ik heb, maar ik krijg dus tòch dit smsje.. Wat kan ik het beste doen? ff bellen met KPN klantenservice?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 13:45
Goh jullie ook al gewonnen? :D

Bij mij is het al een tijdje geleden. (Heb de prijs nog niet binnen :'( )
kHeb hem 1 X gehad en daarna nooit meer eigenlijk. Verder ook geen acite ondernomen. Site was toen ook al down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Reply's boven die van mij zijn trouwens paar weken oud, maar ik heb hier gereageerd omdat het hetzelfde 0906 nummer is..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:32

SambalBij

We're all MAD here

Ik kreeg zojuist hetzelfde SMS-je, afkomstig van +123456.
KPN heeft deze toch schijnbaar niet afgesloten :(

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ja, bij mij dus ook van +123456..

'k denk dat'k zo maar es ga bellen met KPN, ff vragen hoe en wat, k wil dat nie elke dag krijgen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Stik nou, dat SMSje kreeg me moeder vanmiddag ook..verrekte spammers :(
Kan KPN nou niet eens iets meteen goed doen ook he..noobs :P

Even zien hoe ik dit het beste aan KPN kan melden..

[ Voor 18% gewijzigd door 2Dutch op 04-07-2003 16:34 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

2Dutch schreef op 04 July 2003 @ 16:33:
Stik nou, dat SMSje kreeg me moeder vanmiddag ook..verrekte spammers :(
Kan KPN nou niet eens iets meteen goed doen ook he..noobs :P

Even zien hoe ik dit het beste aan KPN kan melden..
08000507 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ik was dus niet de enige... Iemand al met KPN gebeld ondertussen.. ik maandag zeker ff

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Toen ging het om het SMS bericht dat iemand je lief vindt. Om te weten wie dat was: bel 0906-etc.
In die tijd (8 maanden geleden) had ik dus via Debitel een abonement via kpn en kreeg ik ook die rotzooi binnen.
Ik heb toen ook via een whois informatie van die site opgevraagt en contact opgenomen met zowel de Amerikaanse als Nederlandse afdeling van de desbetreffende provider.

Hun reactie:
Geachte Heer ,

wij zijn op de hoogte van de acties van dit bedrijf.
Op dit moment kunnen we niets anders adviseren dan aangifte te doen bij de politie. Wij hebben inmiddels actie ondernomen om deze klant uit ons bestand te verwijderen maar hiervoor zijn juridische stappen nodig en neemt nogal wat tijd in beslag.

Wij hopen u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
WorldCom CSC
Dus als je last hebt van spam en er staat een internet adres bij, probeer dan de provider te achterhalen en stuur een email.
Eventueel met een link van dat artikel van de ombudsman oid.
Verder kun je ook emailen naar je provider van je gsm, dus niet naar Debitel maar rechtstreeks naar kpn of vodafone want die verzorgen immers het telefoon verkeer en kunnen er dan ook iets tegen doen.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
kleine kick, ik kreeg ook net dat smsje binnen, is het iemand al bekend of je voor het ontvangen van dat smsje moet betalen?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Die 0906 nummers (er schijnen meerdere nummers gebruikt te worden) uit die SMS'jes zijn vanaf vandaag geblokkeerd door in ieder geval Orange las ik ergens. Misschien ook al door andere netwerken?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 82206 op 08-07-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 09:13
Ze zijn inderdaad geblokkeerd door Orange. Ook zijn er procedures opgestart tegen het sturende bedrijf. IEDEREEN kan ze namelijk krijgen, zelfs een klant die overal zijn nummer geheim houd, en waar je met geen mogelijkheid achter zou kunnen komen.

Wat dit bedrijf gedaan heeft is een nummer generator laten draaien, en naar al die (lukrake) nummers een SMSje sturen. Dit is voor zover ik weet verboden, dus ze kunnen stappen verwachten.

Overigens zijn die SMSjes natuurlijk wel gratis.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Pagina: 1