Toon posts:

[WinXP] Username mappings onthouden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het al een keer is langsgekomen op GOT, volgens mij heb ik het hier ook een keer gezien.

Ik heb voor een aantal servers waar ik een keer een verbinding naar gemaakt heb opgegeven dat windows XP de gebruikersnaam en wachtwoord mag onthouden. Dit is makkelijk want de volgende keer dat ik er kom hoef ik nu niet meer me user en pass in te vullen.

Ik moet af en toe ook als een andere gebruiker verbinden naar de server, ik weet alleen niet meer hoe je windows het weer laat vragen om een user en pass op te geven.

Verwijderd

De Network drive eerst Disconnecten, daarna weer mappen als die andere user.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 10:31:
De Network drive eerst Disconnecten, daarna weer mappen als die andere user.
dat zou eventueel kunnen, maar ik wil vanuit de run naar bijv: \\server\c$ gaan en dan een username en pass krijgen.

ik had eerst ergens wat gelezen met een dos commando om al je mappings weg te halen en dan vraagt wij weer om user en pass. Ik weet niet meer wat het was.

Verwijderd

kijk ff voor een keep alive op www.datacrash.net

als je dat niet bedoelt: net use * \\server\share pw /user:user /persistent:yes

net help use inttikken voor de overige commando's

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 10:50 ]

Verwijderd

net use * /delete
Kinkelt al je Network mappings weg.

Doe anders ff net use, zie je meteen alle schakel opties.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets aangepast, gaarne de volgende keer even het OS type in de titel vermelden.
Zie ook: Windows Operated Systems - Policy

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Let wel: als je met "user A" een connectie hebt gelegd naar "Server X", dan moet je met "user A" afmelden indien je met "user B" een connectie wil leggen naar "Server X".

M.a.w: je kan niet met 2 verschillende gebruikers een connectie leggen naar eenzelfde server!

Verwijderd

Topicstarter
is toch niet helemaal wat ik bedoel. ik kan me mappings wel weghalen maar dan onthoud hij toch nog dat ik dat met user x naar die server verbonden was. en als ik dan opnieuw naar een share wil gaan doet hij dat dus weer met user x terwijl ik het deze keer met user y wil doen.

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 15:27
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 12:06:
is toch niet helemaal wat ik bedoel. ik kan me mappings wel weghalen maar dan onthoud hij toch nog dat ik dat met user x naar die server verbonden was. en als ik dan opnieuw naar een share wil gaan doet hij dat dus weer met user x terwijl ik het deze keer met user y wil doen.
Zie de post van iis5_rulez: net use * \\server\share * /user:user /persistent:yes
(ik heb pw vervangen door * ; dan prompt hij om het password)

edit:
* gevolgd door ; levert een heel onverwacht beeld op ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Bartjo op 17-06-2003 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bartjo schreef op 17 June 2003 @ 12:10:
[...]

Zie de post van iis5_rulez: net use * \\server\share * /user:user /persistent:yes
(ik heb pw vervangen door * ; dan prompt hij om het password)

edit:
* gevolgd door ; levert een heel onverwacht beeld op ;)
oke dit komt in de buurt. maar is nog steeds niet wat ik bedoel. Als je in windows start run en dan \\server\share inknalt dan komt hij met een windows scherm voor user en pass als je dan aanvinkt dat hij deze mag onthouden zal hij elke keer als je naar deze server connect die user en pass gebruiker die je er al eerder opgegeven had.

Wat ik wil is dat hij dus weer vraagt om username en pass zodat ik nu een andere kan gebruiken voor dezelfde server.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

dat is niet mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is dat niet mogelijk???

Ik heb het al een keer eerder gedaan met een commando onder dos en het was volgens mij met net use.......

Ik kwam dit tegen op GOT in een topic, dit was puur toeval want ik zocht wat anders, maar nu ik dit nodig heb zou ik niet meer weten wat het was. Dus zeg niet dat het niet mogelijk is.

Verwijderd

als je geen connecties hebt naar een server EN je account waarmee je ingelogd bent heeft geen rechten op de server/share dan komt die popup... anders niet...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 14:05:
als je geen connecties hebt naar een server EN je account waarmee je ingelogd bent heeft geen rechten op de server/share dan komt die popup... anders niet...
klopt ik log ook niet in op een domein, ik wil dus dat windows die oude connectie vergeet zodat hij weer met die popup komt.

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 15:27
Als je via Start->Run een share opent, komt hij ook in het rijtje connecties te staan dat je met "net use" kunt bekijken.
Test na schone reboot (niks gecached):

1. Start->Run->\\serverX\shareY : prompt user/pass
User/pass invullen, Windows met share opent, Window sluiten.

2. Start->Run->\\serverX\shareY : GEEN prompt user/pass
Windows met share opent, Window sluiten

3. Open CMD prompt, type: net use \\serverX\shareY /d

4. Start->Run->\\serverX\shareY : prompt user/pass

En DAT wilde je, toch?
Moraal: connectie (die onder water blijft bestaan na sluiten van het window) sluiten m.b.v. 'net use' commando (stap 3) om opnieuw credentials in te kunnen voeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het nu werkend via net use commando, dat was inderdaad wat ik bedoelde. ik kan nu weer credentials opgegeven voor de server. Bedankt :)
Pagina: 1