Ik heb nu een Hauppauge WinTV-kaart. Echter ik ben niet geheel tevreden over de kwaliteit van de TV-kaart. En aangezien alle andere losse TV-kaarten ongeveer van dezelfde kwaliteit zijn als de WinTV, blijft als enige andere optie de ATI all-in-wonder serie over. Ik vraag me dus af of deze geintegreerde tv-tuners een betere tv-kwaliteit geven dan de losse TV-kaarten. (In de oude berichten heb ik er niks over kunnen vinden.)
De meeste Ati AIW kaarten gebruiken dezelfde tuners als je op de losse TV kaarten vindt. Daaraan zal het dus niet liggen. Meestal ligt de slechte ontvangst toch aan het signaal (kabel), en in mindere mate aan de kaart. Elk ruisje en dingetje zal je op een TV kaart zien, een tv is wat vergevingsgezinder.
Ikzelf heb een Ati AIW 8500DV, tot nu toe de énige kaart met een digitale tuner, en dit geeft wel een iets betere beeldkwaliteit, maar niet veel beter. Plus dat de tuner loeiheet wordt.
Wel heeft Ati in de laatste MMC software extra filters gestopt om de beeldkwaliteit bij opnames iets te verbeteren, dit scheelt wel iets.
Ten slotte een 1:1 screenshot:
Ikzelf heb een Ati AIW 8500DV, tot nu toe de énige kaart met een digitale tuner, en dit geeft wel een iets betere beeldkwaliteit, maar niet veel beter. Plus dat de tuner loeiheet wordt.
Wel heeft Ati in de laatste MMC software extra filters gestopt om de beeldkwaliteit bij opnames iets te verbeteren, dit scheelt wel iets.
Ten slotte een 1:1 screenshot:
Bedankt voor de screenshot. De TV-kwaliteit is inderdaad niet beter dan mijn Hauppauge. Erg jammer, dan zal ik maar tevreden moeten zijn met wat ik nu heb.