Stroom Probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 10:13
Beetje vaag verhaal dit maar ok, we mochten ergens op een 100mbit lijn een gameserver neerzetten en hoefde niks te betalen enigste wat we moesten krijgen was een server. Sinds ik al een aantal onderdelen had daarvoor was het geen probleem. De rest van de members van me clan storte geld of stuurde spullen om de server compleet te maken eenmaal compleet had ik deze configuratie:

Asus A7V333
AMD XP 2400+
2x 512mb pc2700 twinmos
Maxtor 60Gb 7200
300watt voeding
Wat andere zooi

Dus ik ging de computer in elkaar zetten ging allemaal wel makkelijk alleen cooler ging erg moeilijk. Ik had hem er wel uiteindelijk goed zitten maar er was wel iets van het moederbord af een heil klein rechthoekig blokje een soort minichip ofzo? heb echt geen idee wat het was maar ik d8 het kan geen kwaad. Dus ik computer start werkt perfekt effe bios instellingen doen enzo. Boot volgorde cd-rom voorop want win2k moest erop. Dus hij start op hij zegt: Boot CD-rom No Emulation. Ik vond dat wel vaag maar ik dus wachten krijg ik een zwart scherm dan staat er opeens een I/O error? wat dat dan ook mag wezen dus ik laat hem doorgaan hij begint uiteindelijk toch installatie van win2k maar dan krijg ik weer een I/O error en zit ie vast. Dus in eerste instantie dacht ik dat de harddisk kapot was sinds die al een tijdje in me la lag. Toen ik mijn harddisk in de server deed kreeg ik geen I/O errors dus het kon niet missen, maar toen ik die 60Gb in mijn comp deed kreeg ik geen errors en kon er alles mee.

Dus ik denk misschien is het het mobo wel en sinds ik eergisteren een nieuwe mobo in mijn comp had gebouwd en de oude (MSI KT4V) eruit had gehaalt ik denk dan probeer ik die mobo. Dus ik erop weer alles inbouwen geen enkele probleem met de cooler. Dus alles nagecheckt wil hem aanzetten helemaal niets gebeurd er. Geen piepjes geen fans die gaan draaien helemaal niks. Dus ik probeer andere voeding met de MSI mobo ook helemaal niks? Kan het nou zijn dat ik van 2 perfekt werkende mobo's nu gewoon niks heb? Ik snap er echt helemaal niks meer van ben totaal de weg kwijt het enigste wat ik wil is een computer die werkt.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen ik snap voorbeeld totaal niet waarom de MSI opeens niet meer werkt? Hij werkte perfekt 2 dagen geleden en er is helemaal niks mee gebeurd.

Upside down

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Kan je een foto maken van het missende chipje ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Pollore
Uhm niet echt ik ben het kwijt maar het is zeg maar ongeveer 1 mm lang dus echt heel klein zo soort dingetje heb je gewoon 100 op je moederbord.

Upside down

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Is de cpu misschien besschadigt? Kijk eens goed, omdat die cooler er niet zo tof op wou?

Grolsch Royce!

• Pollore
ik heb net even cpu schoon gemaakt en bekeken maar alle pinnetjes zijn goed en de core zit ook geen krasjes op totaal nieuwe lijkt ie nog

Upside down

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Craytahar schreef op 17 June 2003 @ 09:32:
ik heb net even cpu schoon gemaakt en bekeken maar alle pinnetjes zijn goed en de core zit ook geen krasjes op totaal nieuwe lijkt ie nog
Test die CPU dan eens in een andere pc?

Ik dacht eerst dat het mobo stuk was, maar omdat je ook al een andere hebt gebprobeerd kan dat het niet zijn denk ik.

Grolsch Royce!

• Pollore
mja ik heb nu zeg maar nog in me pc wat ik als laatst had behalve dat ik me proc en cooler eruit heb maar als ik nu gewoon alleen al stroom op het moederbord krijg is het een wonder je moet toch zonder cpu sowieso gewoon stroom op het mobo krijgen? Ik krijg met geen mogelijkheid er stroom op ik kan het ook nie zien want er zit geen lichtje op het mobo maar dan nog zie ik niks?!?

Upside down

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Craytahar schreef op 17 June 2003 @ 09:17:
Uhm niet echt ik ben het kwijt maar het is zeg maar ongeveer 1 mm lang dus echt heel klein zo soort dingetje heb je gewoon 100 op je moederbord.
Hmmm, ben even de naam van dat spul kwijt. Feitelijk zijn dit hele kleine weerstandjes of condensatoren en er zijn zelfs transistorversies van...
Je CPU kan dus wel degelijk op sterven na dood zijn. Dan kun je je afvragen wat er verder met je mammaplank mis is...
Die dingen zitten er niet voor niets op, weet je!

Beetje ondoordacht om er van uit te gaan dat het ontbreken van zo'n onderdeel geen kwaad kan...

Oh ja, let ook een beetje op je interpunctie enzo. Dat leest toch wat makkelijker.

We have just one world, but we live in different ones...

• Pollore
mja, ik typ een beetje door van dat ontbreken snap ik dan nog wel dat hij het niet doet. Maar ik heb nu dus een 3 weken oude MSI KT4V erin zitten en dies helemaal perfekt mist niks enzo. Toch doet hij helemaal niks nu?

Upside down

• Pollore
ik probeer een AMD XP 2400+ nu maar weet niet of die cooler het houd ik zie wel.

Ok, ik heb de 2400+ geprobeerd en er is nog steeds geen 1 teken van leven zowel van mobo of voeding of processor.

[ Voor 43% gewijzigd door Pollore op 17-06-2003 10:00 ]

Upside down

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Craytahar schreef op 17 juni 2003 @ 09:53:
ik probeer een AMD XP 2400+ nu maar weet niet of die cooler het houd ik zie wel.

Ok, ik heb de 2400+ geprobeerd en er is nog steeds geen 1 teken van leven zowel van mobo of voeding of processor.
Cpu dood dus :z

Grolsch Royce!

• Pollore
nee, ik heb eindelijk het probleem gevonden, het lag aan de videokaart ik heb alles stap voor stap erin gedaan totdat me voeding het niet meer deed en dat was bij de videokaart?

Een Matrox G450 denk dat hij niet compatible is met KT400 ofzo maarja ik haal wel nieuwe videokaart het is maar voor een server dus zo goeie hoeft niet.

Upside down

Pagina: 1