Toon posts:

Probleem met terugzetten Ghost2003 image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een Ghost image gemaakt van mijn harde schijf (Ghost 2003) aangezien de schijf af en toe niet herkend word door Windows. Nu heb ik de schijf verwijderd en mijn 2e schijf als master gemaakt. Via een bootflop heb ik de Ghost image teruggezet. Dat ging perfect totdat het systeem opnieuw op ging starten. Op het moment dat Windows inlogscherm zou moeten verschijnen blijft de pc vasthangen en loopt niet verder. Heb al drie keer een nieuw ghost gemaakt maar ik blijf hetzelfde probleem krijgen.

Even wat informatie: Pentium III 1000 mhz met 512 mb intern en verder niets bijzonders. De harde schijven echter zijn niet van hetzelfde formaat. De "oude" harde schijf is 15 gb groot en de 2e harde schijf is 30 gb groot verdeeld in 2 partities van 15 GB.

Ik hoop dat iemand me kan helpen voordat ik alles opnieuw ga installeren.

Alvast bedankt,

John

Verwijderd

Doe eens een fdisk /mbr met een bootflop. 10 tegen 1, dat dit het probleem oplost.

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 15:28

JF_

Wat voor windows-versie hebben we het hier over? If 2k/xp: gefeliciteerd, je hebt zojuist een van de grootst mogelijke teringbugs gevonden. 2k/xp kennen schijfletters toe aan de schijven, en onthouden die schijfletters ook als je de schijven verplaatst. So far, no problem. *Maar* als je een andere schijf gaat gebruiken gebeurt het vaak dat win2k denkt - he, andere schijf, die geven we lekker een nieuwe letter. En vervolgens ben je de sigaar, want een opvallende hoop items verwijzen nog steeds naar de 'oude' driveletter - waaronder een heel belangrijke, namelijk een registry-entry naar winlogon. Die vindt 'ie vervolgens dus niet meer. Eenvoudigste oplossing: vanaf een andere win2k-pc de registry remote mounten, en de betreffende entries wijzigen.

Verwijderd

JF_ schreef op 17 juni 2003 @ 09:22:
Wat voor windows-versie hebben we het hier over? If 2k/xp: gefeliciteerd, je hebt zojuist een van de grootst mogelijke teringbugs gevonden. 2k/xp kennen schijfletters toe aan de schijven, en onthouden die schijfletters ook als je de schijven verplaatst. So far, no problem. *Maar* als je een andere schijf gaat gebruiken gebeurt het vaak dat win2k denkt - he, andere schijf, die geven we lekker een nieuwe letter. En vervolgens ben je de sigaar, want een opvallende hoop items verwijzen nog steeds naar de 'oude' driveletter - waaronder een heel belangrijke, namelijk een registry-entry naar winlogon. Die vindt 'ie vervolgens dus niet meer. Eenvoudigste oplossing: vanaf een andere win2k-pc de registry remote mounten, en de betreffende entries wijzigen.
Toen ik mijn win2k image terug wilde zetten op een nieuwe HD, was een fdisk /mbr voldoende om hem weer op gang te brengen hoor. Dat heeft inderdaad iets met schijfhandtekeningen te maken, die win2k volgens mij in de mbr achterlaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows XP. Snap dat met de drive letters niet helemaal goed. Windows stond eerst op mijn c schijf en na verwijdering van deze schijf is mijn 2e schijf c en d geworden. Windows ziet dus gewoon nog een c schijf.

John

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 15:28

JF_

Maar c_op_2e-schijf is *niet* je systeem-partitie, toch? En zodra jij je ghost-image terugrolt krijgt de betreffende partitie ongetwijfeld een andere driveletter. Maar misschien heeft bazzh gelijk, en is fdisk/mbr al genoeg om windows te tricken z'n schijfletters opnieuw toe te kennen. Alleen weet ik niet of XP nog een fdisk onboard heeft, ik dacht 't eigenlijk niet - volgens mij kan je dan vanuit de recovery-console 'fixmbr' doen o.i.d.

Verwijderd

JF_ schreef op 17 June 2003 @ 09:50:
Maar c_op_2e-schijf is *niet* je systeem-partitie, toch? En zodra jij je ghost-image terugrolt krijgt de betreffende partitie ongetwijfeld een andere driveletter. Maar misschien heeft bazzh gelijk, en is fdisk/mbr al genoeg om windows te tricken z'n schijfletters opnieuw toe te kennen. Alleen weet ik niet of XP nog een fdisk onboard heeft, ik dacht 't eigenlijk niet - volgens mij kan je dan vanuit de recovery-console 'fixmbr' doen o.i.d.
Of je haalt even een win9x bootflop van www.bootdisk.com ...

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
wat je als laatste optie zou kunnen proberen is om de image terug te zetten op je 2e harddisk (zoals je juist gedaan hebt) en dan een windows repair doen (via de windows xp cd) dat werkte bij mij prima

Verwijderd

Topicstarter
Heren bedankt,

nadat ik fdisk /mbr had geprobeerd startte het systeem gewoon op. Helaas waren een heleboel files niet goed doorgekomen. o.a. explorer en een complete map. Ik heb daarna een rechtstreekse overzetting via Ghost geprobeerd, gewoon van ene schijf naar andere schijf en dat werkte perfect. Probleem dus opgelost. Blijft echter raar dat mijn 1e image niet helemaal goed was. In ieder geval bedankt voor jullie moeite en zeer snelle reacties.

John
Pagina: 1