Toon posts:

[WinXP] Rechtsklik menu traag*

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn rechtermuisknop wil gebruiken in de verkenner, bijvoorbeeld voor het kopieren, plakken etc, dan moet ik gemiddeld 10 seconden wachten voordat ik het popmenu te zien krijg.
Hoe kan ik dit versnellen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

When using the start menu the you will notice a delay between different tiers of the menu hierarchy. For the fastest computer experience possible I recommend changing this value to zero. This will allow the different tiers to appear instantly.

Start Regedit. If you are unfamiliar with regedit please refer to our FAQ on how to get started.
Navigate to HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
Select MenuShowDelay from the list on the right.
Right on it and select Modify.
Change the value to 0.
Reboot your computer.
Dat al geprobeerd?

Titel iets duidelijker gemaakt :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ga het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft niets geholpen. :? Misschien nog een tip. Opvallend is wel wanneer ik direct daarna weer mijn rechtermuisknop gebruik gaat het op normale snelheid. Nog iets opmerkelijks is: in verkenner rechts klikken op een map geeft geen enkel probleem in een map een document openen wel.

Verwijderd

Onlang nog programma's geinstalleerd die iets in het menu hebben toegevoegd?

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Check je cpu load eens als je rechterklikt.

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Even een tip van huishoudelijke aard:

Wanneer je iets wilt toevoegen aan een topic en je bent de laatste die heeft gereageerd dan dien je gebruikt te maken van de editknop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif)

Nu wek je de indruk dat je je topic omhoog aan het schoppen bent of techpost probeert te scoren. Voor meer info: Huisregels

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Die MenuShowDelay heeft alleen invloed op submenuutjes (die uitklapdingen met een pijltje naar rechts) als je muis erboven zweeft, en hebben geen effect op het verschijnen van een rechtsklikmenu (dat immers altijd direct hoort te komen).
Ik denk dat je het idd moet zoeken in software die iets CPU-intensiefs in je menu zet. Bijvoorbeeld WinZip kan exe's scannen en herkennen als self-extractor, waarna dus wat extra opties in het menu gegooid worden (Open with WinZip, etc.). Dit soort dingen kost waarschijnlijk wat tijd. Probeer eens om er wat van uit te zetten.

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Verwijderd

Heb je soms Mcafee Antivirus draaien? Zo ja, maak een regfile genaamd contextmenu.reg of iets anders wat makkelijk te herkennen is voor je.

En pleur dit in de reg. Starten en toevoegen aan de register en na de reboot moet het opgelost zijn.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Network Associates\TVD\Shared Components\On Access Scanner\McShield\Configuration]
"ScannerThreadTimeout"=dword:ffffffff

Verwijderd

toevallig een snelkopeling naar een cdrom speler o.i.d. in je sent to of zo ? Wil namelijk ook nog wel eens dergelijke dingen zien met mijn computer als je een verse cd in de drive heb.
Pagina: 1