Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] case van binnen met plexiglas bekleden

Pagina: 1
Acties:

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik heb hier een grote stuk dubbelbeglazing liggen van plexiglas. Kwam net op het idee om mijn pc van binnd vol met plexiglas te stoppen om het geluid tegen te gaan.

- Heeft iemand dit al gedaan (dus geen raaampje ofzo, maar egt de hele binnekant)

- En zou het echt helpen?

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Eventuele voordelen:
-Extra laag isolatie (geluid)
-Je zou denk ik de eerste zijn ;-)

Eventuele nadelen:
-Extra laag isolatie (warmte)
-Gevaar voor statische electriciteit

Ik zou het in ieder geval niet doen.

XBO: Michaël#3318

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Ik denk dat je er vrij weinig mee bereikt, dus zou het niet doen aagezien het wel eens heel zonde kan zijn van je tijd.
Maar er zijn zat andere dingen die je kan doen met je plexi.
Verlichte voetjes voor onder je kasje bijv,
Of frondjes voor je CD/DVD-speler
Of als je creatief bent fan guards :)
om een paar ´orginele´ ideeen te noemen

[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 17-06-2003 09:33 ]

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik zou ook niet voor plexiglas kiezen, ik denk persoonlijk dat het niet helpt tegen lawaai. Volgens mij kaatst het nog steeds geluid terug zeg maar, dus dat zal niet veel uitmaken. Als je minder last van lawaai wil hebben moet je gewoon van die geluidswerende noppen matten halen bij de praxis ofzo...

System Specs

Verwijderd

Statische electrisiteit? als je pc aan de aarde zit kan ie t toch kwijt, ofni?
en voor t geluid is t denk ik ook niet te doen, volgens mij isoleert dat ni goed genoeg...
kan je beter je zijkappen vol met watten plakke volges mij 8)7
en bovendien isoleren die zijkappen zelf al zo veel mogelijk, bij mij maakt t ook een herrie als ik de kappen los heb, en ik heb nog maar n low-budget kast. er iz toch ook ooit zon test geweest van geluids isolatie matten? en dat er toen uitkwam dat het eigenlijk helemaal niet zo goed was als dat ze zeiden dat het was???
ik zou het gewoon laten zoals het is

[offtopic (een beetje dan)]
als je n mooie grote window heb gemaakt, krijg je dan geen problemen met stralingen ofzo. Mn broer heeft, als ie zn kappen eraf heeft, verkleuringen in de monitor... is dit dan schadelijk?

Verwijderd

Beetje zonde om het mooie doorzichtige plexiglas niet als Window te gebruiken....

Dubbelglas mag dan wel (warmte)isoleren, het zal weinig uithalen tegen herrie (plastic en lucht geleiden nog steeds geluidstrillingen) imo. Volgens mij ben je veel beter uit om noppenschuim, dynamats of afgeleide materialen te plaatsen.

Statische electriciteit heb je geen last van, tenslotte is je mobo via de voeding aangesloten op de aarding (mits aangesloten op een geaard stopcontact zoals behoort) en heb je nu waarschijnlijk een metalen kast.

Mocht je dat plexi-window willen verkopen: http://www.tweakers.net/aanbod/cat/55

Tips:
Enige opmerkingen t.a.v. STILLE computers
[rml][ tips+verslag]PC (nagenoeg) stil maken[/rml]
EINDELIJK stilte mod klaar
[rml][ WC]5€ oc zomerkoeling[/rml]
[rml][ CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Part 2[/rml]

Straling en Window-mods:
Je kan natuurlijk ook een fijnmazig metalen rooster/gaas gebruiken om deze straling af te vangen. Werkt op het principe van de kooi van Faraday. Je maasgrootte moet dan kleiner zijn als de golflengte die je wilt tegenhouden.
Mn broer heeft, als ie zn kappen eraf heeft, verkleuringen in de monitor... is dit dan schadelijk?
Fris is het niet en het duurt ook weer een tijdje voordat het schadelijke effect (het polariseren van het fosfor aan de binnenkant van de buis) weer teniet gedaan is.

Window Guide:
Frequently Asked Questions CME //window_recht en verder...

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 11:54 ]

• Don3k
hmm... zou idd dan beter een raam ervan kunne malen en binne vol geluidsdempendew matten zetten en een neon lichtje :)

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 14:39
maak gewoon een hele plexi case :*)

• Don3k
idd, ik zou eerst een hightower kope, maar dat is dan niet nodig.... maar ik weet nie precies hoe ik moet beginne

ik vraag me af of het egt plexi is.. want je kan het zoow buigen en is gebruikt voor dubbelbeglazing. misschien ander soort materiaal?

[ Voor 39% gewijzigd door Don3k op 17-06-2003 12:26 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Gewoon doen.
Het plexi opschuren en met een flinke dot goede lijm aan je case vastmaken. Je moet die platen wel opschuren en er en LEDje in stoppen, anders heeft het niet zoveel nut ;)
Lijkt me tof om een case te hebben die van binnen helemaal glowed B)

• Don3k
neej joh... zit te denken om een transparante lian-li te maken :D

deeez: Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/webshop/assets/big/lianlipc70.jpg alleen in transparant en naar mijn eigen wensen

Verwijderd

Ff ander idee... hij zegt plexi. Mijn ervaring met lexaan!! is juist heel anders. Ik heb in een case een lexaan window en die wordt lang zo statisch niet voor mn gevoel...

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29
acryl glas is krasvast en veel steviger nadeel is dat acryl glas duur is

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Nu we het hier toch over plexiglas hebben, kan je dat ook bij de praxis halen ofzo en hoeveel zou dat kosten? Ik wil nameljik mijn hele kast modden aangezien ik er nu slechts nog maar wat gaten in gedremeld heb om blowholes te maken voor neonkoolers...
Alvast bedankt voor de info.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
je kunt beter Lexaan gebruiken voor je case, kost wel €60 per m2
Dubbelglas werkt omdat en geen lucht in of uit de ruimte tussen het glas kan. in je PC kast moeten toch gaten voor frisse lucht, dus heeft het geen zin. je kan er een plaat voordoen. als ie hee

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Uhm...60 euro per vierkante meter is wel extreem duur...
Wat voor glas zou anders kunnen gebruiken, het liefst hebi k nog steeds plexiglas. Het gaat er niet om of het er stiller van word of beter lucht geleid of wat dan ook, nee het moet er gewoon mooi uitgaan zien ;)
Links zijn ook welkom...

/edit:
Vanavond hoop ik nog ff plaatjes van mijn case te kunnen posten, die zie je dan wel in het kleine casemods topic...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 15:44 ]

• Don3k
of het warm word maak nie zoveel uit omdat er tog voor een grote gat van 10cm komt... mijn ideen zal ik strax in autocad uitwerken...

Verwijderd

ja, maar nou weet ik nog steeds niet wat ik waar kan halen...

• Don3k
gamma / praxis / karwei / etc etc

Verwijderd

nergens...ik heb echt overal al gekeken net, en nergens hadden ze het niet.
praxis.nl had het niet, gamma.com had het niet...
Dus als iemand andere ideen heeft...

• Don3k
http://www.marktplaats.nl...pr%3D%26wp%3D%26uz%3Dalle

of acryl:

http://www.marktplaats.nl...pr%3D%26wp%3D%26uz%3Dalle

klinkt misschien stom, maar ik wil de case van dubbelglas maken, verstevigd met ijzer en dan sommige delen bekleden met speakerdoek... binnein komt er rode neon wat samen met glas + doek mooi effect geeft

correct if I wrong

[ Voor 25% gewijzigd door Don3k op 17-06-2003 17:56 ]

Verwijderd

als ik dom lul moet je me maar 8)7

werkt ECHT glas niet??? is een stuk helderder als plexi lijkt me...
t is dan wel lastiger vast zetten, maar als je dan op je raamt klopt: _/-\o_ hoor je tenminste ECHT glas...

Verwijderd

Kijk eens bij glashandel, zonneweringszaken, bouwmarkten etc op Google, GoudenGids, TelefoonGids, Scoot.nl etc

Overigens staat er een behoorlijke lijst van sites waar je evt. ook nog terrecht kan in deze CME FAQ: Links naar OC en CME gerelateerde sites...

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Weet je wat een glasplaatje kost en hoeveel moeite het kost om het te bewerken? Glas is absoluut niet pratisch tenzij je het van te voren op maat besteld en je er geen blowholes ed. in wilt. OVerigens is glas ook erg zwaar.
Al deze nadelen hebben plexi en aanverwanten niet, waarom denk je anders dat deze voornamelijk worden gebruikt.

Verwijderd

frickY schreef op 18 juni 2003 @ 09:17:
Weet je wat een glasplaatje kost en hoeveel moeite het kost om het te bewerken? Glas is absoluut niet pratisch tenzij je het van te voren op maat besteld en je er geen blowholes ed. in wilt. OVerigens is glas ook erg zwaar.
Al deze nadelen hebben plexi en aanverwanten niet, waarom denk je anders dat deze voornamelijk worden gebruikt.
:+ das waar...
dan heb ik nog n heeel origineel id, IK kan m waarschijnlijk ni uitvoere, ben behoorlijk noob daarin...
maar n 2 delig aquarium, duz 2 bakken aan elkaar als het ware en dan 1 voor de hardware in te bouwen en het andere deel als reservoir >:)

of een deel 3 dr bij aan en daar je vissen in doen 8)7

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

Volgens mij blok je met plexi niet echt veel resonerende geluiden. Iig zo goed als nix. Het trilt mooi mee ;). Bouw dan gewoon je hele pc van plexi ;>
Pagina: 1