A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.
Verwijderd
Trouwens als je Iptables zoekt in de kernel heet het meestal 'netfilter'
Zoals mijn voorganger al zegt gebruikt shorewal iptables. En om dan met een schone lei te beginnen kun je het volgende uitvoeren:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| /sbin/iptables -A INPUT ACCEPT /sbin/iptables -A OUTPUT ACCEPT /sbin/iptables -A FORWARD ACCEPT /sbin/iptables -t nat -F /sbin/iptables -t nat -X /sbin/iptables -t nat -Z /sbin/iptables -t mangle -F /sbin/iptables -t mangle -X /sbin/iptables -t mangle -Z /sbin/iptables -F /sbin/iptables -X /sbin/iptables -Z echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward |
In dit geval heb je een schone lei en kun je ook weer internetten door de router heen (als dit uberhaupt een router is)
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
Wat lukte er niet?moser schreef op 17 June 2003 @ 07:05:
eerst iptables maar dat lukte niet zo goed (lees niet)
"Begint hij te zagen". Wat zijn de foutmeldingen? Zo kunnen we er natuurlijk niet bijzonder veel over zeggen he...als ik het commando shorewall stop geef begint hij te zagen over iptables die niet in de kernel zouden zitten maar hij ad geen commentaar toen hij startte met dezelfde kernel.
Ik vermoed gewoon dat je helemaal geen netfilter in je kernel hebt, maar ok.
dit krijg ik ook als ik de commando's van active2 gebruik/lib/modules/2.4.21/kernel/net/ip4/netfilter/iptables.o: unresolved symbol nf_unregister_sockopt
/lib/modules/2.4.21/kernel/net/ip4/netfilter/iptables.o: unresolved symbol nf_register_sockopt
/lib/modules/2.4.21/kernel/net/ip4/netfilter/iptables.o: ismod /lib/modules/2.4.21/kernel/net/ip4/netfilter/iptables.o failed
/lib/modules/2.4.21/kernel/net/ip4/netfilter/iptables.o: ismod iptables failed
iptables v1.2.8: Can't initialize iptables tables 'filter': iptables who? (do you need ismod?)
perhaps iptables or your kernel neeeds to be upgraded.
mijn kernel heb ik geconfigureerd met info gevonden op http://www.netfilter.org
maar blijkbaar heb ik toch iets mis gedaan.
maar als iptables niet correct 'geinstalleerd' is hoe kan shorewall dan alles hebben dichtgegooid?
... No further comment.
Verwijderd
Maak je je daar nou maar niet druk over, zorg er eerst voor dat iptables werkt.maar als iptables niet correct 'geinstalleerd' is hoe kan shorewall dan alles hebben dichtgegooid?
En dat doe je (aangezien je Gentoo gebruikt) met de volgende regels:
# cd /usr/src/linux
# make menuconfig
zoek onder 'networking' en zorg ervoor dat je netfilter NIET als module installeert, dan heb je namelijk nooit problemen met insmod....
Als er geen goed reden is dat ik het als module moet gebruiken laat ik het in de kernel zitten.
en nu op mijn gemak een tutorial voor iptables zoeken
... No further comment.
Dat is geen oplossing, maar een workaround.Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 17:47:
zoek onder 'networking' en zorg ervoor dat je netfilter NIET als module installeert, dan heb je namelijk nooit problemen met insmod....
Wellicht heb je bij je vorige kernel wat fout gedaan? Na het kernel compilen wel de kernelimage op zijn plaats gezet, maar niet "make modules_install" gedaan, of andersom? Dan kun je modules krijgen die niet willen laden in je kernel. Of misschien ben je vergeten depmod te draaien.
Kweet nie hoor, maar modules heb ik altijd gezien als tijdelijke dingen. Je hebt ze tijdelijk nodig, maar dingen zoals iptables op een router zou ik gewoon keihard in de kernel zetten, zeker als je een hoop opties aan heb staan om ze dan allemaal in een config script moet zetten bij het opstartendeadinspace schreef op 18 juni 2003 @ 20:12:
Dat is geen oplossing, maar een workaround.
Modules zijn wel leuk als je niet zeker weet wat je wilt met je firewall en bepaalde dingen wilt uitproberen, maar zelf doe ik bij mijn bakken 2 keer op spatie rammen en gewoon door die hele config heen gaan. Hoewel ik de meeste niet gebruik is het ook niet zo dat ik ruimte te kort kom, met al die gigjes van tegenwoordig
[ Voor 16% gewijzigd door morphje op 19-06-2003 07:10 ]